Opettakaa lapsenne käyttäytymään!
Jos niitä lapsia kerran on ihan pakko tehdä, niin kasvattakaa ne myös!
Eilen taas prismassa osa lapsiperheistä käyttäytyy kuin oltaisiin huvipuistossa. Lapset juoksee ympäri kauppaa ja pitää hirveää meteliä. Lelu- ja karkkiosastolla lääpitään joka toinen tuote ja sitten onkin poru valmis kun ei jotain tuotetta saakaan mukaansa.
Menkää puistoon tai leikkikentälle riehumaan ja opettakaa ne mukulanne käyttäytymään ihmisten ilmoilla!
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kytken mukulani valjaisiin ja estän karkailun, niin sitten ap on vuorostaan valittamassa miten olen lapsia alistava hirviövanhempi.
Siitä en valita, kunhan mukulasi osaa olla huutamatta kurkku suorana. Jos ei osaa, niin sitten sitä käyttäytymistä ehkä kannattaa vielä vähän harjoitella.
Ap
Ja joku päivä tuo mukula on se joka pyyhkii sinun perseesi kun sinä möliset, puret, potkit ja haiset rautatieaseman vessalta. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa ja kosto on suloinen. En aio sääliä yhtäkään hoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun leikki-ikäinen poika saa aina paljon ihailua ja kehuja osakseen, kun olemme yhdessä ostoksilla. Tähdennän hänelle aina etukäteen, miten käyttäydytään kohteliaan kultivoituneesti, eikä kosketa tavaroihin, joita ei ole aikomustakaan ottaa. Eräskin nainen oli ihan haltioissaan, kun mun poika totesi hänelle kassajonossa, että "rouva voi mennä ensin, koska teillä on vähemmän ostoksia". Mun äidin sydän olisi voinut haljeta ylpeydestä:)
Ja vanhempana hän on vasemmistossa ja vihreissä pörräävä mateleva nössömies, joka opettelee ulkoa naisia mielistelevän puhetavan, jossa valkoinen mies on syyllinen kaikkeen. Mutta seksiä ei vaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Jos kytken mukulani valjaisiin ja estän karkailun, niin sitten ap on vuorostaan valittamassa miten olen lapsia alistava hirviövanhempi.
Nuo valjaat on maailman parhaimpia keksintöjä! Lapsi ei pääse sinkoutumaan muidet tielle ja esimerkiksi parkkipaikalla nuo on hyvä olla koska siinä ei autoa ajava ehdi välttämättä tehdä yhtään mitään jos lapsi juoksee autojen välistä eteen. Kaupassa nähnyt pari kertaa kun joku antaa lapsensa juosta ja tämä törmää kulman takaa tuleviin ostoskärryihin.
Vaimoni on museossa töissä ja on hämmästyttävää kuinka monet vanhemmat tuovat lapsensa sinne juoksemaan ja riehumaan. Henkilökunta sitten yrittää sanoa ettei saa juosta, ei saa koskea esineisiin jne. Vanhemmat eivät sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun leikki-ikäinen poika saa aina paljon ihailua ja kehuja osakseen, kun olemme yhdessä ostoksilla. Tähdennän hänelle aina etukäteen, miten käyttäydytään kohteliaan kultivoituneesti, eikä kosketa tavaroihin, joita ei ole aikomustakaan ottaa. Eräskin nainen oli ihan haltioissaan, kun mun poika totesi hänelle kassajonossa, että "rouva voi mennä ensin, koska teillä on vähemmän ostoksia". Mun äidin sydän olisi voinut haljeta ylpeydestä:)
Tuleva luuseri uliulimies.
Joka päivä, mutta olen itsekin ADHD. En osaa katso maailmaan normaalin ihmisin silmin ja näen sen hyvin erilaisena.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä, mutta olen itsekin ADHD. En osaa katso maailmaan normaalin ihmisin silmin ja näen sen hyvin erilaisena.
