Laitoin kanan koipireisiä uuniin.
Vielä puoli tuntia niin on kypsiä, 200 astetta 50 minuuttia niin tulee hyvää.
Kommentit (68)
On siinä kilohintaa lihalle kun luitakaan ei tule syötyä. En ole koskaan laittanut enkä laita.
Asiallista! Tuli koipireisikateus, taidan porhaltaa lounastauolla lähikauppaan, teen niitä päivälliseksi!
Vierailija kirjoitti:
On siinä kilohintaa lihalle kun luitakaan ei tule syötyä. En ole koskaan laittanut enkä laita.
Ootko koskaan kattonut koipireisien kilohintaa? Ai joo ethän sä kun äippä ruokkii sut!
Tulee raakaa minun mielestäni. Matalampi lämpö ja lähes 2h on hyvä.
Minä kävin just paskalla. Kohta kaljan ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Sitten siitä tulee kuivaa ja sitkeää. Korkeintaan tunti 190-200 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti halvinta lihaa mitä kaupasta voi ostaa.
Koipireisi maksaa noin kolme euroa kilo. Vaikka laskisi siitä menevän puolet hukkaan niin se on silti halvempaa halvin mahdollinen jauheliha.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ja halpaa! Luista saa vielä hyvän liemenkin keitettyä.
Imeksityistä luista keitettyä makulientä - eikö ajaisi saman asian kun syljet seuraavaan soppaan...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tule kuivaa ja sitkeää. Lihan pitää olla ylikypsää, niin että irtoaa luista jo pelkästään kun nostaa ne pelliltä. On mehukasta ja hyvää ns. nyhtökanaa. -eri-
Koipireidet ovat parasta. Eivät ole kuivaa, vaan aina mehukasta, vaikka olisivat pitempäänkin uunissa. 👍
200 astetta ja 1,5 tuntia koipireisille, parasta kun ovat vähän yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imeksityistä luista keitettyä makulientä - eikö ajaisi saman asian kun syljet seuraavaan soppaan...?
Mistä kuvittelet että edes ne paremmat fondit tehdään, sisäfileestä? Pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole idiootti.
Kypsennyksen jälkeen lihat voi erotella erilliseen kippoon ja luut laittaa kattilaan lihaliemen keittämistä varten. Ei ole tarkoitus mitään ruoantähteitä lautaselta kerätä jatkokäyttöä varten.
Mitä ihme kokkeja te olette. Kana kypsyy suht nopeasti kuten kopireisi eikä sitä tuntia enempää paisteta uunissa. Muuten siitä tulee kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, koska koipireisi on rasvaista. Matalalla lämmöllä hauduttaessa tulee mehevää ja luista irtoavaa. Kovalla lämmöllä ja alle tunti ja saa sisältä sitkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti halvinta lihaa mitä kaupasta voi ostaa.
Koipireisi maksaa noin kolme euroa kilo. Vaikka laskisi siitä menevän puolet hukkaan niin se on silti halvempaa halvin mahdollinen jauheliha.
Äskettäin mittasin niistä hukan, paketin sisällöstä hävisi vähän yli puolet, nesteineen. Silti hyvää ja halpaa, luun vieressä liha on parasta. Olipa sitten kana tai possu
Koipireisissä on tummaa lihaa ja jänteitä. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme kokkeja te olette. Kana kypsyy suht nopeasti kuten kopireisi eikä sitä tuntia enempää paisteta uunissa. Muuten siitä tulee kuivaa.
En tiedä mikä "kokki" itse olet, mutta nyt onkin puhe ollut broilerin koipireisistä, ei kanasta. Ja niistä ei todellakaan tule kuivia vaikka ne paistaa ylikypsiksi. Et ole tainnut edes kokeilla? Ja Ps. Olen ihan tavallinen kotikokki, ja meillä ei kukaan suostuisi syömään tunnin uunissa olleita koipireisiä. Mutta, makunsa kullakin:)
Äiti paistoi aina koipireidet ällöttäviksi. Kovalla lämmöllä alle tunti. Liha jäi luuhun kiinni ja oli sinertävää vielä.