Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)
"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä"
Aika karua.
Kommentit (664)
Jodelissa joku sanoi että on kuollut ja varma tieto.
Ja mulla on varma tieto että kuoli heinäkuun alussa. Tykkäsin hänestä tosi paljon ja juttelin hänen kanssaan usein kun halusin tietää hänen elämästään. Rahaa annoin jos oli mut jos ei ollut niin ei hän siitä suuttunut kun on hänelle ystävällinen. Mulla on ollut häntä kova ikävä. Ihana simo. Ja kyllä hän sen itsekin tiesi että ihan oma syy, turha sitä on kenenkään jauhaa
Minua myös ihmetyttää tuo katko, kautta aikojen sama porukka on ravannut siellä edes takaisin ja tosiaan lääkkeitä siellä pumpataan viinan sijaan ihmiseen. Koko päihdehoito pitäisi muuttaa, kaikkia ei raittiinsi saa millään, mutta nyt kun kaikesta säästetään niin miten voi terveydenhuollossa olla yksikkö missä oikeasti kukaan ei tule kuntoon.
Koska katko on paikka missä katkaistaan vaan se alkoputki koska on hengenvaarallista lopettaa se seinään ilman lääkkeitä. Sieltä pitäisi jatkaa kuukauden tai pidempään kestävään päihdekuntoutukseen mutta se vaatii oman tahdon lisäksi kunnan maksarin, maksavat tuhansia euroja.
Moni ratkeaa vaikka olisikin käynyt päihdekuntoutuksen mutta tiedän yhden onnistujan joka oli paljon huonommassa jamassa kuin simo muutama vuosi sitten. Joi käsidesit kaikki ja luulin hänen kuolevan pian. Sitten kun häntä ei pitkään aikaan näkynyt olin varma että on kuollut mutta vielä mitä oli ollut Siuntiossa kuntoutuksessa ja raittiina on pysynyt jo monta vuotta..
Olipas tämä surullinen tieto; toivottavasti Simon viimeiset hetket olivat rauhalliset ja mahdollisimman kivuttomat..
Pulinat pois ja heti töihin t Arto ja Petteri
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on varma tieto että kuoli heinäkuun alussa. Tykkäsin hänestä tosi paljon ja juttelin hänen kanssaan usein kun halusin tietää hänen elämästään. Rahaa annoin jos oli mut jos ei ollut niin ei hän siitä suuttunut kun on hänelle ystävällinen. Mulla on ollut häntä kova ikävä. Ihana simo. Ja kyllä hän sen itsekin tiesi että ihan oma syy, turha sitä on kenenkään jauhaa
Mikä teki hänestä ihanan? 'Ihana' on minun mielestäni jotain todella hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Minua myös ihmetyttää tuo katko, kautta aikojen sama porukka on ravannut siellä edes takaisin ja tosiaan lääkkeitä siellä pumpataan viinan sijaan ihmiseen. Koko päihdehoito pitäisi muuttaa, kaikkia ei raittiinsi saa millään, mutta nyt kun kaikesta säästetään niin miten voi terveydenhuollossa olla yksikkö missä oikeasti kukaan ei tule kuntoon.
Katko on ensiapu, ja sitäkin tarvitaan ehdottomasti. Sitä paitsi, kyllä hyvin monet jotka ei ole alkoholin kanssa noin syvällä kuin tämän jutun henkilö, pärjäävät sillä katkon avulla. Minäkin exäni vein kesäloman päätteeksi pariin kertaan katkolle, kun oli juonut koko loman joka päivä ja piti työkuntoon päästä. Hän pääsi katkon avulla taas kuiville, ja jatkoi töissä kuin ei mitään olisi tapahtunut. Vaikeammin alkoholisoituneiille pelkkä katko ei toki riitä, sieltä pitäisi ohjata eteenpäin. Tosin valitettavasti minkään tunnetun hoitomuodon tulokset pysyvän raittiuden saavuttamisessa ei ole kovin kummoiset. Joku suljettu Minnesota-hoito ehkä tehokkain.
Voi että. Simo oli niin legenda. Ei oo toista eikä varmaan tuu. Kurjaa kun ei voi enää nähdä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri jolle vastasit. Olen tehnyt töitä päihdeongelmaisten kanssa 20 vuotta. Monet päihteitä käyttävät ovat oikeasti ihania ihmisiä. Eivät tietenkään kaikki. Herkkyys ja kiltteys on monella keskeisiä luonteenpiirteitä ja elämä on näille ihmisille liian kova ja raaka kestää selvinpäin. Näin olen sen itse tulkinnut. Osittain syynä voi olla traumat ja tukahdutetut tunteet esim viha, joita ei osata käsitellä.
On se nyt kuollut tänään yöllä jo 💯
seuraavaksi menee petteri ja paavo
on myös jan aika heikon näköinen
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi saatiin 8-prosenttiset kauppoihin.
Onhan toi kuntonsa hommannut jo aiemmin,joten?
Tänään oli seurakunnallisissa simo tapani keskinen 33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri jolle vastasit. Olen tehnyt töitä päihdeongelmaisten kanssa 20 vuotta. Monet päihteitä käyttävät ovat oikeasti ihania ihmisiä. Eivät tietenkään kaikki. Herkkyys ja kiltteys on monella keskeisiä luonteenpiirteitä ja elämä on näille ihmisille liian kova ja raaka kestää selvinpäin. Näin olen sen itse tul
Kiitos vastauksestasi. (Olen tuo, joka takertui sanaan 'ihana'.) Mulla on rakas lähimmäinen juuri tällainen liian kiltti & herkkä tähän maailmaan -alkkis. Osaa olla tosi mukava, mutta toisaalta pidän hänen toimintaansa myös varsin itsekkäänä ja lyhytnäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
on myös jan aika heikon näköinen
Kuka jan?
Veikkaisin että on kuollut.