Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadutko perheen perustamista ja äitiyttä?

Vierailija
15.06.2024 |

Kadutko perheen perustamista ja äitiyttä?

Kerään aineistoa pro gradu- opinnäytetyöhöni, jota teen sosiaalityön oppiaineeseen Jyväskylän yliopiston yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitoksella. Opinnäytetyöni aiheena on äitiyden katuminen. Tutkimukseni tarkoituksena on tietoa keräämällä lisätä ymmärrystä tästä vaietusta, vaikeaksikin koetusta ilmiöstä ja syistä katumuksen takana.

Kuulut opinnäytetyöni kohderyhmään, mikäli pääasiallisesti koet katuvasi perheen perustamista ja äitiyttä. Olen kiinnostunut sellaisten äitien katumuksesta, jotka tekisivät lapsiperheen perustamisen suhteen toisen valinnan sen kokemuksen myötä, mikä heillä tänä päivänä on äitiydestä.

Kerään aineistoa oheisen Webropol-linkin avulla, johon toivon mahdollisimman monen kohderyhmään itsensä kokevaksi kuuluvan vastaavan  Linkin takana myös lisätietoa opinnäytetyöstä! Vastaaminen tehdään anonyymisti.

https://link.webropolsurveys.com/S/53AAA278F86DD77A

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole todellakaan millään tasolla luotettava aineisto, jos se kerätään anonyymisti täältä. Täällä on kaikenmaailman ongelmaisia miehiä kirjoittelemassa jotka ihan varmasti vastaavat tuohonkin kyselyyn.

Vierailija
22/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti katunut, mutta en jaksa vastailla mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

gradun tekijän kannattaisi käydä tekemässä sama aloitus hevostalli.net n foorumin sennu-keskusteluun. Aihe on siellä säännöllinen. Katuvat lasten hankintaa, kun lapset estävät tavoitteellisen ratsastuksen. Ja lapsiin menevät eurot on pois ratsastuksesta.

Veikkaan, että gradun tekijä saa tutkimusjoukosi  liudan vähintäänkin hyvin itsekeskeisiä ja kypsymättömiä aikuisia.

Vierailija
24/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus tässä ketjussa vastata, vaan AP:n laittaman linkin kautta löytyvän lomakkeen kautta.

Toivottavasti kovin moni mies ei mene vastaamaan.

En kuulu kohderyhmään joten vastaan otsikkoon tässä. En kadu. Katuvat vastaa sinne lomakkeeseen.

Vierailija
25/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin pääsisi vuodattamaan

Vierailija
26/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kerään aineistoa ainoastaan linkin kautta kertyneistä vastauksista, joten vastaattehan sinne! 

Kiitos mielenkiinnosta kaikille! :) 

Ei tuo sun linkki toimi. :/

Vierailija
27/42 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kerään aineistoa ainoastaan linkin kautta kertyneistä vastauksista, joten vastaattehan sinne! 

Kiitos mielenkiinnosta kaikille! :) 

Ei tuo sun linkki toimi. :/

Moikka! Pitäisi toimia :)

Vierailija
28/42 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu, lapset ovat parasta elämässäni, samoin miehelleni perhe on tärkein.

Vierailija
29/42 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ei toimi. 

Vierailija
30/42 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin steriilisaatioryhmässä saattaisi olla kiinnostuneuta vastaamaan, koska siellä on myös äitejä: https://www.facebook.com/groups/530022457199048

Oletko tehnyt LinkedIniin postausta tästä samasta aiheesta, tai muualle sosiaaliseen mediaan? Voisin ainakin itse jakaa eteenpäin kyselyä.

Vierailija
31/42 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki ei toimi. 

Toimii ainakin siten, että maalaat sen ja siirryt linkin osoitteeseen sitä kautta :)

Vierailija
32/42 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on sellainen asia, mikä joissain tiukoissa vaiheissa elämääni on saanut hyvinkin erilaisia tunteita pintaan. Missä kohtaa tämä kysymys esitetään? Ensimmäisen infektiokauden jälkeen? Tahtoiän syvimmissä tunnelmissa? Toisen tai useamman lapsen synnytyksen jälkeen? Teini-iän kapinointivaiheessa? Kaiken jälkeen, kun lapset ovat löytäneet oman elämänsä? Tai vanhemman omien kriisien keskellä, avioero päätöstä tehdessä tms?

Oma vastaukseni olisi voinut vaihdella kovastikin sen mukaan, milloin lapseni ovat oman kokemukseni mukaan saaneet minulta vanhempana enemmän eväitä kuin traumoja eli plussia tai miinuksia. Silloin kun olen kokenut onnistuneeni, ei ole kaduttanut, mutta kun on tuntunut, ettei minulla ole ollut lapsilleni antaa eväitä elämään, vaan päinvastoin haavoja ja kipeitä kokemuksia, on kyllä kaduttanut.

Vierailija
33/42 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
34/42 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, montako törkyvastausta tullut tähän mennessä? Meinaatko, että työ menee läpi tällaisella otannalla?

Vierailija
35/42 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tutkimus! Hyvä että uskalletaan tutkia tällaisia tabu-aiheita. 

Vierailija
36/42 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
37/42 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
38/42 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu sitä, että olen jäänyt sinkuksi ja velaksi, sillä en halua parisuhdetta, enkä lapsia. Tähän on monta syytä, joihin kuuluu se, että en halua joutua olemaan kenenkään kotiorja, hoitaja tai vastaava. Kadun kuitenkin sitä, että olen joutunut olosuhteiden pakosta, miksi kun muu ei ole mahdollista, enkä ole saanut tarvitsemaani apua yhteiskunnalta tilanteeseen, jossa itse työttömänä mielenterveysongelmaisena ja autismikirjolla olevana moniongelmaisena joudun asumaan vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani luona. Olen siis tahtomattani joutunut juurikin tähän tilanteeseen, jossa olen tahtomattani ja kyvyttömänä käytännössä omaishoitaja ja kotiorja vanhemmallani eli siis tilanteessa, josta halusin välttyä. Apua tai muutosta tilanteeseen ei ole tulossa. Luultavasti vasta vanhempani joutuminen johonkin laitokseen, jota tuskin tapahtuu tai kuolema vapauttaa itseni tästä orjuudesta ja vankeudesta. Olen hakenut apua sosiaalitoimesta ja tehnyt huoli-ilmoituksenkin. Ehkä kohta teen nimettömänä huoli-ilmoituksen itsestänikin. Olen loppu, enkä pysty huolehtimaan itsestänikään.

Vierailija
39/42 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Harmittaa, että hankin lapsia vasta + 40, joten en ehtinyt saamaan kuin kaksi lasta. Yhden olisin halunnut lisää.

Vierailija
40/42 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi