Yksin juominen on merkki vakavasta ongelmasta
Tuo kuvastaa että alkoholi ei ole enää sellainen seurusteluun ja sosiaalisiin tapahtumiin liittyvä juoma, vaan kyseessä on kemiallinen addiktio alkoholin aiheuttamiin muutoksiin aivokemiassa.
Kommentit (115)
Ju@ppo juo parhaassa seurassa, yksin tai jonkun vielä ju@pomman kanssa🤣🤣🤣
En mä yksin juokaan, mulla on kaksi kissaa seurana.
Itse ajattelen asian niin että se on ongelma, jos juo itsensä monta kertaa viikossa känniin, oli sitten yksin tai yhdessä. Kaikkihan eivät halua istua jossain baarissa tai ravintolassa, vaan haluavat olla mieluummin kotona. Minä olen tällainen tapaus että silloin kun otan jotain, niin siivoilen kodin siistiksi, laitan hyvää iltapalaa, saunon kunnolla ja kaikessa rauhassa radiota kuunnellen, nautiskelen siinä samalla mietoja juomia ja vain olen ja siinä on mukava mietiskellä kaikenlaista. Minua on nuoresta lähtien ällöttänyt se että pitäisi mennä jonnekin juomaan ja muka nauttimaan illasta, jossa ei saa olla edes rauhassa kun kohta on joku humalainen sössöttämässä jotain eikä tajua poistua, en nauti hälinästä. Aamulla herään turvallisesti kotonani kahvinlaittoon, siistissä kodissa, rahaa ei ole palanut ylihintaisiin juomiin, taksiin eikä grilliruokiin enkä ole kuin rekan alle jäänyt enkä mokaillut. Muutamia kertoja nuorempana kävin kavereiden kanssa ja ne riitti, että kyllä kalsarikännit silloin tällöin on ihan paikallaan ja sopii minulle vallan mainiosti.
Jos ei ole kavereita tai vaimo kieltää näkemäästä niitä, niin on juotava yksin. Ehkä jopa siksi, että ei ole kavereita, on juotava.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon oikeastaan vain yksin kotona, koska minusta tulee sietämätöntä seuraa humalassa. Kiva pelailla ja tanssia yksinään. Aika harvoin kyllä juon ylipäänsä.
Sama. Ei ole kivaa hävetä vuosikausia jotain tekemiään ja sanomiaan typeryyksiä.
Seuran taso vaihtelee
känni silloin suojelee
Yksinjuominen on selvä merkki alkoholismista. Alkoholia kun oikeasti ei kukaan tarvitse.
Jos mä nyt kokopäivätyössä käyvänä muutaman oluen yksinäni lipitän viikonloppuna ja menen aikaisin nukkumaan ja aamulla olen tikkana klo 5 hereillä valmiina päivän askareisiin, niin ei kai se sen pahempi ole kuin että bilettäisin aamukolmeen joka toinen viikonloppu.
Joku vetää pienet sievät yksinään kotona muutaman hassun olusen tai sidukan voimin ja osa vetää monta tuntia aamuyölle baareissa vetäen shottia ja muuta naamariin monta kertaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ongelmasta se mielestäsi kertoo, että juo silloin tällöin lasin viiniä yksin?
Olet aivan oikeassa veliseni
Juon 2 olutta yksin perjantaina. Onko alkoholismia?
Vierailija kirjoitti:
Juon 2 olutta yksin perjantaina. Onko alkoholismia?
On.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kavereita tai vaimo kieltää näkemäästä niitä, niin on juotava yksin. Ehkä jopa siksi, että ei ole kavereita, on juotava.
Tiedän miehen joka osti autotallin että pääsee sinne juomaan. Joka ilta vapaa hetki 6-packin kanssa ilman nalkutusta.
Kauhee ongelma... Kivaa musiikkia, just sitä mistä ite tykkää, tai kiva hömppäsarja pyörimään, pitkä puhelu kaverille tms. Ei mitään ongelmaa missään.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että joku 1/5 taitaa alkoholinkäytön Suomessa, eli oikeasti juo ilman addiktiota kohtuudella. Loput ei joko juo ollenkaan tai vetävät kännejä.
On addiktio, ja on tapa. Voi olla tapa maistella jotain pe-la etenkin jos on yksinään eikä paljoa ohjelmaa/seuraa/rahaa/huvita lähteä ihmisten ilmoille.
Jos ihan rehellinen olen haluaisin elää ilman alkoholia mutta näillä spekseillä sallin sen itselleni ja olen ilokseni huomannut että mitä enemmän liikun ja nukun, sitä vähemmän alkoholi "himottaa". Samoin se että olen poistanut ilottomia, hyväksikäyttäviä ihmissuhteita on kohentanut oloani. Kännien veto kuului nuoruuteen, onneksi ei enää tarvitse. Ei ole mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Seuran taso vaihtelee
känni silloin suojelee
Ai kun suojelusenkeli lähti jo menemään?
Jos ei ole seuraa, miksi ei joisi yksin?
Otin juuri 2 lasia ouzoa ja olo on mukavan rento.
Vierailija kirjoitti:
Yksinjuominen on selvä merkki alkoholismista. Alkoholia kun oikeasti ei kukaan tarvitse.
Armoa nyt vähän. Raittiissa on kummasti jut noita raastinrautoja jotka tietää niin hyvin kaiken muiden puolesta.
Jos juon kotona lasillisen viiniä, ei se ole mielestäni ongelma.
Mää juon yksin kun ei ole varaa mennä kapakkaan. Ja miksi mennä, ei ihmiset enää juttele vaan räplää luuriaan. Kotona on niin hyvä olla, saa syyvä ja mennä vessaan ja kun rupeen väsyttään niin eiku petiin vaan eikä tartte miettiä kotimatkaa. Onko tää nyt ongelma jollekin?