Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Lääkärit kirjoittavat potilaille holtittomasti mm. Diapamia - Potilaita joutunut lääkevieroitukseen

Vierailija
18.06.2024 |

lltalehden selvitys paljastaa, miten holtitonta kokeneiden suomalaislääkäreiden reseptien kirjoittelu on.

Ilmeisesti myös opioideja kirjoitetaan Suomessa vasemmalla kädellä

Järkyttävää! Miksi noita lääkkeitä edes saa myydä Suomessa?

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox on pelastanut mun elämän ja sen ansiosta mä pysyn työkykyisenä koska muuten olisin tajuttoman loppu ahdistukseni kanssa.

Mä otan sitä pari kertaa viikossa tarvittaessa ja todella pienen määrän,  siis puolikkaan tai 1/4 tabletin ja se rentouttaa ja saan nukuttua vaikka olisi aivan kamala ahdistus stressivaihe päällä.

Mun sydän ei varmaan kestäisi tätä stressin määrää ilman sitä lääkettä. Onneksi on olemassa tuollainen edes pieni apu.

Alkoholia en käytä eikä ole mitään riippuvuuksia.

Koko sydämestäni toivon että lääkärit ymmärtäisivät että siinä on tärkeä lääke joka auttaisi ihmisiä ja harvempi vaipuisi uupumukseen. 

Vierailija
102/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista kun nykyään ei noita juuri uskalleta määrätä edes tarpeeseen, ei edes pienin mahdollinen määrä.  Moni joka oikeasti tarvitsisi väliaikaisesti kevyintä rauhoittavaa, joka taitaa olla Opamox 15 mg, ei saa reseptin siihen.

Itse olen käynyt noutamassa työterveyslääkäriltä anteeksi pyydellen kerran vuodessa 30 tabletin 15 mg Opamox-reseptin.Vältettäisiin aika monta itsemurhaa, jos näitä uskallettaisiin määrätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox on pelastanut mun elämän ja sen ansiosta mä pysyn työkykyisenä koska muuten olisin tajuttoman loppu ahdistukseni kanssa.

Mä otan sitä pari kertaa viikossa tarvittaessa ja todella pienen määrän,  siis puolikkaan tai 1/4 tabletin ja se rentouttaa ja saan nukuttua vaikka olisi aivan kamala ahdistus stressivaihe päällä.

Mun sydän ei varmaan kestäisi tätä stressin määrää ilman sitä lääkettä. Onneksi on olemassa tuollainen edes pieni apu.

Koko sydämestäni toivon että lääkärit ymmärtäisivät että siinä on tärkeä lääke joka auttaisi ihmisiä ja harvempi vaipuisi uupumukseen. 

Opamox on hyvä, turvallinen lääke. 

Vierailija
104/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö pää silleen kivasti sekaisin? 

Vierailija
105/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on Opamox satunnaiskäytössä. Unettomuuteen en ole enää saanut kuin Ketipinoria jota muualla maailmassa ei suositella muuhun kuin alkuperäiskäyttöön eli psykoosilääkkeeksi. Sivuvaikutukset on h lvetilliset, seuraava päivä tokkurassa ja levottomat jalat. Opamoxia otan tarvittaessa puolikkaan. Minkään näköistä käytön käsistä riistäytymistä en ole kokenut. Tämä on taas Suomi-meininkiä että muutaman henkilön väärinkäytön takia evätään käyttö kaikilta.

Itse käytin aika pitkään Opamoxia uniongelmiin. Työterveyslääkäri suositteli sen vaihtamista doksepiiniin ja se onkin toiminut hyvin.

Vierailija
106/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti!

Vierailija
107/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla vaikuttaa olevan aika pahasti sekaisin.

Vierailija
108/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että narkkarit saivat lääkkeensä. Ongelmana ollut ettei oikeasti kipeät, vanhat ja tavikset niitä tarvittavia diagnooseja ja lääkkeitä saaneet aina. Ne jotka eivät jää koukkuun. Ja edelleen vain yksi resepti tietyissä lääkeryhmissä uusitaan. Että sellaista. Otsikko antaa kuvan kuin kaikki lekurit olisi syösseet tulostimesta kaikille reseptit ja nappia naamaan. Moni harkitsee ettei ota pahimpia myrkkyjä.

Vierailija
109/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on Opamox satunnaiskäytössä. Unettomuuteen en ole enää saanut kuin Ketipinoria jota muualla maailmassa ei suositella muuhun kuin alkuperäiskäyttöön eli psykoosilääkkeeksi. Sivuvaikutukset on h lvetilliset, seuraava päivä tokkurassa ja levottomat jalat. Opamoxia otan tarvittaessa puolikkaan. Minkään näköistä käytön käsistä riistäytymistä en ole kokenut. Tämä on taas Suomi-meininkiä että muutaman henkilön väärinkäytön takia evätään käyttö kaikilta.

Itse käytin aika pitkään Opamoxia uniongelmiin. Työterveyslääkäri suositteli sen vaihtamista doksepiiniin ja se onkin toiminut hyvin.

Se on masennuslääke

Vierailija
110/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolikkaalla tabletilla? Et tosiaan tiedä yhtään mistä puhut. Vai meneekö sulla?

Sitten lääke ei sovi sulle.

Vierailija
111/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei kyllä mene.

Vierailija
112/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on masennuslääke

Doksepiinia käytetään yleisesti hyvin pieninä annoksina (esim 5 mg) uniongelmien (itselläni katkeilevan unen) hoitoon. Lääkettä käytetään myös masennuksen hoidossa, mutta silloin annokset ovat ihan toista luokkaa.

Vierailija
113/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli 20v sitten ,kun niitä lääkäriltä sai. Nykyisin todella maltillista ja harvoin saa bentsoja.

Joo siksi en ymmärrä juttua. Tuskin mistään saa enää "helposti" opioideja ja bentsoja.

20v+ ollut satunnaiskäytössä 5mg pameja 30kpl aski. Kerran kolmeen vuoteen kun uusin vanhan reseptin niin kuulustelu on kuin Espanjan inkvisition kellarissa.

Siis kulutuksella max. 10 nappulaa vuodessa ja normaali työssäkäyvä ihminen.

Epäilen että jossain Valviralla punainen pilli huutaa jos sama lääkäri paljon määräilee, sen verran varuillaan ja hädissään näistä tuntuvat olevan.

Erikoista. Olen käyttänyt pameja epäsäännöllisesti varmaan 15 vuotta. Uusin kerran vuodessa 30 kpl. Entisiäkin aina jää eli käytän hyv

Varaudu siihen, että resepti voi katketa koska tahansa.

Tuttava, kaverini läkkäämpi äiti, käytti alle purkillisen sitä 15mg opamoxia vuodessa unettomuuteen.

Lääkäri totesi, että niitä menee niin vähän että potilas ei tarvitse niitä ollenkaan.

Vierailija
114/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun käyn arvauskeskuksessa mulle yritetään työntää jotain lääkettä. Ovat jotenkin järkyttyneitä, kun en käytä mitään lääkkeitä. 

Vierailija
115/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi bentsojen demonisoijat ei reagoi ollenkaan näihin kertomuksiin ja kokemuksiin siitä, kun lääkettä käytetään oikein ja tarpeeseen?

Joku pakkomielle vaan siitä kun "on kiva kun pää menee sekaisin" 🤦

Ei. Se pää nimenomaan tasaantuu ja selkeytyy kun lääkettä käytetään oikein.

Vierailija
116/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun käyn arvauskeskuksessa mulle yritetään työntää jotain lääkettä. Ovat jotenkin järkyttyneitä, kun en käytä mitään lääkkeitä. 

No miksi sä menet sinne jos et koe tarvitsevasi hoitoa

Vierailija
117/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikeaa apua ei saa niin kansalla on tämä pätemisen ympyrä.

Alkoholistit sanoo että "no enpähän ainakaan käytä huumeita!".

Huumeiden käyttäjät sanoo "no eipähän ainakaan käytä suonensisäisiä!".

Hihaan vetävät sanoo "no enpähän ainakaan ryyppää!" 

Tätäkään sykliä ei olisi näin laajassa mittakaavassa jos ihmisiä hoidettaisiin.

Lekurit itse ajaa potilaat juomaan ja aineisiin. Sit kun niiden kanssa on ongelmia niin kyllä tulee apua ja nappia naamaan kun säikähdetään tilastoja.

Vierailija
118/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tämän lääkärin nimen?

Itse tarvitsisin vuodessa muutaman opioidin endometrioosikipuihin, ne vie mut ruuhkaiseen päivystykseen tuntikausiksi lamaavissa kivuissa ja tulee työpoissaoloja, vaikka ne hoituisi kotona ja töissä oikeilla lääkkeillä.

Myös se pieni 30 kappaleen paketti rauhoittavaa auttaisi niissä itsariahdistuksissa, jolloin muu ei auta kuin viina tai viiltely. Ja sit sitä ollaan mukamas huolissaan että miksi voi niin huonosti ja ollaan viemässä osastolle ihan näön vuoksi vaikka kaikki tietää että se on vaan sen peittelyä että ajoissa ei ole apua saanut anomisesta huolimatta. 

Haistakaa vee.

Vierailija
119/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodea kipuun ja jäi käyttämättä osa. 

Vierailija
120/159 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli 20v sitten ,kun niitä lääkäriltä sai. Nykyisin todella maltillista ja harvoin saa bentsoja.

Joo siksi en ymmärrä juttua. Tuskin mistään saa enää "helposti" opioideja ja bentsoja.

20v+ ollut satunnaiskäytössä 5mg pameja 30kpl aski. Kerran kolmeen vuoteen kun uusin vanhan reseptin niin kuulustelu on kuin Espanjan inkvisition kellarissa.

Siis kulutuksella max. 10 nappulaa vuodessa ja normaali työssäkäyvä ihminen.

Epäilen että jossain Valviralla punainen pilli huutaa jos sama lääkäri paljon määräilee, sen verran varuillaan ja hädissään näistä tuntuvat olevan.

Erikoista. Olen käyttänyt pameja epäsäännöllisesti varmaan 15 vuotta. Uusin kerran vuod

Olen kyllä varautunut, koska olen lukenut juuri tästä, että yhtäkkiä reseptiä ei olekaan uusittu. Mutta toistaiseksi olen saanut uusittua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi