Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käyttänyt Duolingoa pitkään, ootko oikeesti oppinuy hyödyllisiä asioita?

Vierailija
17.06.2024 |

Oon rookie 10 tasolla ja alkuun dualingossa oli ihan hyödyllisiä juttuja, ruokasanoja, tervehdyksiä ja eläimiä. Nyt tuntuu, et mooooonta tasoa on ollut vain the artikkelia ja monikkoa ja sanat ja lauseet ovat tyyliin "ampiainen syö hyönteisiä" "lepakko ei ole lintu" "valas on iso ja vahva".

Missä oikean elämän tilanteessa käyttäisin noita :D

Alkuun duolingo tuntui hyvältä, mut nyt on jumahtanut. Vai onko eroja mitä kieltä opiskelee?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo draculan linna on Romaniassa, meen sinne ens kuussa ja saa nähdä paljonko pärjään duolingolla :D 

Vierailija
62/62 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut Duolingosta paljonkin hyödyllistä, mutta vasta 8000xp:n jälkeen alkoi tulemaan oikeasti hyödyllisiä asioita. Liekö riippuu kielestä. Tuntuu kuitenkin, että mennään aika perustylsää lineaarista rataa, alkeellisista perheenjäsenlauseista aloitetaan, ja jatketaan matkustamiseen jne. Itse toivoisin aloittelijalle jotain mielenkiintoisempaa materiaalia.

Sitten tuo englannin kielen pikkutarkka nyasisointi aiheuttanut epätoivon parahduksia, ei ihan niin tarkasti tarvisi vaatia vastauksia, kun kuitenkin ymmärtää lähtökielen lauseen. Esimerkkejä vastauksista, joista saanut virheitä:

we ate only -> we only ate (oikea)

you would like to take -> would you like to take (oikea)

soon each other -> each other soon (oikea)

Ja sitten rasittavimmista rasittavimmat the/a/an, joita ei välillä edes lähdekielestä pysty kunnolla päättelemään tarvittavan (itse välillä ajattelee jonkin esim. tunnetuksi, ja jonkin taas ei, kun taas tehtävässä olikin ajateltu toisella tavalla)

Lisäksi esim. lähtökielellä oli "en tunne oloani mukavaksi", niin se menee englanniksi "I feel uncomfortable" eikä "I don't feel comfortable", virhe tuli.

Ilman näitä englannin kielen jatkuvia kiekuroita, olisin lähtökielen oppimisessa paljon pitemmällä. Sydämiä ja aikaa kulunut valtavasti näihin englannin kielen uudelleenkorjauksiin 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi