Meitä pyydettiin käymään ystävien mökillä juhannuksena. Mennään pariksi tunniksi kylään. Emme vie mitään tuliaisia
Kun sanottiin että ei tarvitse mitään tuoda. Toimimmeko oikein vai pitääkö sittenkin viedä jotain, ja jos niin mitä?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset tajua että ei on ei?
Sanottiin, ettei tarvitse. Ei sanottu, ettei saa. Siinä on ero.
Seuraavan kerran sanotaan ettei saa kun kutsuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanottiin, ettei tarvitse. Ei sanottu, ettei saa. Siinä on ero.
Tässä näkyy sukupolvien ero. Nuoremmat puhuvat suoremmin eivätkä peitellen tai vihjailen. Jos sanotaan ei tarvitse niin silloin ei tuoda. Jos halutaan, että tuodaan jotain niin se kerrotaan.
En ikinä ole mennyt kenenkään mökille ilman viemisiä. Ei tarvitse olla suurta ja kallista, mutta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan ettei tarvitse tuoda mitään, niin silloin ei tuoda. Heillä on kaikki tarpeellinen varattuna.
Monesti näin sanotaan ns. kohteliaisuudesta. Mitä tuumaisit kun vastattasiinkin: joo kiva , tuotko mukanasi 10 kiloa sokeria , 5 pakettia hiivaa ja 50 litran saavin kun juhannus juomat on ostamatta😂. Kyllä täällä pian kirjoittaisit ja valittaisit kammottavasta vierailusta , niin että asianomaiset kirjoituksestasi itsensä tunnistaisi.😬
Ei tarvitse tarkoittaa, että ei ole tarvetta millekään tietylle asialle. Ei ole esimerkiksi suunniteltu, että vieraat tuo salaatin tai jälkiruuan.
Jokainen peruskäyttäytymistaidot ymmärtävä tuoda jotain. Voi olla viini, herkkuja, kukkia emännälle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan ettei tarvitse tuoda mitään, niin silloin ei tuoda. Heillä on kaikki tarpeellinen varattuna.
Monesti näin sanotaan ns. kohteliaisuudesta. Mitä tuumaisit kun vastattasiinkin: joo kiva , tuotko mukanasi 10 kiloa sokeria , 5 pakettia hiivaa ja 50 litran saavin kun juhannus juomat on ostamatta😂. Kyllä täällä pian kirjoittaisit ja valittaisit kammottavasta vierailusta , niin että asianomaiset kirjoituksestasi itsensä tunnistaisi.😬
Kuten yläpuolella kirjoitettiin. Sukupolvien ero. Jos pyydetään tuomaan tuollaiset niin toisin mikäli pystyisin. Tietenkin kysyisin miksi? Jos selitys on että noilla juhlitaan yhdessä juhannusta niin hienoa. Kustannukset jaettaisiiin sitten myöhemmin.
Viini viini viini.... Ei kaikki juo viiniä.
Minä tulkkaan ei tarvitse, että saa jos haluaa jotain säilyvää tuoda. Esim se kahvipaketti ja se kesäkassi on aika kiva.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tarkoittaa, että ei ole tarvetta millekään tietylle asialle. Ei ole esimerkiksi suunniteltu, että vieraat tuo salaatin tai jälkiruuan.
Jokainen peruskäyttäytymistaidot ymmärtävä tuoda jotain. Voi olla viini, herkkuja, kukkia emännälle tms.
Av:n mukaan kukat on ehkä pahinta mitä voi viedä. Ja viini, entäs jos perheessä onkin alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
Viette paalin vessapaperia, Fazerin Kesäkeksikassin (3ea keksiä), kossupullon ja kukkaset!
3ea 😅🤣😂😅🤣😂
Parasta mitä voin tuoda mukanani on minä itse. Hauska, hurmaava, juhlien keskipiste. Ja mikä parasta, minua ei tarvitse säilöä kaappiin. Lähden säällisen ajan jälkeen pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse veisin edes viinipullon.
Miksi aina pitäisi raahata alkoholia vieraille? Jos vieras käyttää alkoholia, hän kyllä osaa itse ostaa sitä.
Rinkelipussi ja syökää siitäkin itse puolet.
Vierailija kirjoitti:
Fiksut vieraat eivät tule nauttimaan vieraanvaraisuudesta tyhjin käsin, vaan hyviin tapoihin kuuluu tulla tuliaisten kanssa.
Aivan ilmeisesti nuorempi polvi ei tunne kohteliaisuussääntöjä.
Olen ollut aivan ihmeissäni majoittaessani nuoria perheitä, kun ovat saapuneet tyhjin käsin. Olen sijannut vuoteet, katsonut pyyhkeet valmiiksi, valmistanut ruokaa, hommannut viinit ja jälkkärit, sekä seur aamun syötävät. Vierailun jälkeen pyykkäämiseen ja siivoamiseen on mennyt aikaa. Silti vaivannäköni ei ole ollut edes kahvipaketin väärtti.
Molemmissa perheissä olemme mekin yöpyneet ja vieneet tuliaisiksi viiniä, kahvia, keksejä ja juustoja ja vielä erikseen pikku lahjan emännälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää mennä pariksi tunniksi.
Jos on kutsuttu vaikka kahville ei sinne iltaa voi jäädä istumaan.
Niin, koska isäntäväki viettää juhannuksensa paremmassa seurassa.
En koskaan mene kylään tyhjin käsin.
Uskon, että tunnet ystäväsi niin hyvin, että tiedät kyllä, ettei tarvitse viedä mitään. Ainakin minulle riittäisit omana itsenäsi ja siippasi myös. Ilahduin kyllä itse joskus kovasti, kun rakas ystävä tuli käymään, enkä odottanut mitään tuliaisia ja sainkin tuoreita mansikoita ystäväni omasta sadosta.
Hyvää juhannusta jo näin etukäteen..
Vierailija kirjoitti:
Aivan ilmeisesti nuorempi polvi ei tunne kohteliaisuussääntöjä.
Olen ollut aivan ihmeissäni majoittaessani nuoria perheitä, kun ovat saapuneet tyhjin käsin. Olen sijannut vuoteet, katsonut pyyhkeet valmiiksi, valmistanut ruokaa, hommannut viinit ja jälkkärit, sekä seur aamun syötävät. Vierailun jälkeen pyykkäämiseen ja siivoamiseen on mennyt aikaa. Silti vaivannäköni ei ole ollut edes kahvipaketin väärtti.
Molemmissa perheissä olemme mekin yöpyneet ja vieneet tuliaisiksi viiniä, kahvia, keksejä ja juustoja ja vielä erikseen pikku lahjan emännälle.
Ja vieläkään et ymmärrä vihjettä = lopeta kärräämästä sitä turhaa krääsää ja tuotteita joita perhe ei käytä. Olet aika huonotapainen.
H elvetin ahdistavaa kun sanotaan, että ei tarvitse tuoda mitään, niin pitääkin käydä Alkon kautta ja ostaa mansikoita yht yli 30e edestä. Sitten vielä auton kulut ja se aika, mikä ajamiseen menee, että pääsee paarnojen ja käärmeiden lounaaksi, heh. Juu nou thänks. Oikeesti nuo hei tervetuloa mökilleni kahville tai pariksi tunniksi ehdotukset voi jättää omaan arvoonsa...