Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako kukaan kh-tukea ja lapset päiväkodissa, lastensuojelullisista syistä?

Vierailija
30.01.2007 |

Tai tiedättekö asiasta? Miten sitä kannattaisi perustella, pitääkö itse perustella? Ollaan oltu lastensuojelun avotyön piirissä eli olen saanut kodinhoitajan apua, kun sairastuin masennukseen. Nyt olisi sitten tarve laittaa lapset päiväkotiin, koska en jaksa heitä hoitaa koko ajan yksin, se lastensuojelu ei voi enää auttaa resurssipulan vuoksi, päivähoito olisi nyt oikea tukimuoto.

Niin tiedän, että kela voi jatkaa kotihoidontuen maksamista ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä, mutta miten mä sitä nyt alan hakemaan? Soitan siis sinne lastensuojeluun ja pyydän lausuntoa? Mutta mitä mun kannattaa kertoa tilanteestani? Olen siis sairas, mutta kuntoutumassa, menen opiskelemaan itselleni ammatin jne. kaikkea positiivista, joten tarvitsen todella hoitopaikan lapsille. Ja sanottakoon vielä, että nuorinkin on jo yli vuoden.

Jos jollakin ois jotain tietoa, niin olisin kiitollinen. Mulla on aina vaikeaa soittaa noihin paikkoihin ja ilmaista itseäni selkeästi, kun lastensuojelussa ne aina vaan korostaa, miten hyvin mä pärjään, kun lapset voi hyvin (kun tää äiti ei vaan jaksa enää pinnistellä)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset hoidossa kuntoutuksellisista syistä. saan kuopuksesta kotihoidon tukea ja vanhemmasta sisarkorotuksen. silloin lääkäri mainitsi että syyt voi olla kuntoutukselliset tai ympäristölliset. meillä lääkärin lausunto meni päivähoidon yksikköön ja sieltä puoltava lausunto kelaan. vanhempi on kehari ja nuoremmalla puheen kehityksen ja ymmärtämisen viive. sinulla siis voipi olla syy ympäristöllinen. en tiedä keneltä sun pitäis saada puoltava lausunto eli suositellaan päivähoitoa siitä ja siitä syystä.

Vierailija
2/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä sulle pitäis maksaa kotihoidontukea vaikka et säälittävyyksissäsi edes hoida itse lapsias?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainaki yh: a, jotka ovat voineet tehdä näin. Jo ENNEN kuin ovat loppuunpalaneet.

Vierailija
4/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu sitten tänne haukkumaan ku joku väsynyt äiti tappaa lapsensa! Hieno asia ap kun olet hakenut apua ajoissa.

Vierailija
5/5 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä kuitenkin soitto lastensuojeluun, kelaan ja omalle lääkärille.

Eikä huolta nelosen kommentista, mulla on hyvä elämä:) Aina löytyy näitä " kateellisia" , joita vituttaa, että toiset hakevat apua ennen kuin on ongelmia ja saavat sitä. Tässä tapauksessa on kyse rahasta, sillä päivähoitopaikanhan saa kuka vaan. Raha kuitenkin ratkaisee aika paljon, kuten vaikka sen, että mä en jää makaamaan koko elämäkseni masennukseen. Vaan lähden opiskelemaan ja palaan työelämään. Siksi mä tarvitsen sen kotihoidontuen, sillä muuten talous menisi vain miinuksille. Jousto on tehty just tähän kohtaan, vaikka ajatuksellisesti se on outo. Hyvä, että on joustoa, sillä muuten mä jäisin kotiin ja yhteiskunta joutuisi elättämään mua lopun elämääni. Toimeentulotukea emme nimittäin saa, koska mies on töissä.