Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputtomat määrät digikuvia ahdistaa(+niiden järjestely)

Vierailija
16.06.2024 |

Olenko ainut josta tuntuu ihan törkeän työläältä selata ja järjestää vuosien saatossa kertynyttä kuvamärää? On jos jonkinlaista räpsyä ja muilta tulleita kuvia. Sinne sekaan mahtuu toki jotain helmiä ja oiksti kivoja otoksia, mutta liika on liikaa!

Olen yrittänyt poistella turhia, mutta kuvia kymmenien vuosien aikana on kertynyt tuhansittain...en edes tiedä miten lukemattomia, mutta tuntuu että on mahdoton tehtävä järjestää kaikki ja poitaa turhat.

Vertaistukea please!!!! :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne ne kuvat kannattaa säilyttää?!

Ainakin kahdella eri alustalla. Jos toinen hajoaa niin toinen on vielä jäljellä. Ja paperikuvat ovat hyviä.

Eli kahdelle eri muistitikulle? Sit mua ahdistaa jos kadotan ne 

Kovalevylle. Et kadota niitä.

millainen kovalevy pitäisi olla? Onko niissä salasana? En tiedä niistä mitään. 

Vierailija
22/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen järjestänyt niitä joka vuosi. Yläkansiot vuoden mukaan joka vuodelle. Siellä sitten alakansiot aiheen mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kahdella eri alustalla. Jos toinen hajoaa niin toinen on vielä jäljellä. Ja paperikuvat ovat hyviä.

Osta vaikka kaksi 1Tg ulkoista kovalevyä. Tämä on pienin koko mitä helpoiten löytyy ja riittää pitkäksi aikaa. Salasanaa ei ole ellet itse sitä sinne laita. Se pitää asentamalla asentaa joten vahingossa et voi sitä laittaa. Kysy lisää kaupasta. Myyjät neuvovat siellä mielellään.

Vierailija
24/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta vaikka kaksi 1Tg ulkoista kovalevyä. Tämä on pienin koko mitä helpoiten löytyy ja riittää pitkäksi aikaa. Salasanaa ei ole ellet itse sitä sinne laita. Se pitää asentamalla asentaa joten vahingossa et

Kirjoitusvirhe. Piti olla 1Tt=yksi teratavu.

Vierailija
25/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan muistikortin täyteen kuvia, katson kuvat läpi. Siirrän talteen hyvät otokset ja sitten delegointi kaiken muistikortilta. Ei ehdi tulla tuhansia kuvia.

Milloin katselet niitä talteen ottamaasi kuvia?

Vierailija
26/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta USB kovalevy (ei SSD) ja siirrä kaikki kuvat sinne. Osta vielä toinen levy ja kopioi kuvat myös sinne ja vie eri paikkaan talteen tulipalon varalta.

"Ei ole olemassa luotettavaa pilvitallennusta. Se on vain jonkun toisen tietokone."

Vierailija
27/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan muistikortin täyteen kuvia, katson kuvat läpi. Siirrän talteen hyvät otokset ja sitten delegointi kaiken muistikortilta. Ei ehdi tulla tuhansia kuvia.

Eri. Kuvia katsotaan myöhemmin. Nykyään katson kuvia jotka on otettu n.10 vuotta sitten. Siitä on sen verran aikaa ettei kuvat ole enää tuttuja.

Vierailija
28/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koneella, kännykällä, tikuilla. ahdistaa kuvat kun epäjärjestyksessä ja sitten en muista koskaan mitkä olen siirtänyt ja mitkä en. Noh, anti olla. Ei kai se niin vakavaa sitten ole

Vierailija
29/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä ne helmet ja muut hyvät tai merkitsevät kuvat jonnekin muualle sieltä kaikkien joukosta, mistä myös löydät ne. Ne muut voi jättää omaan sotkuunsa ja kaivella niitä, jos joskus tarvitsee. Tai jos olet oikein ahkera, niin lisäät kuvaan lisätietoja/hakusanoja, millä hakea niitä hakea myöhemmin.

Vierailija
30/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koneella, kännykällä, tikuilla. ahdistaa kuvat kun epäjärjestyksessä ja sitten en muista koskaan mitkä olen siirtänyt ja mitkä en. Noh, anti olla. Ei kai se niin vakavaa sitten ole

Ei ole. Kun kuvat ovat noin monessa paikkaa niin jokaisesta kuvasta löytyy varmasti kopiot. Ei haittaa jos joku noista hajoaa.

Vierailija
31/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tekee mieli katsella niitä. 

Vierailija
32/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tikulle ja vaikka pilveen tai kovalevylle.

Vierailija
33/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden kuvien olla. Itse olen tähän tehtävän mahdottomuuteen asian noin ratkaissut. 

Paperikuvat värillisinä, mustavalkoisina, on molempien negatiivit ja sitten pienet ja suuret diat. Digikuvia on kamerasta siirrettyinä tietokoneelle, nykyään kuvaan tabletille ja puhelimeen. Näitten lisäksi valokuvaamokuvat ja koulukuvat. Päätin siis unohtaa niiden järjestelyn. Jo helpotti.

Vierailija
34/34 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaankin deletointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi