Kun menet kaupassa itsepalvelukassalle niin ymmärräthän että se lisää työttömyyttä ja parantaa kaupan/kauppiaan voittoa?
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun yritin itse, tuli sanoma -koodia ei löydy, henkilökunta kutsuttu. Siinä sitten odotat minuuttitolkulla, palvelukassa olisi ollut nopeampi.
Mä vaihdan tässä kohtaa palvelukassalle. En jää odottelemaan.
L-kaupassa jo pitkään vähennetty työntekijöitä ja se todella näkyy meille asiakkaille. Nyt sitten tuli meidänkin L-kauppaan itsepalvelukassa työntekijöiden taakkaa ja jonoja vähentämään. Todellisuudessa vähentävät vain lisää niitä työntekijöitä, myymälä on edelleen kuin sikolätti ja voitot käärii "perheyritys".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko loistavaa että työtä saa yhtä harvempi ja varallisuuserot yhä suuremmat?
Työt muuttaa muototaan, mutta eivät ne mihinkään häviä. Kaivinkoneet vapautti aikoinaan lapiomiehet parempiin hommiin ja lapiomiehet vei sitä ennen työt lusikalla kaivavilta - mutta kuka sitä nykyään haluaisi mennä ojaa kaivamaan lapioilla tai lusikoilla kun kaivinkoneitakin on?
Joissakin maissa sellainenkin työ on teemisen arvoista. Siitä saa rahaa perheen ruokkimiseen.
Joissakin maissa orjatyökin on tekemisen arvoista. Ei kuole nälkään. Ja aivan kaikki isännät ei ruoski hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan käytän itsepalvelua kun kassoja ei ole auki riittävästi ja jonotus kestäisi pitkään. Koskee täällä muitakin kun lidliä.
Toimit ihan väärinpäin. Painetta kassoille,niin on pakko palkata enemmän väkeä.
Missä kaupoissa te oikein käytte jos joutuu jonottamaan kassalle? Me käydään aina keskiviikkoisin tai torstaisin iltapäivällä tekemässä viikon ruokaostokset ja harvoin tarvitsee jonottaa. Nopeasti ja helposti saa ne 100-150€ ostokset asiakaspalvelijan skannaamana läpi, itsepalveluna nyhräten menisi ainakin tuplasti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. En vain jaksa jonottaa hitaiden nysvääjien, veikkaajien, käteisellä
maksajien ja tupakan ostajien kanssa samassa kassajonossa. Itsepalvelulla pääsee pois kaupasta monta kertaa nopeammin.
Mua myös tökkii nämä hidastelijat. En myöskään ymmärrä mitä hyödyttää jarrutella kehitystä jonka loppupäässä on kuitenkin kokonaan itsepalveluna toimivat kaupat. Jokaikinen ala muuttuu automatisaation myötä ja näin on käynyt omillekin töilleni. Mitä sitten?
Kaikkien pitäisi yrittää jarruttaa kehitystä, jossa koneet vievät ihmisten työt. Aina kun joku menettää työnsä itsepalveluautomaatille, yrittäjä tekee lisää voittoa ja yhteiskunta häviää kun pitää taas maksaa yhdelle uudelle työttömälle työttömyyskorvausta.
Niin niin! Ihan unohdin! Se työtön ansaitsee vain napin otsaan!
Lidl maksaa korkeampaa palkkaa työntekijöilleen. SiksiKIN menen nykyään sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästää aikaani ja ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä.
T. introvertti
Just näin. Meillä on tässä kylällä kaksi kauppaa, vain toisessa on itsepalvelukassa ja hyvin usein tulee valittua se ihan vain siksi. Minulla on myös usein kauppareissuilla mukana kehitysvammainen poikani. Hän tykkää kovasti kun saa piippailla ostokset ja avata kuitilla portin.
Te jotka kauhistelette kuinka itsepalvelukassat vähentävät työpaikkoja: ei sekään että ostokset kerätään itse hyllyistä, ole kuin muutaman kymmenen vuoden takainen keksintö. Kun itse olin lapsi, kaupoissa tuotteet ja tavarat olivat myyntitiskin takana, ja myyjältä piti pyytää että saisinko limpun, voipaketin ja 300 grammaa lauantaimakkaraa siivuina. Maailma menee eteenpäin. Odottakaas vain, lähitulevaisuudessa ostoksissa on viivakoodin sijasta RFID-tunnukset, ja "kassa" lukee ja laskuttaa ne autom
Minkä ikäinen olet? 70-v?
Minä käytän itsepalvelukassaa, koska en tykkää siitä kiireestä ja hosumisesta, mitä palvelukassalla on.
Todellakin käytän pikkuostoksiin. Minun aika on niin tärkeää että en jonota yhtään. Valitettavasti robotit tulevat hyvin pian tekemään mm. kassa duunit.
Todella paljon nopeampaa kun tuo omat kassit mukana ja kun ottaa tuotteen hyllystä niin piippaattuaan pistää kassiin. Seuraavan kerran kosken kyseiseen tuotteeseen vasta kotona joten en joudu a) latomaan sitä liukuhihnalle ja b) pakkaamaan liukuhihnalta kasseihin. Niin paljon kuin suomalaisena nautinkin jonottamisesta niin jätän sen myös väliin pitkällä kauppareissulla.
Ja jos pudotan kaiken roskan kadulle ja kujille, lisään työllisyyttä😁siinähän noukitte.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos pudotan kaiken roskan kadulle ja kujille, lisään työllisyyttä😁siinähän noukitte.
Ööö?!? Kyllä. Eikö tämä ole aika selvää?
Peruskassoissa on paljon jonoa hitaille vanhuksille, tupakoitsijoille, lottokuponkiporukalle jne.
Itsepalvelukassat ovat monesti tyhjinä, joten valinta on aika helppo jonoa vihaavalle näppäräsormiselle tyypille.
Muutenkin kassatyö on kirjaimellisesti yksinkertaista liukuhihnatyötä jonka teknologia tulee varmasti korvaamaan ajan myötä.
Käytän aina asiakaspalvelukassaa oli jono millainen hyvänsä, koska töitä ei riitä ihmisille nytkään ja automaattikassoja käyttämällä työpaikkoja häviää entisestään. Tiedän kyllä, ettei minun valinnoillani voi muuttaa sitä, kuinka köyhälistön määrä tulee väistämättä tulevaisuudessa lisääntymään ja raha kasautuu entistä selvemmin pienelle eliitille, mutta omilla valinnoillani voin edes hiukan yrittää hidastaa tätä kehitystä.
Mknä en mene kauppaan ilmaistöihin, siksi teetän työt kassaneidillä. Yksi työtön vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Lidl maksaa korkeampaa palkkaa työntekijöilleen. SiksiKIN menen nykyään sinne.
Joo tuntipalkka on pari senttiä korkeampi, mutta työtahti on niin kova että siellä hajoaa muutamassa vuodessa selkä tai joku muu paikka, 2m korkea eurolavallinen tavaraa pitäisi olla hyllyssä 30-50min vaikka välillä käy kassalla, vuoropäälliköitä haetaan kokoajan ja ne uudet lähtee hyvin nopeasti muihin hommiin, päälomat ei ole ennenkuulumattomia, myyjät juoksee hikisenä ja naama punaisena eivätkä ehdi edes vastata asiakkaan kysymyksiin kun miljoona hommaa odottaa.
Kyllä ruuhka-aikoina jonoa on myös itsepalvelukassoille. Isot marketit pikkuhiljakseen lisäävät itsepalvelukassojen määrää. Seuraavat kuinka moni käyttää itsepalvelua ja miten on hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku random-ihminen näin sanoo Vauva-palstalla, niin pakkohan sen on olla totta.
Niin, nyt on sana sanaa vastaan ja toinen on todennäköisesti oikeassa.
Ai että mekaaninen, itseä alentava, koneilla/itsepalvelulla suht helposti korvattava työ olisi sitä säilytettävää työtä?!? Oletko hullu? Minä ja hyvin monet muut eivät ikinä halua tuollaiseen "työhön"!