Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Tänä kesänä kotimainen mansikka 45 -50 euroa per 5 kg laatikko"

Vierailija
14.06.2024 |

Kallista on kun ei ole thaimaalaisia poimimassa, ja kun kotimaiselle poimijalle pitää maksaa ihan verojen ja eläkemaksujen kera. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausien viljelijän työ on halpaa, jos saan 9 eurolla kilon mansikoita. Itse en tuolla hinnalla viljelisi. 

Vierailija
2/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljelisitkö itse tuolla hinnalla, kaikki yrittämisen riskit ja pääomavaateet huomioon ottaen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viikko sitten pari rasiaa kotimaisia mansikoita, kympin rasia. Mansikat eivät tuoksuneet eivätkä maistuneet mansikoilta. Yleensä jääkaappiin ei voi laittaa hetkeksitkään mansikoita, tuoksu tarttuu muihin ruokiin. Mihinkään ei voi enää luottaa, kaikessa kusetetaan.

Vierailija
4/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääpähän ettei tarvi ostaa....

Kait se on sitten halvempaa olla myymättä niitä, nakella ne roskiin ja jäädä täysin tyhjin käsin.

Vierailija
5/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarilla on oikeus liioitella juttujaan.

Vierailija
6/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk en ole koskaan tykännyt mansikoista. 

Vierailija
7/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uudet perunat on kympin kilo niin miksipä ei mansikatkin.

Vierailija
8/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin jatkossakin hillat, mustikat, puolukat ja karpalot itse. Maistuvat hyviltä, ilman kemikaaleja.

Vierailija
9/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi piipipiipi. Siitä poimimaan jos haluaa halvemmat. Tarvitsimme kyseisiä muutoksia ja marjat kesällä eivät voi pysäyttää missään skenaariossa 

Vierailija
10/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on oman maan mansikoita, sen verran mitä tarvitaan

Vierailija
11/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä tarvinnut yli kalliita vetisiä mansikoita vaan superfoodia saa halvemmistakin kuten herneistä, uusista perunoista, uudesta kaalista ja sipulista.

Nyt sai kohtuu kilo hinnalla ruotsalaista uutta perunaa joka ihan hyvää kun ne höyryttää mutta en tosiaankaan osta lähes kymmenen euron kotimaista uutta perunaa.

Vierailija
12/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on oman maan mansikoita, sen verran mitä tarvitaan

Vaivansa niissäkin rikkaruohojen kitkentä ja verkottaminen. Minä kun koitin amppeleissa kasvattaa mansikkaa niin orava alkoi jo raakana niitä syömään.

Kamala ongelma tuli kun alkoivat oravat tunkea terasille raakoja mansikoita ruputtamaan ja hirveä himo niihin ja tosi röyhkeitä ettei mitään edes pelkää. Se mansikan kasvatus kokeilu jäi sitten siihen.

Vierailija
13/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maksaa marjatkin mansikoita. Tosin ostin itsekin eilen pakastemansikoita 9,90 kg hintaan. Nämä kun on lähes ainoita herkkuja mitä keventäjä voi ottaa lihoamatta.

Vierailija
14/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljelisitkö itse tuolla hinnalla, kaikki yrittämisen riskit ja pääomavaateet huomioon ottaen? 

En viljelisi. Valitettavasti en myöskään osta edes nykyisillä hinnoilla. Pari pientä rasiaa voin ostaa kesässä, jos  mansikat ovat hyviä. Varmaan oli liian aikaista, mutta lähikaupasta viime viikolla ostetut kotimaiset mansikat saivat toivomaan, että olisin valinnut espanjalaisia. 

Jos mulla olisi tilaa, voisin kasvattaa omat mansikat avomaalla. Tiedän mikä työ niissä on. Vanhemmilla on mansikkaa omiin tarpeisiin. 

Vierailija
15/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne muka ole olleet sen noin 50 euroa/laatikko jo vuosikaudet? 

Vierailija
16/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ostan mielelläni varsinkin jos poimijat ovat oikeasti suomalaisia. Aikaisemmin en ostanut kun inhotti kun nuoria ei enää otettu mansikkapelloille vaan pelkkiä ukrainalaisia.

Vierailija
17/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kympin kilo? Aika usein 500 g rasia on 4-5 €, ollut jo aiempina vuosina.

Vierailija
18/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastemansikat maksaa noin 10€ kg ja on oman kokemukseni mukaan olleet halvempia kuin ostaa iso laatikko torilta ja pakastaa itse.

Vierailija
19/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman kojulla maksoi 9 euroa litra.

Vierailija
20/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Ei ne köyhille kuulukaan. Nyt voi ostaa ulkomaisia kirsikoita halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme