Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin juominen on merkki vakavasta ongelmasta

Vierailija
14.06.2024 |

Tuo kuvastaa että alkoholi ei ole enää sellainen seurusteluun ja sosiaalisiin tapahtumiin liittyvä juoma, vaan kyseessä on kemiallinen addiktio alkoholin aiheuttamiin muutoksiin aivokemiassa.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt oikein tarkoitetaan, kun puhutaan juomisesta. Kyllä ihmisen juoda täytyy jatkuvasti, mielellään esim. vettä.

Miksi ei suoraan voi puhua alkoholin juomisesta? Jos tarkoitan pizzan syömistä, en puhu vain syömisestä, ei se ole synonyymi pizzan syömiselle.

Mutta asiaan: itse juon mieluiten viiniä ihan yksinäni. Juon sitä pari lasia kuukaudessa. Miten ihmeessä voidaan kuvitella, että kyseessä olisi joku ongelma. Jos kännäisin seurassa joka viikonloppu, se olisi normaalia, niinkö?

Vierailija
62/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava aloitus. Eikö se ole ihan sama, juoko sen viinilasillisen seurassa vai yksinään. Eiköhän se juomisen määrä ja kuinka usein sitä harrastaa, ole se ratkaiseva tekijä.

Vaikea uskoa, että joka viikonloppu baarissa kännääjä olisi jotenkin terveellisemmällä pohjalla kuin kerran vuodessa viinilasillisen yksin juova. Joillakin vain on ihan kiero suhtautuminen alkoholin käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Ihan hyvin voin vaikka perjantai-iltana ottaa lasin tai kaksi viiniä, ihan yksin, kotona. Ei se tarkoita että minulla on ongelma. Voin olla ilmankin, ja voin juoda seurassakin. Kukin tehkööt niin kuin haluaa. Sen myönnän että jos tekisin tätä joka päivä, tai jotenkin pakonomaisesti, minulla olisi ongelma. Samalla lailla jos joka päivä pitäisi dokata seurassa. 

Jos joka viikonloppu pitää aloittaa juomalla alkoholia, niin sanoisin jonkinlaiseksi ongelmaksi ja pakonomaiseksi tarpeeksi saada perjantaisin se viinilasi. 

Vierailija
64/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Ihan hyvin voin vaikka perjantai-iltana ottaa lasin tai kaksi viiniä, ihan yksin, kotona. Ei se tarkoita että minulla on ongelma. Voin olla ilmankin, ja voin juoda seurassakin. Kukin tehkööt niin kuin haluaa. Sen myönnän että jos tekisin tätä joka päivä, tai jotenkin pakonomaisesti, minulla olisi ongelma. Samalla lailla jos joka päivä pitäisi dokata seurassa. 

Jos joka viikonloppu pitää aloittaa juomalla alkoholia, niin sanoisin jonkinlaiseksi ongelmaksi ja pakonomaiseksi tarpeeksi saada perjantaisin se viinilasi. 

Niinhän se varmaan siinä tapauksessa olisi, mutta tuo kirjoittaja kirjoitti, että voi ihan hyvin olla kokonaan ilmankin. 

itsellä on kutakuinkin sama tilanne. Ostan yleensä viiniä viikonlopuksi ja juon sitä kotona muutaman lasillisen. Mutta aika usein on jotain menoja, joten silloin en viitsi viiniä juoda.

Vierailija
65/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puppua. Kyllä se alkoholin kokonaiskulutus ja kuinka usein sitä juo, on se ratkaiseva tekijä, ei se, missä seurassa sitä kuluttaa.

Vierailija
66/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään juoda yksin. Omaa aikaa, rauhaa, ajatusten lentoa. Mutta juon vain silloin, kun olen järjestänyt itselleni kolme päivää vapaata ehdottomasti yksin.

Vierailija
67/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se varmaan siinä tapauksessa olisi, mutta tuo kirjoittaja kirjoitti, että voi ihan hyvin olla kokonaan ilmankin. 

itsellä on kutakuinkin sama tilanne. Ostan yleensä viiniä viikonlopuksi ja juon sitä kotona muutaman lasillisen. Mutta aika usein on j

Niinhän sitä sanoo, että voin olla ilmankin, kukapa ei sanoisi. Mutta silti se tarve vaan on.

Vierailija
68/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yksin juojat ovat joko tulevia alkoholisteja tai jo sellaisia.

Viinilasillista tai saunaolutta ei tietenkään lasketa, ja muutenkaan sitä jos juomisella ei ihan oikeasti tavoittele mitään olotilaa.

Vierailija
69/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa minulla nyt vakava ongelma! Kävin äsken saunassa ja nyt juon tölkillisen Franziskanerin vehnäolutta. 

Vierailija
70/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinilasillista tai saunaolutta ei tietenkään lasketa, ja muutenkaan sitä jos juomisella ei ihan oikeasti tavoittele mitään olotilaa.

Milloinkahan minusta tulee alkoholisti? Olen juonut alkoholia yksin jo kohta 30 vuotta. Viiniä kuluu noin neljä litraa kuukaudessa. Näin on ollut tosiaan jo 30 vuotta. Arkisin en ota mitään.

Vierailija
71/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkahan minusta tulee alkoholisti? Olen juonut alkoholia yksin jo kohta 30 vuotta. Viiniä kuluu noin neljä litraa kuukaudessa. Näin on ollut tosiaan jo 30 vuotta. Arkisin en ota mitään

Ei tule vaan olet jo.

Vierailija
72/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin juodessaan on parhaassa ja turvallisimmassa seurassa.

Yksin juodessa ajatukset pysyy kasassa ja on erittäin luova tila kirjoittaa ja soittaa. Eikä missään kaatokännissä. Ihan viimeiseksi haluaisin kuunnella muiden tilitystä elämästään. Erakkokalsarit ihan parhaat kalsarit. Eikä haittaa vaikka olisi vähän ruskeaakin.

Vierailija
73/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan puppua. Kyllä se alkoholin kokonaiskulutus ja kuinka usein sitä juo, on se ratkaiseva tekijä, ei se, missä seurassa sitä kuluttaa.

Minä vetäisen yleensä 2-4 päivää ja kärsin sen jälkeen viikon. Ei tee mieli kuin vähintään puolen vuoden päästä uudestaan.

Vierailija
74/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkahan minusta tulee alkoholisti? Olen juonut alkoholia yksin jo kohta 30 vuotta. Viiniä kuluu noin neljä litraa kuukaudessa. Näin on ollut tosiaan jo 30 vuotta. Arkisin en ota mitään

Ei tule vaan olet jo.

Miten niin? Eihän tuo mene edes suurkulutuksen lukemiin? Kaksi lasia viiniä kahtena päivänä viikossa. Eikös se lasketa ihan terveellisen alkoholinkäytön piikkiin?

Vierailija
75/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinjuominen on selvä merkki alkoholismista. Alkoholia kun oikeasti ei kukaan tarvitse.

Moni alkoholisti ei kuitenkaan tahdo juoda yksin, vaan hankkii seuraa keinolla millä hyvänsä ja jopa tarjoaa bisset/viinakset ja kyydinkin hommaa jos se siitä on kiinni, eikä ne todellakaan halua että seuralainen olisi selvinpäin. 

Vierailija
76/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule vaan olet jo.

Miten niin? Eihän tuo mene edes suurkulutuksen lukemiin? Kaksi lasia viiniä kahtena päivänä viikossa. Eikös se lasketa ihan terveellisen alkoholinkäytön piikkiin?

Se röllää. Kun sillä ei ole varaa juoda tänään.

Vierailija
77/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin juodessaan on parhaassa ja turvallisimmassa seurassa.

Ei ole, jos on itsetuhoisia taipumuksia.

Vierailija
78/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä missä seurassa alkoholia juo. Samaa myrkkyä se on silti

Vierailija
79/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaiskulutus ratkaisee. Ihan sama, onko yksin vai seurassa. Tai juoko kallista viiniä vai halvinta keskaria kalsarit jalassa.

Vierailija
80/115 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä niin outoa on? Jos muutenkin viihtyy itekseen ja tykkää tehdä asioita yksin, niin siinä se menee juominenkin samaan tapaan. Ei tarvii kuunnella muiden kaakatuksia ja mäkätyksiä. Skål!