Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kokkaatte juhannuksena? Onko joku perinne ruoka?

Vierailija
16.06.2024 |

Grillimakkaraa ja varhaisperunoilla mennään me. Jos huvittaa niin joku vihersalaatti siihen.

Kommentit (252)

Vierailija
201/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surströmming RKP:n virallisella ohjeella.

Ja juhannussalko pystyyn!

Vierailija
202/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulemma useana vuotena grillannut HK:n sinistä ennen sammumistani ja kokkotulen sytyttämistä. Kerran olin grillin ääressä kuulemma ihan nakunakin ja silloin lenkki teki kuulemma hyvin kauppansa kylän rouvillekin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattoo ny mitä sitä jaksaa ja pystyy. Onko edes mitään grillauskelejä, että turha sitä nyt niin hirveesti kannattaa suunnitella että juu juu, silleen tehdään. Sitä ollaan äkkiä sisätiloissa ja laitetaan jotain pizzan roiskeläppää mikroon ja ihan läppä koko juhannus. Taas yks paska mitä sitten kuolinvuoteella muistella.

Vierailija
204/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuulemma useana vuotena grillannut HK:n sinistä ennen sammumistani ja kokkotulen sytyttämistä. Kerran olin grillin ääressä kuulemma ihan nakunakin ja silloin lenkki teki kuulemma hyvin kauppansa kylän rouvillekin,

😆🤣😁

Vierailija
205/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pernoota meillon pruukattu silloonki keittää. Haisukalan ja voin kaas einestetty.

Vierailija
206/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudetperunat, tilli ja voisipuli-kastike.

Silliä, itse graavattua lohta ja siikaa. Osa lohesta savustuspönttöön. Keitettyjä kananmunia ja ruisleipää. 

Iltapalana salaatti uusista perunoista joita jäänyt jäljelle ja bratvusteja ja hauki-ahvenpullat.

Aaton jälkkäri on mansikkakakku, mutta suklaakuorrutuksella Jamie Oliverin tapaan ja juhannuspäivänä muurikkaletut, raparperihillo ja kermavaahtoa.

Vierailija
207/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena syömme mökillä lampaanlihasta valmistettua rosvopaistia varhaisperunoiden kera. Rosvopaisti pitää hauduttaa nuotion alla hiekassa ainakin 4 tuntia ja sen jälkeen antaa vetäytyä foliossa ainakin 2 tuntia. Joku aikaisemmissa kommenteissa nimitteli toista kommentoijaa sanalla Urpo, ilmeisesti haukkuen tyhmäksi. Minun nimeni on Urpo ja olen ylpeä nimestäni.

Vierailija
208/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannessosekeitto

Vierailija
209/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena on ollut tapana paistaa 5kg kinkku ennen mökille lähtöä. sitä on mukava syödä ruokailujen välissä, ja yöllä leivän päällä.

Vierailija
210/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suomalaiset jaksaa vouhottaa jostain juhannuksesta.

Vierailija
211/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet perunat, voita ja tilliä, sipulisilli, grillimakkaraa, lohta aina jotenkin; savustus tai grillissä. Lisäksi kasviksia grillissä ja aina aukealla täytetyt herkkusienet 

Mansikkabrita

Vierailija
212/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ehkä joitain kiinnostaa toisten syömiset , jotta saa lisää ideoita omiin ruokiin.hyvää kesää kaikille 🌹

Vierailija
213/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviiliä ja ananaspaloja paljon ja  ainoastaan  3-4 vrk.

Vierailija
214/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä juhannusta sen enempää kuin vappua tai pääsiäistäkään, joten ruokana on mitä sattuu silloin tekemään mieli. Juhannuksena ruoka sisältää varmaan jotain tuoreita vihanneksia.

Vierailija
215/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän joka vuosi juhannusjuuston, maito haetaan suoraan tilalta.

Vierailija
216/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ribsejä, eli oikeaa slow foodia. Savustettua lohta, korvasienimuhennosta ja uusia perunoita

Vierailija
217/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ravintolassa Välimeren rannalla

Vierailija
218/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö joka päivä.

Mitä aineksia sattuu olemaan. 

Vierailija
219/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että suomalaiset jaksaa vouhottaa jostain juhannuksesta.

Että ulkkarit tai niiden rakastajatrollit jaksaa valittaa suomalaisten juhlista mutta ite sitten grillaavat yleisissä puistoissa ja roskaavat pahasti, päälle heittäen hiilet aina pusikkoon. Yhy yhy taas, ota enemmän sekakäyttöpillereitäsi lonkeron kanssa.

Vierailija
220/252 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pernoota meillon pruukattu silloonki keittää. Haisukalan ja voin kaas einestetty.

Pernossa bruukattu rillata kabanossii oluela

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi