Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paita Holter-tutkimukseen?

Vierailija
16.06.2024 |

Fimlabin ohjeissa lukee  "väljä ja mielellään edestä avattava".  Villatakkiko pitää laittaa päälle tai vetoketjullinen collari??  Ei mitään aluspaitaa tai t-paitaa tai sellasta?

Olen itse menossa muualle kuin Fimlabiin mutta minulle ei ole tullut minkäänlaisia valmistautumisohjeita.

Kertokaahan mitä päälle kannattaisi laittaa :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ollut?

Olen mies ja olin ilman paitaa. Pyöränsatula kannattaa nostaa oikealle korkeudelle niin on helpompi polkea. Vastus nousee minuutin välein ja ainakin itselleni koe muuttui aika raskaaksi 12 minuutin jälkeen. Siinä kohtaa tehontarve on noin 240 wattia.

Tuo on rasituskoe. Nyt puhutaan kokeesta, jossa läpyskät on kiinni rinnassa vuorokauden verran tai jopa kauemmin samalla kun eletään normaalisti. 

Vastauksena kysymykseen, pääasia taitaa olla, että puseron saa puettua helposti päälle, vaikka on johtoja ja lappuja ja laite roikkumassa, ja ettei pusero purista mitään noista. 

Oikein ilmava ja löysä paitapusero olisi varmaan paras ratkaisu. Itse puin kulahtaneimman ja löysimmän kesäisen ryppyviskoosikangaspuseron, jonka omistan. 

Toivotaan aplle selvää tulosta kokeesta ja ettei löydy mitään vakavaa. Esimerkiksi lisälyöntejä pitäisi olla melkein koko ajan, ennen kuin sitä pidetään vakavana sairautena. 

Vierailija
22/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt väljää pikee paitaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holter-seurantaan kuuluu olennaisena osana myös se seurantakaavakkeen täyttö, johon tutkimuksen aikana merkitään ylös kaikki olennaiset toimet kellonaikoineen (esim. klo 15 ruokailu, klo 1530-1615 päivälepo, klo 21 iltapala, klo 22 nukkumaanmeno jne.).

Vierailija
24/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkasti sitä päiväkirjaa pitää siis pitää? Ja mitkä on olennaisia kirjattavia?

Vierailija
25/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkasti sitä päiväkirjaa pitää siis pitää? Ja mitkä on olennaisia kirjattavia?

Päivittäisten toimien kellonajat ylös selityksineen. Ruokailut, lepo/nukkuminen, wc-käynnit, lääkkeiden ottaminen, portaiden nousu, autolla ajaminen, tupakoinnit, kotityöt (esim. klo 11 imurointi 30 min.), liikuntasuoritukset (esim. klo 12 trampoliinilla hyppiminen 20 min., klo 15 kevyt kävely 30 min.)  jne. Myös mahdolliset rintatuntemukset, rytmihäiriötuntemukset, sydämen muljahtelut/tykyttely, lihaspistokset ja krampit ym. pitää merkitä.

Vierailija
26/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, luin että Hitler-tutkimukseen!

Vierailija
27/27 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25,  kiitos vastauksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi