Itse en voi ymmärtää miksi ihmiset eivät hanki lapsia. Minulla on 4 lasta ja kaikilla ystävillänikin on 2-3 lasta.
Kommentit (172)
Koska Suomessa ei kannata taloudellisesti. Mitä hyödyt siitä että selkänahastasi maksat ja kasvatat tänne veronmaksajia? Saat pienemmän eläkkeen ja valtavat kulut, sekä surkean 100 e lapsilisän, joka kattaa kk:n viikonloppunamit. Kenellä on varaa? 100 000 e minimissään maksaa kasvattaa 1 lapsi.
Olisitko ap hankkinut lapsia ilman kumppania? Nimittäin kumppanin puute on yksi olennaisimmista syistä lapsettomaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto jutut on vain tekosyy
Ap
Niin onkin, kun niitä lapsia ei vain haluta, samalla ilmastokriisi tukee mukavasti tätä päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi jos peräti neljän lapsen äiti ei ole oppinut, että ihmiset ovat hyvin erilaisia, ettei kaikista edes ole vanhemmiksi, eikä lapsia kannata missään tapauksessa hankkia ellei todella pidä lapsista ja halua elää lapsiperhe-elämää.
Teko syy ja lässytystä
Noo, ensinnäkin enää ei pyst, kun ikää on yli 60 vuotta.
Aikoinaan jäi hankkimatta, kun en osannut miehiä miellyttää ja lisäksi kun en ole mikään "rotunainen". Olisi ollut kurja, jos lapset olisivat kärsineet lihavuudesta ja lyhyydestä.
Yksinkertaset hommaa paljo lapsia. Huomaa sun alotuksesta.
Itselläni on kolme lasta. Elikkä vissiinki itsekkin tärähtänyt olen.
Mutta mulla ei ole ongelmaa tajuta miks ihmiset EI tee lapsia kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko ap hankkinut lapsia ilman kumppania? Nimittäin kumppanin puute on yksi olennaisimmista syistä lapsettomaan tilanteeseen.
Ja miksi sinulla ei ole kumppania?
Syöpä ja krooniset sairaukset?
Ei helvetti tehän kuolette ennen 40v ikää.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaset hommaa paljo lapsia. Huomaa sun alotuksesta.
Itselläni on kolme lasta. Elikkä vissiinki itsekkin tärähtänyt olen.
Mutta mulla ei ole ongelmaa tajuta miks ihmiset EI tee lapsia kuitenkaan.
Toimitusjohtajilla on yleensä 4 lasta
Minulla taas ei ole yhtään lasta, mutta ymmärrän kyllä, että ihmiset hankkivat lapsia enemmänkin, jos heillä on jaksamista ja taloudelliset edellytykset kasvattaa lapsista kunnon kansalaisia. Sitä en taas ymmärrä, että nekin hankkivat, joilla ei ole.
Katsos kun lapsivapaa elämä on ihanaa! Suosittelen kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30 vuotias nainen, ja minulla ei ole lapsia koska minulla on parantumaton syöpä, enkä voi hoitojen takia hankkia lapsia.
Onko tämä siis yleinen tilanne? Kaikki naiset ovat niin sairaita? Tämäkö on siis mielestäsi syy syntyvyyden laskulle?
Se luetun ymmärtäminen 🤦🏻...
Niin. Aloitus on tehty yleisestä tilanteesta, mutta sinä et sitä ymmärtänyt. Aloit sössöttään sun vaivoista.
Minä en ymmärrä, miksi ihmiset lisääntyvät.
Lapsia, riippakiveksi seuraavaksi 20 vuodeksi? Älä nyt vitsejä murjo.
Kuka haluaa pilata tyttövartaloaan, saada roikkuriipputissejä, venynyttä mahanahkaa ja kasaan kursittua synnytysten löysyttämää venynyttä pillua.
Ei kiitti!
Mut jos se on sun juttu, niin ilman muuta.
Mun ei ole.
Toksinen feminismi, islamisaatio, elokapina, lgbt, näitä syitä on monia. Usein lapsia hankkivat muuttavat pois kehä kolmosen sisäpuolelta turvallisuussyistä.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun lapsivapaa elämä on ihanaa! Suosittelen kaikille!
Isänmaan petturi
Miksei kaikki maailman ihmiset tykkää mämmistä? Minä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia, riippakiveksi seuraavaksi 20 vuodeksi? Älä nyt vitsejä murjo.
Kuka haluaa pilata tyttövartaloaan, saada roikkuriipputissejä, venynyttä mahanahkaa ja kasaan kursittua synnytysten löysyttämää venynyttä pillua.
Ei kiitti!
Mut jos se on sun juttu, niin ilman muuta.
Mun ei ole.
Vihreät on kuoleman kultti
Olisin kyllä halunnut lapsia mutta en saanut. Kaikki ei ole niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikki maailman ihmiset tykkää mämmistä? Minä tykkään.
Tykkäät kuitenkin hengittää, eikö?
Se luetun ymmärtäminen 🤦🏻...