Laitoin kanan koipireisiä uuniin.
Vielä puoli tuntia niin on kypsiä, 200 astetta 50 minuuttia niin tulee hyvää.
Kommentit (68)
Noista koipireisitä tulee myös hyvää, kun hauduttaa tuntikausia sähköisessä crockpotissa. Sekaan chilit, tomaattimurskat, laakerinlehteä, sipulia jne. Lihat irtoaa luista ja on suussasulavan pehmoista.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ja vähävaraiset syövät ja kaluavat koipireisi paloja. Minulla ei taloudessa tiukkaa ja syön broilerin filettä. Tiedoksi kerron.
Nuo mainitsemasi köyhät tietävät, että ne koivet on parempaa ravintoa kuin fileet.
Rikkaus ei aina ole sama asia kuin älykkyys :)
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta kokkina ja olen aika monta koipea paistanut. Koskaan ei ole ollut yli tuntia uunissa. En muista että olisi joku valittanut ettei ole hyvää. Liikaa paistettuna siitä hävii kaikki rasva ja siitä tulee kuivaa.
Mä tykkään, että menee ylikypsäksi ja kuoresta tulee rapsakkaa. Päälle sweet chili kastiketta ja viereen basmatiriisiä. Nam!
Koipireisi on kyllä maukasta, paljon maukkaampaa kuin kuin kuivempi file. Paistileikekin maistuu paremmalta kuin filepihvit. Itse en vaan oikein jaksa sitä perkaamista ja sotkemista koipireisien kanssa.
Samalla vaivalla tulee muuten uunissa myös riisi. Ehtii tunnissa kypsyä koipien kaveriksi.
Ammattikokkikin sanoo että tunti uunissa 180-200 astetta.
Ostan kaupan grillistä 2 kpl valmiiksi grillattuna, hintaa yht. alle 4 €. Minulle helpompi vaihtoehto.
Koipireisi on halpaa ja ei tarvii syödä muuta päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on erilaiset uunit. Esim mun uunissa menee aina n puolitoistakertainen aika reseptiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikokin sanominen ei ole sama kuin ihmisten mieltymys eri asioihin. Mäkin tykkään ylikypsistä koipireisistä, en ole vielä kuivakkaa niistä saanut. Äitikin valmisti aikoinaan ne niin että, irtosivat luista itsestään. Teen itse samoin ja perhekkin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Koipireisissä on tummaa lihaa ja jänteitä. Ei kiitos.
Tumma liha = makua.
Vierailija kirjoitti:
Huono kokki noin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta kokkina ja olen aika monta koipea paistanut. Koskaan ei ole ollut yli tuntia uunissa. En muista että olisi joku valittanut ettei ole hyvää. Liikaa paistettuna siitä hävii kaikki rasva ja siitä tulee kuivaa.
Kerro missä olet kokkina, että osataan kiertää ko. lafka kaukaa.
Tuskin missään kolmen michelin-tähden ravintolassa tarjoillaan koipireisiä riisipedillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee raakaa minun mielestäni. Matalampi lämpö ja lähes 2h on hyvä.
Sitten siitä tulee kuivaa ja sitkeää. Korkeintaan tunti 190-200 astetta.
Ei todellakaan tule kuivaa ja sitkeää. Lihan pitää olla ylikypsää, niin että irtoaa luista jo pelkästään kun nostaa ne pelliltä. On mehukasta ja hyvää ns. nyhtökanaa. -eri-
Peliltä? Menee hyvät liemet hukkaan. Itse kypsennä vuoassa ja marinadit voi käyttää ikäänkuin vastikkeena riisin tai kasvisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee raakaa minun mielestäni. Matalampi lämpö ja lähes 2h on hyvä.
Sitten siitä tulee kuivaa ja sitkeää. Korkeintaan tunti 190-200 astetta.
Ei todellakaan tule kuivaa ja sitkeää. Lihan pitää olla ylikypsää, niin että irtoaa luista jo pelkästään kun nostaa ne pelliltä. On mehukasta ja hyvää ns. nyhtökanaa. -eri-
Peliltä? Menee hyvät liemet hukkaan. Itse kypsennä vuoassa ja marinadit voi käyttää ikäänkuin vastikkeena riisin tai kasvisten kanssa.
Vai että ihan peliltä? Eikun pelliltä sanoin. Mulla on korkea reunainen peltivuoka josta ei liemet hukkaan karkaa. Kiitos vaan kun puutuit.
Koipireisistä saa muuten tehtyä myös erinomaisen herkullista kanakeittoa. Hyvää, terveellistä ja tosi edullista ruokaa.
Ensin keittää koipireisiä pitkään jonka jälkeen siivilöi ne pois liemestä. Sen jälkeen kattilassa on erinomainen kanaliemi valmiina. Siinä keittää perunat, porkkanat tai mitä kasviksia sinne nyt haluaa laittaa. Niiden kiehuessa voi erotella lihat luista. Ihan lopuksi humpsauttaa lihapalat takaisin kattilaan ja ruoka on valmis.
Minäkin aion tänään ostaa ja paistaa, nam...
Vierailija kirjoitti:
Ostan kaupan grillistä 2 kpl valmiiksi grillattuna, hintaa yht. alle 4 €. Minulle helpompi vaihtoehto.
Liian suolaista
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme kokkeja te olette. Kana kypsyy suht nopeasti kuten kopireisi eikä sitä tuntia enempää paisteta uunissa. Muuten siitä tulee kuivaa.
Lounaskokki päivää! 180 astetta ja lähes kaksi tuntia uunissa 30 reisikoipea. Nestettä pohjalle vähän. Vika 10 minsaa ilman kantta, että tulee rapsakka paistopinta. Ei jää nahasta biojätteeseen kuin pari.
Tää on niin helppo, edullinen ja maukas ruoka, että teen pari kertaa kuussa, kun asiakkaat pyytää.
Luita en enää keitellä, kyllä ne on makunsa antanut jo paistovaiheessa. Kanalientä varten omat tuoreet luunsa. Kyllä liemessä makua pitää olla.
Ite vedin äsken käteen. Teki hyvää. Nyt kaljaa.