Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ulosotto vaatia talon myyntiä vaikka asuntolaina ei olisi ulosotossa ja talon pantti on pankilla?

Vierailija
14.06.2024 |

Asun vuokralla omakotitalossa josta maksan vuokraa lainanlyhennyksen verran. Talon omistajalla talosta velkaa vielä. Talolainan lyhennykset ovat ajan tasalla, mutta omistajan muut velat menee nyt jossakin vaiheessa ulosottoon. 

Mitähän pankki sanoo tähän jos ulosotto alkaa vaatimaan talon myyntiä? Talosta velkaa sen verran, että siitä ei nykyisillä hinnoilla muuttotappiokunnassa saa lainan verran myyntihintaa. Ulosotto jos talon huutokauppaa, niin myyntihinta on varmaan naurettavan pieni ja sitten pankkikin jää ilman rahoja ja loppulaina menee ulosottoon. Jollakin esim. 20 000 eurolla ei kuitata läheskään talovelkaa tai muita velkoja.

Mun on tarkoituksena ostaa talo itselle jossakin kohtaa, mutta vielä en saa pankista lainaa. Ei ole säästöjä vielä ja tälle paikkakunnalle ei anneta maksettua vakuutta. Pelkään, että tässä menee multa ja lapsilta koti. Valmistun uuteen ammattiin muutaman kuukauden päästä ja tarkoitus oli silloin alkaa kunnolla säästämään kun tulot vakiintuu eikä tarvitse omalla rahalla kulkea koulussa ja harjoitteluissa saamatta mitään matkakorvauksia. Töissä käydessä saa edes verotukseen matkakulut.

Kommentit (273)

Vierailija
261/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mummoni ihan työssä käyvä ihminen oli koko ikänsä. Kuvittelitko että kelan rahoilla olisi vaarin kanssa rakennuttaneet talonsa?

Kyse olikin siitä, että sä et itse ole omalla työlläsi tehnyt mitään sen eteen, että sulla on talo. Se on siinä sitten helppo viisastella ja vittuilla muille kun toisten pitää asua vuokralla ja säästää samalla rahaa, että saa ostettua oman asunnon. 

Vierailija
262/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mummoni ihan työssä käyvä ihminen oli koko ikänsä. Kuvittelitko että kelan rahoilla olisi vaarin kanssa rakennuttaneet talonsa?

Kyse olikin siitä, että sä et itse ole omalla työlläsi tehnyt mitään sen eteen, että sulla on talo. Se on siinä sitten helppo viisastella ja vittuilla muille kun toisten pitää asua vuokralla ja säästää samalla rahaa, että saa ostettua oman asunnon. 

Olenhan minäkin säästänyt pienistä palkoistani todella paljon jo ihan sillä ettei minun ole koskaan tarvinnut maksaa vuokraa yhtään mistään. Hyvä se sinun on siinä viisastella kun et yhtään tiedä paljonko minä olen säästänyt. Ja todellakin olen tehnyt töitä koko ikäni en mikään sossupummi ole todellakaan. Hölmö nainen sinä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistät muita siitä että vanhempasi ja heidän vanhempansa ovat olleet laiskoja ja työtävieroksuvia ihmisiä? 

Vierailija
264/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea järjen jättiläinen jälleen.

Ensin maksaa toisen lainat kokonaan pois jonka jälkeen ottaa samanverran lainaa itselleen ostaakseen talon itselleen ihmiseltä jolle talon on rahoittanut. Maksat talon kahteen kertaan jopa kolmeen kun ottaa kahden lainan korot huomioon.

Oikea etityiskoulun priimus oppilas taas kyseessä. Huomaa hyvin että on opinnot pahasti kesken vaikka on jo päälle neljänkymmenen.

Vierailija
265/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistät muita siitä että vanhempasi ja heidän vanhempansa ovat olleet laiskoja ja työtävieroksuvia ihmisiä? 

Missä mä syyllistin ketään? Ei mun vanhemmat ja heidän vanhemmat ole olleet laiskoja ja työtä vieroksuvia. Enhän mä edes kertonut mitään omasta elämästi vaan herättelin vähän, että typerää viisastella muiden vuokralla asumisesta ja omaan asuntoon säästämisestä kun on itse perinyt talon tekemättä sen eteen mitään muuta kuin olemalla sukua jollekin. Hölmöä tuolla tavalla viisastella ja elvistellä kun perinyt talonsa.

Ei mun vanhemmat ole kuolleet ja tarvitsevat ihan itse kotinsa. Isän vanhemmat myivät aikoinaan isälle oman talonsa joten ei heiltä mitään taloa jäänyt. Äidin vanhempien talo meni myyntiin ja rahat heidän lapsille. En mä ole mitään mistään perinyt vaan ihan omalla työllä omaisuutta kerännyt. 

Vierailija
266/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin maksaa toisen lainat kokonaan pois jonka jälkeen ottaa samanverran lainaa itselleen ostaakseen talon itselleen ihmiseltä jolle talon on rahoittanut. Maksat talon kahteen kertaan jopa kolmeen kun ottaa kahden lainan korot huomioon.

Oikea etityiskoulun priimus oppilas taas kyseessä. Huomaa hyvin että on opinnot pahasti kesken vaikka on jo päälle neljänkymmenen.

Säkin vedit nyt ihan omia harhojasi tähän ja kuvittelet tietäväsi jotakin. 

Vierailija
267/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenhan minäkin säästänyt pienistä palkoistani todella paljon jo ihan sillä ettei minun ole koskaan tarvinnut maksaa vuokraa yhtään mistään. Hyvä se sinun on siinä viisastella kun et yhtään tiedä paljonko minä olen säästänyt. Ja todellakin olen tehnyt töitä koko ikäni en mikään sossupummi ole todellakaan. Hölmö nainen sinä olet.

Miten mä olen hölmö jos huomautan sua ihan asiasta? Se on niin helppo viisastella muille kun on itsellä peritty talo. Vittuilet kun muut joutuvat asumaan vuokralla ja samalla säästämään samalla, että saan oman asunnon. Kai sä tajuat, että jos et olisi perinyt tuota taloa tai mitään muutakaan taloa tai asuntoa, niin sä olisi erittäin todennäköisesti asunut itsekin vuokralla? 

En mäkään mikään sossupummi olen. En vain pidä tuollaisista ihmisistä jotka aukoo päätänsä muille vain ovat itse saaneet talon perintönä. Eli ei mitään käsitystä minkä työn muut joutuu tekemään sen eteen, että saa oman asunnon tai talon. 

Vierailija
268/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien vanhemmat voi olla älykkäitä. Osa vanhemmista haluaa päästä elämässään helpolla ja elää sosiaalituilla leveästi ja valitettavasti heidän jälkeläisensä kasvavat tähän samaan elämäntapaan ja eivät yksinkertaisuuttaan ymmärrä katkaista tuota tyhmyyden kierrettä vaan valitsevat itselleen yhtä lahjattoman puolison kuin isänsä taikka äitinsä on ollut. Nämä ihmiset sitten asustelevat kaupunkien vuokra asunnoissa ja hämmentyvät täysin jos jokin

Mun vanhemmat eivät ole mitään sossupummeja enkä ole mäkään. En voi mitään sille, että olette noin harhaisia ja keksitte ihan pimeitä juttuja. Pitää olla todella tyhmä ihmisen joka kuvittelee, että mä asun tässä niin kauan vuokralla, että koko omistajan talolaina maksettu. Ei vaan jos saamme tähän jäädä niin alkaa mun valmistumisen jälkeen ankara säästäminen, että saan talon itselleni 1-2 vuoden kuluessa enkä vasta vuosien päästä.

Vierailija
269/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mä olen hölmö jos huomautan sua ihan asiasta

Olethan sinä hölmö. Miten kuvittelet minun ostaneen itselleni kesämökin ellei työtätekemällä ja säästämällä? Olen säästänyt kaiken sen rahan minkä sinä olet kymmenessä vuodessa tuhlannut taivaan tuuliin ja ostanut sillä mökin itselleni ja aivan totta ihan omilla työllä ansaituilla rahoillani lainaamatta keneltäkään yhtään mitään. Ja arvaappa mitä? Kaikki tämä työllä ansaittu siirtyy tulevaisuudessa lapseni haltuun, eikä siinäkään viellä kaikki sillä hänkään ei käytännössä maksa vuokraa lainkaan vaan hän asuu " vuokralla" omistamassani asunnossa ja veloitan häneltä vain asumistuen verran kuukaudessa ja loput vuokrasta hän saa käteisenä takaisin. Näin tehden kela ostaa hänelle lopulta tuon asunnon. Kätevää eikö totta? 

Vierailija
270/273 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mitä rahoja mä olen tuhlannut kymmenessä vuodessa taivaan tuuliin? Jos viittaat ap:n maksamiin vuokriin, niin mä en ole ap. Mähän kerroin ihan työlläni saamillani rahoilla kerryttäneeni omaisuutta. Sä et näytä mitenkään nyt tajuavan sitä mistä mä sua huomautin. Jatka toki omaa ähkyäsi.

Haukut muita sossupummeiksi yms. ja sitten retostelet Kelan maksavan sun lapsen asunnon. Olet sä hieno ihminen.

Vierailija
271/273 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Vuokraat vain toisen asunnon ja jatkat elämääsi. Onhan niitä asuntoja myytävänä silloinkin kun sinulla on sellainen varaa ostaa. Jos siellä muuttotappiokunnassa talot ovat arvottomia niin en näe tuossa mitään ongelmaa. Eri asia olisi jos kyseessä olisi oma talosi ja olisit huolissasi omaisuudestasi. Nythän niin ei ole vaan huolehdit aivan turhaan toisten omaisuudesta.

Tämä on meidän koti missä ollaan asuttu jo melkein 10 vuotta. En todellakaan haluaisi luopua rakkaasta kodista. Tarkoitus on ollut ostaa tämä omaksi sitten kun on siihen mahdollisuus. 

Menin työttömänä duuniin, olin vähän yli 4kk töissä ja sinä aikana suostui pankki mulle myöntämään lainan. Maksan nyt omaani. Taas työttömänä. Kuitenkin maksettua olen saanut, samat kulut menee kuin vuokralla ollessa, mutta joskus asunto on oma.

Vierailija
272/273 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne vanhemmat ja heidänkin vanhemmat on jotain saanut perinnöksi

Vierailija
273/273 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vanhat kiinteistön kiinnityskirjat ole sähköisessä muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi