Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v. hautajaisissa, mitä mukaan viihdykkeeksi?

Vierailija
15.06.2024 |

Millaisia asioita kannattaa ottaa mukaan että 1v viihtyisi siunauksen ajan?

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisia leluja mukaan. Kappeleista saattaa saada pyynnöstä lelupussin. Lelupussissa on lapsille kiinnostavia leluja, joiden kanssa ehkä jaksaa touhuta.

Vierailija
22/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään leluja kirkkoon, jos et saa lasta pysymään hiljaa niin sitten poistutte. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vauva tekee edes siunaustilaisuudessa. Ei mitään. Jompikumpi vanhemmista jonka läheinen vainaja ei ole on vauvan kanssa ja tulee sitten kahvitilaisuuteen tai arkun laskemiseen jos sellainen on mukaan.

Vauvalla on oikeus olla siellä, jos hän on lähiomainen. Minun hautajaisissani ainakin läheiset lapset saavat huutaa ihan rauhassa ja hapannaamat poistukoot itse.

Ei 1-vuotias itse ymmärrä hautajaisista yhtään mitään. On siis aivan sama, onko hänellä "oikeus" olla siellä vai ei.

Tuo ei ole mikään syy jättää lasta pois, jos kyseessä on vainajalle läheinen lapsi.

Vierailija
24/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään leluja kirkkoon, jos et saa lasta pysymään hiljaa niin sitten poistutte. 

Riippuu, miten läheinen lapsi on.

Vierailija
25/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä, voi pelata seremonian ajan.

Vierailija
26/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vauva tekee edes siunaustilaisuudessa. Ei mitään. Jompikumpi vanhemmista jonka läheinen vainaja ei ole on vauvan kanssa ja tulee sitten kahvitilaisuuteen tai arkun laskemiseen jos sellainen on mukaan.

Vauvalla on oikeus olla siellä, jos hän on lähiomainen. Minun hautajaisissani ainakin läheiset lapset saavat huutaa ihan rauhassa ja hapannaamat poistukoot itse.

Ei 1-vuotias itse ymmärrä hautajaisista yhtään mitään. On siis aivan sama, onko hänellä "oikeus" olla siellä vai ei.

Tuo ei ole mikään syy jättää lasta pois, jos kyseessä on vainajalle läheinen lapsi.

Eihän se vainajakaan enää tiedä mistään mitään.

Vierailija
27/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pieni arkku

Hyvää huumoria. Ja sinulle oma iso arkku.

Vierailija
28/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pieni arkku

🤣🤣🤣

Vierailija
29/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä saa viihtyä pitää olla kuin lakki kourassa pankin johtajan puheilla hiilihampain!

Vierailija
30/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainaja voi olla lapsen äiti tai isä. Tai sisarus.

Vierailija
31/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset järjestetään eläville, ei kuolleille. Vai onko joku kuullut vainajan kehuneen muistotilaisuutta?

Vierailija
32/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi kyllästyy eikä pysy hiljaa, kunnioituksesta pitää lähteä sen kanssa ulos kirkosta. Älä jää huudattamaan häntä sinne. Äänettömiä leluja mukaan.

Riippuu kuka lapsi on. Jos lapsi on lähiomainen, niin ei tietenkään tarvi lähteä mihinkään.

Kyllä me lähdettiin. Mitä iloa on kenellekään huutavasta taaperosta, oli lähiomainen tai ei? Pilaa huudollaan tilaisuuden kaikilta. Kukaan ei kuule pappia vaan huutoa.

Mekkala haittaa yleensä ainoastaan kaukaisia sukulaisia. Lähisukulaiset tietävät, miten rakas lapsi ehkä on ollut vainajalle.

Me oltiin niitä lähiomaisia jotka poistui, kun taapero alkoi huutaa. Lapset oli rakkaita vainajalle, mutta eipä hänkään olisi pahastunut, että lapsi saa huutaa sen aikaa oven ulkopuolella kun ei jaksa tilaisuutta. Kyse on meidän kunnioituksesta vainajaa ja muita surijoita kohtaan.

Vierailija
33/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkä, voi pelata seremonian ajan.

Yksivuotiaat eivät tarvitse kännykkää mihinkään. Sinä varmaan pelaat itse hautajaissa.

Vierailija
34/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiset järjestetään eläville, ei kuolleille. Vai onko joku kuullut vainajan kehuneen muistotilaisuutta?

Monella on eläessään toiveita omien hautajaisten suhteen.

Vierailija
35/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, vainajaa siellä ollaan kunnioittamassa eikä jotain takakireää kaikestaloukkaantujaa. Omalle isoäidilleni lapsenlapsenlapset olivat suurin ilo viimeisinä vuosina ja mummin tuntien, todennäköisesti jokseenkin ainoita, joiden ylipäänsä toivoi tulevan paikalle.

Vierailija
36/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan Sirkus Finlandia.

Vierailija
37/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, mutta harvemmin sellaista ehdotonta vaatimusta, että pikkulapsen on pakko kirkua kirkonpenkissä koko siunaustilaisuus alusta loppuun.

Osallistua voi ilman että tekee siitä muille kävijöille ja itselleen piinaa.

Vierailija
38/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pysy hiljaa millään. Järkevintä on jäädä takapenkkiin ja poistua, kun meteli alkaa.

Juuri näin pitäisi jokaisen vanhemman toimia! Vähän eri mutta: tyttäreni vihkiäisissä tyttären pikkuserkun vauva pilasi ns. tärkeimmät hetket huutamalla niin, että kirkko (pienehkö kivikirkko) raikui eivätkä vanhemmat vieneet ulos. Samaa ajattelisin hautajaisissa siunauksen aikana. Jos lapsi huutaa niin eipä siinä kukaan pysty kuulemaan itse siunaamisesta paljoakaan.

Vierailija
39/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, mutta harvemmin sellaista ehdotonta vaatimusta, että pikkulapsen on pakko kirkua kirkonpenkissä koko siunaustilaisuus alusta loppuun.

Osallistua voi ilman että tekee siitä muille kävijöille ja itselleen piinaa.

Ainakin itselleni olisi tärkeää, että tilaisuuteen osallistuisivat kaikki läheiset, myös ne huutavat vauvat. Ne kaukaiset tädit ja sedät pysykööt pois, jos lasten äänet häiritsevät.

Vierailija
40/175 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vasara jolla hakataan puupalikoita reiälliseen puulaatikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi