Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)

Vierailija
16.06.2024 |

"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä" 

Aika karua. 

https://www.hs.fi/alueet/art-2000010503579.html

Kommentit (664)

Vierailija
641/664 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha kehuskella ihanaksi.

Mulle aina huuteli kamalia seksistisiä kommentteja, pelkäsin nähdä häntä. Ei pyytänyt multa ikinä rahaa vaan että saisi takapuoleni naamalleen

Vierailija
642/664 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla on varma tieto että kuoli heinäkuun alussa. Tykkäsin hänestä tosi paljon ja juttelin hänen kanssaan usein kun halusin tietää hänen elämästään. Rahaa annoin jos oli mut jos ei ollut niin ei hän siitä suuttunut kun on hänelle ystävällinen. Mulla on ollut häntä kova ikävä. Ihana simo. Ja kyllä hän sen itsekin tiesi että ihan oma syy, turha sitä on kenenkään jauhaa 

Mikä teki hänestä ihanan? 'Ihana' on minun mielestäni jotain todella hienoa. 

Olen eri jolle vastasit. Olen tehnyt töitä päihdeongelmaisten kanssa 20 vuotta. Monet päihteitä käyttävät ovat oikeasti ihania ihmisiä. Eivät tietenkään kaikki. Herkkyys ja kiltteys on monella keskeisiä luonteenpiirteitä ja elämä on näille ihmisille liian kova ja

Ihanan tuomitseva olet. Ja niinhän suuri osa onkin. Vain kaltainen voi olla tuomitsematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/664 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä musta simo oli ihana. Tää on ollut surullinen päivä nyt kun näin nimen lehdessä niin se on varmaa, hän ei enää ikinä tuu vastaan. Surullista. Lohdullista että hänellä on lapsi.

Vierailija
644/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuollut.

Miksi levitätte väärää tietoa?

Vierailija
645/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuollut.

On se kuollut.

Vierailija
646/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.

Lasta ei voi leimata vanhempiensa perusteella. Esim. tiettyjen alkoholiin menneiden koko kansan tuntemien urheilijamiesten lapsista on tullut aivan kelpoja, fiksuja aikuisia.

Juu. Kahden alkoholistin lapsena vähän karmii, että jotkut tuomitsevat tuolla tavalla. Pärjään elämässä ihan keskiverrosti, tiedän ihmisiä joilla oli onnellisempi lapsuus kuin minulla ja joilla menee minua huonommin. Toki rutkasti myös toisen ääripään esimerkkejä. 

Vierailija
647/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuollut.

On se kuollut.

Lähde?

Vierailija
648/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo Keskinen tiesi kohtalonsa kuoli elokuun lopulla

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010685168.html

Vierailija
649/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuollut.

Ite olet väärä,on kuollut.

Vierailija
650/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tule vahinkoa aina parempi kaikille mitä nuorempana alkikset ja narkit kuolevat. aivan turha hoitaa.

Mikä tapahtuma sai sinut menettämään toivosi kanssaihmistesi elämästä? Sen voi aina saada takaisin tiedätkö.

Etkö tajua, että noita ei voi parantaa. Niiden pitäisi itse haluta, ja yleensä ne eivät halua sitä tarpeeksi. -eri

Meitä voi parantaa. Jotkut harvat sen osaavat. He osaavat motivoida. Sinä et. Sinä pärjäät hyvin itseksesi ja autettavana.

Etpä it

Ei se tahdonvoima alkoholismia paranna, vaan konkreettiset päätökset olla juomatta ja hakeutua esimerkiksi terapiaan. Onneksi sinä et tästä asiasta päätä, vaan alkoholismille on ihan omat diagnoosinsa ja tunnusmerkistönsä. 

Ördög
651/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomiokirkko-seurakunta - Kuolleet

Simo Tapani Keskinen 33 vuotta

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/7814734

Vierailija
652/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas tämä surullinen tieto; toivottavasti Simon viimeiset hetket olivat rauhalliset ja mahdollisimman kivuttomat..

Noh, tiedän että kirroosissa kyllä usein keuhkot täyttyy pikkuhiljaa askistes nesteestä että kyllä se on karmea tapa mennä...toivottavasti iloitsi kuitenkin siitä että joi loppuun asti. 

Vierailija
653/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon 57-vuotias nainen ja oon ryypänny joka päivä 17.5-vuotiaasta lähtien. Tupakkia poltan kans. Vielä hengissä ja mulla on jopa osa-aikatyöpaikka.

Tosi hieno juttu hei. Pitäiskö sulle pystyttää patsas Helsingin keskustaan ja antaa Vuoden Pultsari- palkinto?

Vierailija
654/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon 57-vuotias nainen ja oon ryypänny joka päivä 17.5-vuotiaasta lähtien. Tupakkia poltan kans. Vielä hengissä ja mulla on jopa osa-aikatyöpaikka.

Tosi hieno juttu hei. Pitäiskö sulle pystyttää patsas Helsingin keskustaan ja antaa Vuoden Pultsari- palkinto?

Tenupirkon patsas.

Vierailija
655/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Tampereella ei ole kunnolla apua tarjolla päihdeongelmaisille. Tiedän tämän omasta kokemuksesta sillä olen itse raitis alkoholisti. Oma päihdehoito piti maksaa omasta pussista. Kaikilla ei ole moiseen varaa. 

Mullakin on omaa kokemusta työntekijänä. Tullaan katkolle, että pääsee taas hummaamaan. Tämän maksavat ne, jotka tekevät raskasta työtä. Paskat tuommoisille säälijöille. Se ei ketään auta.

Katkolla ei olekaan mitään tekemistä raitistumisen kanssa, luulisi sun työntekijänä sen tietävän.

Kun alkoholisti menee katkolle, ulos tulee sekakäyttäjä.

Olisi mielenkiintoista kuulla ko. paikan työntekijöiltä monenko luulevat parantuneen käytyään katkon. Maksimi

No ei. Sitä diapamia saa katkolla just ja just sen verran että pahin olo hellittää.. ei siellä ketään lääkitä sekavaksi. Eikä sen olekaan tosiaan tarkotus raitista vaan estää delikat ja viinakrampit! Tiedän kun olen ollut 30+ kertaa katkolla. Raitistuin sitten ihan itse omalla päätöksellä!

Vierailija
656/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista epäonnistunutta rapajuoppoa muistellaan täällä kuin jotain jeesusta? Yksi haitallinen, kenties jopa vaarallinen tautinen loinen vähemmän kuljeksimassa tuolla kaduilla.

Vierailija
657/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh vetää hiljaseksi nää jotkut. Jotkut vihaa muita niin paljon...hu huh.

Vierailija
658/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista epäonnistunutta rapajuoppoa muistellaan täällä kuin jotain jeesusta? Yksi haitallinen, kenties jopa vaarallinen tautinen loinen vähemmän kuljeksimassa tuolla kaduilla.

Jokainen ihminen on ihan yhtä arvokas.

Sulla on paha asennevamma päässä jos ajattelet noin.

Vierailija
659/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lopulta ihminen on itse vastuussa omasta elämästään. Surullinen juttu, mutta apua on varmasti tarjottu vuosien mittaan. 

Mistä tällainen oletus, että apua tarjottu vuosien mittaan?

Itse olen toipuva alkoholisti ja nykyisen työni kautta arvelen juurikin päinvastaista. Apua on voitu hakea, mutta sitä ei ole saatu.

Btdt

Itse kertoi tuossa. "Takana on lukuisia katkoja, kuntoutuksia ja sairaalajaksoja." 

Onneksi lähtee kuormittamasta terveydenhoitoa. Ei yhdelle narkille pidä määräänsä enempää maksaa verorahoista. Niitä rahoja pitäisi kohdentaa oikeasti sairaille.

Mielestäni 3 auttamiskertaa yhtä sekakäyttäjää kohden on riittävästi. Kun ei kerran oma motivaatio ole kohdillaan, niin joutaa

Jaa. No onneksi minä olen saanut 35 katkoa, 10 sairaalakeikkaa, 3 laitos kuntoutusta ja nyt olen raitistunutvja pian aloitan työt hoitoavustajana. Kaupunki katsoi ettämminuun kannattaa panostaa koska olen vielä suht nuori ja tehnyt paljon töitä ennen alkoholisoutumista. 

Vierailija
660/664 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas tämä surullinen tieto; toivottavasti Simon viimeiset hetket olivat rauhalliset ja mahdollisimman kivuttomat..

Noh, tiedän että kirroosissa kyllä usein keuhkot täyttyy pikkuhiljaa askistes nesteestä että kyllä se on karmea tapa mennä...toivottavasti iloitsi kuitenkin siitä että joi loppuun asti. 

Askites tarkoittaa vatsaonteloon kertynyttä nestettä, jota syntyy erityisesti maksakirroosipotilaille, syöpäpotilaille ja sydämen vajaatoiminnasta kärsiville potilaille. Olen toisen vanhempani saatellut ajasta ikuisuuteen juurikin alkoholista johtuvan maksakirroosin vuoksi. Voin kertoa, että loppuaika ei ole kivuton, eikä rauhallinen. Kun läheisesi makaa keltaisena ja monin kertaiseksi paisuneena edessäsi ja katsot, kun hänelle työnnetään suoneen vahvaa kipulääkettä, niin siitä on hupi kaukana. Kun toivoa ei enää ole, kytketään sydän-keuhkokone pois päältä ja toivotetaan hyvää matkaa.