Yli 20% lapsista on ADHD-diagnoosilla. ADHD-lapsi ei mahda käytökselleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta pennusta ei tuu yhtään mitään. Sossujonoon.
Miksi sinusta ei tullut yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kiljuvat kakarat ovat ehkä parasta ehkäisyvalistusta
Joo oltiin AP:n kanssa vissiin samassa prismassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta pennusta ei tuu yhtään mitään. Sossujonoon.
Miksi sinusta ei tullut yhtään mitään?
Osaatko taukki lukea. Tuosta lainauksen autistipennusta ei tuu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä en valita, kunhan mukulasi osaa olla huutamatta kurkku suorana. Jos ei osaa, niin sitten sitä käyttäytymistä ehkä kannattaa vielä vähän harjoitella.
Ap
Ja joku päivä tuo mukula on se joka pyyhkii sinun perseesi kun sinä möliset, puret, potkit ja haiset rautatieaseman vessalta. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa ja kosto on suloinen. En aio sääliä yhtäkään hoitajaa.
Tai sitten ei. Miten nämä voisivat ikinä tehdä mitään töitä kun lapsena pidetty kuin kukkaa kämmenellä eikä ole tarvinnut tehdä mitään vähääkään epämiellyttävää? Luovuttaminen heti alkuunsa on myös ihan okei jos ei ensimmäisellä kerralla joku onnistu.
Ihmetyttää miksi jotkut vanhemmat eivät välitä siitä miten heidän lapsensa tulevat pärjäämään aikuisina. Jos aina vaan saa tehdä mitä huvittaa ja kaikki tehdään puolesta ja vain itseä ajatellen tulee aikuisuus olemaan mahdottoman vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 20% lapsista on ADHD-diagnoosilla. ADHD-lapsi ei mahda käytökselleen mitään.
Käytöstapoja voi silti opetella, oli adhd tai ei
Kannattaa opetella käymään Citymarketissa tai Lidlissä. Siellä ei juuri lapsiperheitä näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mahtaa. Tekosyy.
Olen huomannut, että isot päiväkotiryhmät saavat lapset taantumaan levottomiksi. Edes iso lapsi ei pysty keskittymään siellä, eivätkä aikuiset pysty puuttumaan kaikkeen ja ohjaamaan kaikkia. Ero perhepäivähoitoon on huima. Perhepäivähoitolapset harvemmin huutavat suoraa huutoa ja lyövät toisiaan nyrkillä.
Jotkut lapset laitetaan isoon päiväkotiryhmään jo 10 kuukauden iässä suioraan äitiyslomalta. Jatkossa varmaan yhä useammat tukien leikkausten ja hintojen nousun myötä, kun perheet eivät uskalla käyttää säästöjään hoitovapaaseen tai ne on jo käytetty muuhun.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä kaikkia sääntöjä, esim sisällä ei saa juosta, esim kauppa ei ole kirkko. Ei siellä pidä kulkea kädet ristissä katse maahan luotuna, ettei vaan tule jollekin vanhapiikatädille paha mieli, kun jollakin on kivaa.
ps kauppojen aukioloajat on niin laajat, että sullekin löytyy se hiljaisempi hetki käydä siellä kaupassa.
Itse aiheutettu ongelma. Älä mene lauantaina Prismaan, jos et kestä lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin nykyään on muka adhd tai joku muu millä yritetään selitellä lapsen huonoa käytöstä kun vanhemmista ei ollut kasvattamaan. Naureskellaan vaan kun "meidän pikkuneiti" on niin tomera justiina että voi tuitui ja sama käytös kun jatkuu vaikka ikää tulee ihmetellään miksi tämä "pikkuneiti" on itsekeskeinen v*ttupää ja keksitään vaikka väkisin joku diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mahtaa. Tekosyy.
Niin, vanhempi ei voi tässäkään tapauksessa ottaa sitä asennetta ettei voi tehdä mitään. Kyllä voi, mutta monessa asiassa joutuu oikomaan, kun ne omatkaan aivot ei sano, väärin käyttäydytty.
- se ADHD-äiti