Mikä voi olla ajatuksena siinä, että henkilö laittaa someen joka päivä kuvan kasvoistaan?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen nuorilta kauniilta ihmisiltä jotka on vähän kuin malleja. Muilta en.
Kyllä. Eräs odusoga alkaa olla jo out vuotuisine bikinikuvineen..
Mitä sinä saat siitä että stalkkaat ihmisiä?
Nykyajan ihmisille muut ihmiset ja esineet ovat rekvisiittaa. Sad beige lastenhuone on tästä esimerkki. Lapset rakastavat värejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toki tissivako samassa kuvassa
Ei ole pakko seurata tissivakoja. Runkkarithan niitä vahtaa. Tiedäthän, ne miehet, joilla ei mene hyvin ihmissuhteissa tai muutenkaan.
No heitä vartenhan niitä kuvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on fb kaveri joka laittaa kerralla 3-5 kuvaa, naamastaan, ja tekstinä on usein miten ihan kiertelemättä: "minä itse".
Ja tämä monta kertaa viikossa
Lisäksi lapsista kuvia "lapset pyöräilee, lapset uimassa, rakas lapsi, ihana teini, lapset silittää kissaa/koiraa.
Ja ei mitään tilannekuvia, vaan lapset pönöttää rivissä kuvan etualalla ja katse tapittaa kameraan.
Jotkut naiset taitaa vaan kokea tälläisen kuvien vaihtelijan uhkana. Mitään mitä minä en tee, ei pitäisi muidenkaan tehdä :D. Itse taas tykkään katsoa uusia, vaihtuvia kuvia kuin yli 10 vuotta samaa vanhaa talvella otettua kuvaa vaikka on jo kesä.
No ei ole uhkaksi hänestä, ainakaan sillä tavoin, kuin ehkä ajattelit. Kohtalaisen tavallinen naama ja ylipainoa muutama kymmenen kiloa....
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. FB-kavereissani on yksi 5-kymppinen naishenkilö, joka jatkuvasti postaa omia naamakuviaan. Miksi? Ei ole mikään missi eikä muutenkaan kummoisen näköinen, aivan tavis.
Onkohan meillä sama kaveri? Blondi ja nimi alkaa S-kirjaimella.
Epävakaa eksä kun alkoi tehdä tuota enenevissä määrin niin viritteli jo somessa uutta suhdetta, paljastui n. puolen vuoden kuluttua. Siis ihan tutustuivat somen kautta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena on saada huomiota ja kehuja ja koettaa näin buustata heikkoa itsetuntoa.
Sitä se nimenomaan on, heikkoa itsetuntoa.
Tai aivan suunnatonta itse rakkautta...Minä minä minä katsokaa katsokaa...🥱
Näky, jota en unohda: eräs kuvasi itseään kauniin kosken rannalla , maisema upea , mutta miksi siihen eteen on aivan pakko saada omat kasvonsa jotka peittää lähes täysin maiseman jota " kuvasi" .
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että monilla tämän tavan omaavilla on taustalla pohjimmiltaan pelko. Pelko siitä että en saa huomiota tai että minut jopa unohdetaan, jos en muistuta muita jatkuvasti itsestäni.
Tämä voi olla ihan totta. Ihmiset on niin riippuvaisia huomiosta nykyään. Melkein pakonomaista tarvetta olla esillä ja saada sydämiä ja kommentteja. Jos jotain ei ole kuvattu niin sitä ei ole tapahtunut. Minua ei ole jos en itseäni kuvaa.
Youtubesta ja instagramista löytyy näitä Main character sydrome - ihmisistä tehtyjä videoita. Ja nämä on tosi hauskoja videoita ja kyllä nämä ihmiset ovat pelottavan itserakkaita.
Linssiluteeksi sanottiin ennenvanhaan jos itseään kuvaan tyrkytti.
Huomionhaku kai. Tai sitten on ottanut facebook-nimen kirjaimellisesti. Nää naamojen postailijat muuten eivät todellakaan aina ole mitään kauniita tai komeita.
Mutta mikä tarkoitus sillä on, että kuvataan filtterillä ja muokataan kuvia. Kaikki jotka tuntevat sut, tietävät miltä näytät oikeasti. Ja ne jotka eivät tunne, näkevät todellisuuden jos tapaatte. En nyt siis tarkoita mitään somevaikuttajien kuvia, joilla on tarkoitus tienata rahaa, vaan ihan taviksia jotka esittelevät naamaansa somessa.
Yksi työkaveri esitteli mulle siloteltua naamakuvaansa, ja valitti, että katso nyt miten paljon hän on kahdessa vuodessa vanhentunut näin paljon. Mä en kommentoinut mitään, koska henkilön uusimmatkin kuvat ovat niin siloteltuja ettei häntä edes tunnista niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. FB-kavereissani on yksi 5-kymppinen naishenkilö, joka jatkuvasti postaa omia naamakuviaan. Miksi? Ei ole mikään missi eikä muutenkaan kummoisen näköinen, aivan tavis.
Onkohan meillä sama kaveri? Blondi ja nimi alkaa S-kirjaimella.
Oho! Minun kavereissa on S-kirjaimella alkava blondi, joka postaa koko ajan naamaansa. Olen ihmetellyt, miksi.
Mulla on tällaisia ystäviä vaikka meillä on ikää jo +/-60v. Joka päivä!? Ok he ovat hyvännäköisiä mutta silti?
En ole ollenkaan ruma mutta en todellakaan onnistu ikinä kuvissa enkä näe mitään syytä jakaa kuviani. Boku 1/vuosi kaukaa otettu vielä menee
Ei ole vielä kukaan itseään kuvaava tullut kertomaan syytä :D
Vierailija kirjoitti:
Itse tunsin myös tällaisen viiskymppisen. Huulet töröllä ja kunnon filtterit. Niin noloa ja epätoivoista!
Tästä puheenollen, kurkatkaas sen somerolla kadoksiin jääneen varusmiesnaisen instaa. Aika yksitoikkoinen sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Väliäkö sen onko missi vai tavis, minä en ainakaan silti ymmärrä tätä. Sama naama joka päivä, ilme vaihtuu ehkä vähän, tai pää tyhmästi vinossa. Ei vaan aukea, että miksi. Muuta kuin huomiota kerätäkseen.
Mitä järkeä on niissä kuvissa kun on ihan sama kuva omasta naamasta vaikka kymmeneen kertaan. On vain lisätty erilainen tai jonkinlainen kehys, tausta tai joku hörhelö kuvaan mukaan. Mutta ihan sama kuva itsestä silti. En vaan käsitä.