Kun menet kaupassa itsepalvelukassalle niin ymmärräthän että se lisää työttömyyttä ja parantaa kaupan/kauppiaan voittoa?
Kommentit (200)
Tosiaan Englannissakin aikoinaan vaatteiden tekijät käsityönä yrittivät vastustaa kehitystä. Samaten Lontoossa hevosmiehet eivät aikoinaan millään uskoneet, että ihmiset alkaisivat käyttää hevosmiesten palvelusten sijasta sitä, että sulloutuvat joihinkin metallipurkkeihin...
Vaan mites oikein kävikään? Kehitys voitti silloin ja voittaa nytkin.
Triplassa viime viikolla itsepalvelukassojen edessä seisoi kolme vartijaa, normaaleja kassoja oli auki 2. Tosi järkevää.
Kaikille suomalaisille ei ole sijaa yhteiskunnassa tuottavana jäsenenä.
Juu, entisenä kaupan kassana en tunne lainkaan huonoa omaatuntoa. Esimerkiksi lähimmässä Prismassa on niin hitaat kassatyöntekijät että käytän mieluummin pikakassaa.
Käyttämässäni kaupassa on yleensä yksi oikea kassa auki ja sen työntekijä joutuu valvomaan samalla myös itsepalvelukassaa. Aika peestä on nykyään palvelu kun kassahenkilö ei voi keskittyä siihen mitä tekee.
Mä meen aina itsepalvelukassalle kun ärsyttää kun vanhempi väki ei vieläkään osaa asioida kaupassa, vaikka heillä on kokemusta vuosikymmeniä. Lompakkoa pitää alkaa etsimään just siinä vaiheessa kun pitäisi maksaa. Myös monesti eteeni osuu mies, jonka on pakko alkaa kyselemään kaikista lotoista, arvoista jne. Mukava myös kun itsepalvelukassoilla on aina ihminen siinä valvomassa, niin saa alkoholitkin hetkessä maksettua siinä muiden ostosten ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä meen aina itsepalvelukassalle kun ärsyttää kun vanhempi väki ei vieläkään osaa asioida kaupassa, vaikka heillä on kokemusta vuosikymmeniä. Lompakkoa pitää alkaa etsimään just siinä vaiheessa kun pitäisi maksaa. Myös monesti eteeni osuu mies, jonka on pakko alkaa kyselemään kaikista lotoista, arvoista jne. Mukava myös kun itsepalvelukassoilla on aina ihminen siinä valvomassa, niin saa alkoholitkin hetkessä maksettua siinä muiden ostosten ohessa.
Lisään vielä ihmiset, jotka ei maksa ostoksiaan käteisellä tai kortilla vaan jollain paperilapulla, jonka selvittelemiseen kuluu aikaa.... ja ihmiset, jotka eivät vieläkään tajua punnita hevi-ostoksiaan ja kassahenkilö lähtee sitten juosten punnitsemaan niitä sinne kaupan toiselle puolelle. Ja koko jono seisoo kun jotkut ei vieläkään tajua.
Vain Suomessa ihmiset jonottavat kassalle, vaikka vieressä on pikakassoja vapaana.
Kassatyyppi ja itsepalvelukassa on yksi ja sama asia, kummassakaan hommassa ei tarvitse osata käyttää aivoja.
Myyjä on täysin eri asia. Myyjä ratkaisee ongelmia, käyttää aivoja, vastaa tarpeisiin ja kysymyksiin. Myyjällä ei ole useinkaan aikaa olla rahastamassa kassan takana.
Niin onhan se järjetöntä tehdä itse kassan (joka saa palkkaa) työ, mutta käytän niitä silloin tällöin jos ei ole paljon ostoksia, enkä halua seisoa jonossa.
Kauhean alhaalla ja pieni se taso siinä pikakassalla. Mutta ne itsepalveluliukuhihnakassat on mahtavia.
MInusta on mukavaa, että on kauppoja. Ei olisi kyytiä maatiloille hakemaan ruokaa, ja kalliimpiakin olisivat, viljelijä joutuisi palkkaamaan myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, meidän ruokakaupassa on itsepalvelukassa ja varmaan kymmenen normikassaa, mutta normikassoilla on vain yhdellä tai parilla miehitys eli kaupoissa ohjataan ihmiset itsepalvelukassoille.
Valitettavaahan se on, mutta tulevaisuuden teknologiakehitystä on myös hyvä tukea. Töitä lähtee monilta aloilta tämän vuoksi. Kassapalvelu on näistä yksi.
Itse käytän niitä ihan sen takia että, kaupankassat ja muut demaripaskasakin äänestäjät menettävät työnsä ja pikkuhiljaa koko syöpäaatteesta päästään eroon. PAMIt ja muut demareiden pönkäporukat katoaa pikkuhiljaa kun niillä ei ole maksavia jäseniä.
Yhdentekevää mulle. Ei mun ongelma. Käytän jatkossakin hyvällä omallatunnolla itsepalvelukassaa kun haluan ostoskäyntini hoitaa mahdollisimman ripeästi kuuntelematta Alma-tädin jaaritteluja vaivoistaan kassalle.
Olet oikeassa mutta käytetään silti koska homma sujuu hyvin liukuhihnakassalla. Toinen on kassa ja toinen pakkaa.
Tosin nykyään käytetään kotiintoimitusta tai luukkua.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän niitä ihan sen takia että, kaupankassat ja muut demaripaskasakin äänestäjät menettävät työnsä ja pikkuhiljaa koko syöpäaatteesta päästään eroon. PAMIt ja muut demareiden pönkäporukat katoaa pikkuhiljaa kun niillä ei ole maksavia jäseniä.
Harmittaa puolestasi, että joudut elämään itseäsi alhaisempien ihmisten keskuudessa. Voimia!
Tuntuu, että tässä takana samanlainen ajattelu, että kun autot tulee niin pitäisi silti vielä käyttää hevosia eikä autoja, että työllistää hevostalleja ja hevoskärryjen kuljettajia.
Suomi ei hyödy siitä, että "taistellaan tuulimyllyjä vastaan" vaan ajattelun pitäisi enemmän olla, että vapautuvat resurssit käytetään johonkin tuottavampaan ja myyjien itsensäkin kannalta mielenkiintoisempiin työtehtäviin. Uusia töitä syntyy aina vanhojen tilalle.
Jos olen kassajonossa kymmenes, menen mieluusti itsepalveluun, sehän helpottaa kassatyöntekijöitä.