Ostin halvan tönön jonne aion vetäytyä yhteiskunnasta. Haluatko kysyä jotain?
Riitti tämän paskasirkuksen katseleminen ja oravanpyörässä juokseminen.
Kommentit (200)
Miksi aviomiehesi ei muuta mukanasi? Mitä mieltä lapsesi ovat?
Muuttaisin maalle hylättyyn torppaan ja eristäytyisin jos Suomessa olisi ikuinen kesä. Miten siellä talvella pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tulet vahingossa raskaaksi? Eikö lapsen kasvattaminen yksi halvassa tönössä keskellä ei mitään olisi haastavaa?
No jos tällainen keski-ikäinen yksineläjä tulee korvessa vahingossa raskaaksi niin se on sitten jo sen luokan ihme että pitänee valmistautua Jeesuksen toiseen tulemiseen. Ap
Onko keski- ikäinen yksineläjä miettinyt jo yhtään vanhuuttaan? Eittämättä tulee sekin hetki, kun itsenäisesti pärjääminen alkaa olla heikkoa. Silloin on viimeistään pakko taas siirtyä " ihmisten ilmoille" palvelujen/ avunsaannin lähettyville.
Onko sulla kokemusta tuollaisesta asumismuodosta ja viljelystä? Kaiken voi kyllä oppia, en minä sillä, mutta itsekin maalla asustavana tiedän, että aika harvalla kaupunkilaisella on taitoja, joita tuossa tarvitaan valmiina. Polttopuiden tekokin on on iso homma, niiden ostaminen puolestaan kallista. Monta viikkoa menee siihen, että talven puut ovat liiterissä, vaikka ei tarvitsekaan itse kaataa.
Mutta onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tulet vahingossa raskaaksi? Eikö lapsen kasvattaminen yksi halvassa tönössä keskellä ei mitään olisi haastavaa?
No jos tällainen keski-ikäinen yksineläjä tulee korvessa vahingossa raskaaksi niin se on sitten jo sen luokan ihme että pitänee valmistautua Jeesuksen toiseen tulemiseen. Ap
Oletko uskonnollinen? Raskaaksi voi tulla helposti, on niitä vahinkoja käynyt monelle. Siinä onkin sitten selittelemistä.
Ajattelit että lisääntymisiän ohittaneelle, korvessa asuvalle sinkulle käy helposti "vahinko"?
Vierailija kirjoitti:
tämä on nyt muotia, kun siellä metsässä nainen kohtaa enemmän karhuja kuin suomalaisia miehiä.
myös vauvojen olisi turvallisempaa olla siellä metsässä kohtaamassa karhuja kuin suomalaisia äitejä.
Siitäpä opitte jättämään naiset rauhaan, niin miehet kuin mukulatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko uskonnollinen? Raskaaksi voi tulla helposti, on niitä vahinkoja käynyt monelle. Siinä onkin sitten selittelemistä.
Ajattelit että lisääntymisiän ohittaneelle, korvessa asuvalle sinkulle käy helposti "vahinko"?
Ajattele, että missään ei saa nainen olla rauhassa ilman miehellä ja lapsilla uhkailua.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo tönö eristetty talveksi? Mikä lämmitysmuoto? Onko sinulla sähköt siellä? Onko sinulla auto? Kasvaako kaiken ruuan itse vai ostatko kaupasta jotain?
On eristetty. Puulämmitys ja omaa metsää. Sähköt on, ei juoksevaa vettä, pihakaivo. Auto on toistaiseksi, mutta tarve jatkossa vähäinen. Kasvatan suurimman osan, kaupasta lähinnä jotain kuivahyllykamaa ja säilykkeitä.
Onneksi olkoon! Minulla on vielä pari vuotta asuntolainaa maksettavana, sen jälkeen lopetan palkkatyöt ja teen toiminimellä keikkaa vain sen verran, kuin vähäisiin kuluihini tarvitsen. Pystyn kasvattamaan, keräämään, kalastamaan ja säilömään hyvän osan ruuastani, mitä olenkin tehnyt jo vuosia, joten kulujen kattamiseen ei montaa päivää kuukaudessa tarvitse painaa laskutushommia. Jos jaksan kerätä sieniä ja marjoja myyntiin, niillä kattaa hyvällä satokaudella helposti useammankin kuukauden kiinteät kulut. Hommia pitää toki tehdä varsin ahkerasti ruuan ja lämmityksen eteen, mutta se on itselleni mielekkäämpää niin.
Ei ole kysyttävää, ymmärrän täydellisesti ja olen kateellinen ratkaisustasi.
15. 6 Minulla on luki- häiriö. En tiedä miihin ne välimerkit pitää laittaa ? Kai silti on oikeus kitjoittaa
Pärjäisikö jossain halvassa tönössä keskimäärin 300e/kk tuloilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo tönö eristetty talveksi? Mikä lämmitysmuoto? Onko sinulla sähköt siellä? Onko sinulla auto? Kasvaako kaiken ruuan itse vai ostatko kaupasta jotain?
On eristetty. Puulämmitys ja omaa metsää. Sähköt on, ei juoksevaa vettä, pihakaivo. Auto on toistaiseksi, mutta tarve jatkossa vähäinen. Kasvatan suurimman osan, kaupasta lähinnä jotain kuivahyllykamaa ja säilykkeitä.
Mikä on siirtoyhtiö? Maalla kalleimmilla sähköyhtiöillä maksat sähkön siirrosta pelkkää perusmaksua 40 euroa kuukaudessa. Ja tuo voi olla isompikin, jos on isompi liittymä. Sinun 200 euron kuukausibudjetista siis saattaa mennä iso siivu pelkkään sähkön siirron perusmaksuun.
Sinulla on tarkoitus tehdä päivä töitä viikossa. Pystytkö tekemään sen etänä! Tarvitseeko nettiyhteyden? Vai pitääkö reissata jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aiot kustantaa elämisesi?
Yksi työpäivä viikkoon riittänee kun juoksevat kulut on pari sataa kuussa.
Oletko aivan varma, että työnantajalle riittää yhden työpäivän panostus viikossa? Voithan sinä käydä auttelemassa vanhuksia lumitöissä, nurmikon leikkuussa yms. Yksi työpäivä ei välttämättä tuota 200 € käteen. Tietty marjoja voi kerätä. Mahdollisuuksia on, kunhan vaan on ahkera ja aktiivinen töiden haussa.
No sehän nyt riippuu täysin ammatista. Jos on sellaisella alalla jossa tekijöistä on pulaa niin saa aika pitkälti sanella työnantajalle työmääränsä ja työaikansa.
Olen kateellinen. Minulla ei ole enää työkykyä joten loppuelämä mennee jossain yksiössä kuolemaa odotellessa.
Miltä tuntuu elää monen unelmaa?
Palstalla on paljon lesboja.