Iltatähti 40-vuotiaana? Lapset 18v, 14v. 12v ja 10v. Nyt jotenkin tyhjä ja "turha"olo..
Kokemuksia? Tuntuu että pelkkää aikaa. Vauvakuume.
Ennenn lapsia en oikein harrastanut mitään, biletystä lähinnä.
Tässä iässä ehkä säälittävää. En halua pubiruusuksi.
Mitä harrastatte näin keski-ikäisenä?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se sitten on jos ei ole mitään elämää lasten lisäksi. Tulee tyhjä olo kun ne tulevat isoiksi ja lähtevät kotoa.
Entäs kun teet vielä yhden kersan - tulee se tyhjä olo sittenkin mutta vaan myöhemmin. Mitä silloin teet kun et enää voi pukata lisää vauvoja maailmaan? Pitäisikö ottaa jo nyt vastuu itsestä ja omasta onnellisuudesta eikä sälyttää koko elämänsä merkitystä lapsillensa.
Ei mulle tullut tyhjä olo, kun lapset kasvoivat ja lähtivät kotoa. Ihanaa aikaa oli viiden lapsen kanssa, mutta niin se on nytkin, kun ollaan miehen kanssa kaksin.
Ilmeisesti sinulla on sitten muutakin sisältöä elämässä kuin lapset. Ap:lla ei näytä olevan, kirjoitustensa perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se sitten on jos ei ole mitään elämää lasten lisäksi. Tulee tyhjä olo kun ne tulevat isoiksi ja lähtevät kotoa.
Entäs kun teet vielä yhden kersan - tulee se tyhjä olo sittenkin mutta vaan myöhemmin. Mitä silloin teet kun et enää voi pukata lisää vauvoja maailmaan? Pitäisikö ottaa jo nyt vastuu itsestä ja omasta onnellisuudesta eikä sälyttää koko elämänsä merkitystä lapsillensa.
Ei mulle tullut tyhjä olo, kun lapset kasvoivat ja lähtivät kotoa. Ihanaa aikaa oli viiden lapsen kanssa, mutta niin se on nytkin, kun ollaan miehen kanssa kaksin.
Ilmeisesti sinulla on sitten muutakin sisältöä elämässä kuin lapset. Ap:lla ei näytä olevan, kirjoitustensa perusteella.
No silloin kun lapset olivat pieniä ja teinejä, olivat he elämäni sisältö. En näe siinä mitään pahaa tai väärää.
Keksi muuta tekemistä. Katso kuka sinä itse olet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neljä lasta ja nyt olen viiskymppinen. Olen todella iloinen ettei tehty mitään iltatähteä nelikymppisinä. Nuorimmat lähtee kotoa parin vuoden sisään. Vanhimmat on siinä iässä että mummoilu voi tulla hyvinkin ajankohtaiseksi. Viiskymppisenä mielellään tekee asiat omaan tahtiin ja omaan aikaan. Olisin aika väsyny tapaus jos tuossa olis joku pallo vielä jalassa roikkumassa kunnes täytän 60 vee. Kun kyllä sitä hommaa riittää niiden lasten kanssa sittenkin kun ovat muuttaneet omilleen. Ei se äitiys lopu seinään siinä vaiheessa.
Sinä olet sinä ja ap on ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse iltatähti ja sain oman "iltatähteni" 39-vuotiaana suunnilleen samalla ikäerolla kuin aplla olisi. Ei lapsia tylsyyteen tai hetkelliseen vauvakuumeeseen kannata "tehdä", mutta en näe mitään syytä miksi tässä iässä ei voisi.
Omituista, että näitä vastaavia viestejä alapeukutetaan ja niitä yläpeukutetaan joissa sanotaan, että lapsi on pallo jalassa. Toiset on perhekeskeisempiä kuin toiset. Yhtälailla tuskaa on alkaa perhekeskeiselle väkisin harrastamaan ja "nauttimaan" omasta ajasta kuin ei niin perhekeskeiselle istua kotona miettimässä kuinka paljon mieluummin olisi jossain muualla kuin lasten kanssa kotona. Kaikki ei ole samanlaisia ja hyvä niin. En itse perhekeskeisenä "ymmärrä" jälkimmäisiä kun ei istu omaan ajatusmaailmaan, mutta ymmärrän, että heillä tämä tekee heidät onnelliseksi. Antaa kaikkien elää omannäköistä elämää eikä arvostella taukoamatta toisen valintoja.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapseton 41v. ja tuntuu, että aika loppuu kesken, kun on niin paljon tekemistä, kokemista, nähtävää, maistettavaa, haistettavaa, seikkailtavaa.
Minusta tuntuu, että olen arvoton ikäni vuoksi. .
Ap
Varmasti oletkin jos elämäntehtäväsi ei ole muuta kuin työntää kakaroita maailmaan.
Tuollaiset kommentit voit ap heittää arvottomuuden tunteesi kera tuulten vietäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä hanki. Lasta ei pidä tehdä vain koska itse haluaa ja on "vauvakuume".
Ai, minusta se pitää tehdä juuri siksi.
Mikä se parempi syy voisi olla? Kun hallitus käskee? Vanhemmat vaativat lapsenlapsia? Kaikilla kavereillakin on?
Nihkeä, lapsivihamielinen ketju. Jos tahdot lapsia, toki voit hankkia lisää lapsia. Sinulla on heille paljon annettavaa: elämä ja rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli elät elämääsi vain lasten kautta. Sama tyhjyys palaa kun mahdollinen vauva on taas isompi.
Ala arvostaa itseäsi ja keksi sisältöä elämääsi. Matkusta yksin, hanki harrastus, opiskele. Tutustu itseesi. Olet muutakin kuin äiti ja lapsesi eivät ole sinun jatke.
Itselläni olen 23,21 ja 17 vuotiaat lapset, itse olen 45. Olen todella tyytyväinen elämääni. Rakastan lapsiani ja he ovat rikkaus, mutta elämässä on myös ystäviä, miesystävä, harrastuksia, matkailua, työtä ja kaikkea ihanaa.
Vain Suomessa hoetaan lasten KAUTTA elämisestä. Perhekeskeisissä maissa (esim. Italia, Espanja, Kreikka yms) puhutaan lasten KANSSA elämisestä. Kukaan ei elä lasten kautta, vaan elämä on täyteläistä ja onnellista perheen kanssa.
No, jotkut elävät lasten kautta ja jotkut lasten kanssa. Ne ovat kaksi eri asiaa, ja ensinmainittu ei ole tervettä eikä tuota tasapainoisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli elät elämääsi vain lasten kautta. Sama tyhjyys palaa kun mahdollinen vauva on taas isompi.
Ala arvostaa itseäsi ja keksi sisältöä elämääsi. Matkusta yksin, hanki harrastus, opiskele. Tutustu itseesi. Olet muutakin kuin äiti ja lapsesi eivät ole sinun jatke.
Itselläni olen 23,21 ja 17 vuotiaat lapset, itse olen 45. Olen todella tyytyväinen elämääni. Rakastan lapsiani ja he ovat rikkaus, mutta elämässä on myös ystäviä, miesystävä, harrastuksia, matkailua, työtä ja kaikkea ihanaa.
Vain Suomessa hoetaan lasten KAUTTA elämisestä. Perhekeskeisissä maissa (esim. Italia, Espanja, Kreikka yms) puhutaan lasten KANSSA elämisestä. Kukaan ei elä lasten kautta, vaan elämä on täyteläistä ja onnellista perheen kanssa.
No, jotkut elävät lasten
Mitä tarkoittaa eläminen lasten kautta?
Surullista luettavaa miten paljon lapsivihamielisiä ihmisiä Suomessa on. Kannattaisi ehkä vähän tutkiskella sisintään, mistä moinen viha äitiyttä, perheitä ja lapsia kohtaan kumpuaa.. Jotain taitaa puuttua ja se on aika surullista. Me suomalaiset ollaan kuoleva kansa, kun nykytrendinä on ajatella että lasten saaminen jotenkin pilaa oman elämän. Halutaan vaan itselle ja omille tarpeille omistautua. Parisuhdekaan ei näköjään monia kiinnosta. Tulevaisuus on kai sitä että kaikki asuvat yksin ikisinkkuina omissa pikku kopperoissaan, ilman sukulaisia, ilman todellisia ihmiskontakteja. Seuraavaksi varmaan ystävyyskin tulee kokemaan samanlaisen inflaation kuin perhe ja sukulaisuus. Möllötetään sitten kaikki vaan yksin omissa oloissamme, kuka nyt jaksaisi muita ihmisiä. Kunhan minä saan tehdä mitä haluan ilman että kukaan häiritsee, siinä ihmiskunnan tulevaisuus😄
Vierailija kirjoitti:
Keksi muuta tekemistä. Katso kuka sinä itse olet.
No se bilettävä nuori,joka löysi elämäntarkoituksen lapsista.
Ap
Riittääkö sinulla AP rahat vielä viidenteen lapseen? Se on kallista touhua elättää useaa lasta nykypäivänä
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen poikanen siis lentämässä pesästä. Tsot tsot, kolme kasvatettavaa vielä jäljellä. Seuraava vaiheesi on antaa luovuutesi kukkia tai muuten käperryt itseesi. Anna tälle maailmalle jotakin muutakin kuin lisää lapsia. Iltatähteä et välttämättä katuisi mutta ensimmäinen lapsesi voisi olla pian jo vanhempi. 25-vuotiaana hedelmällisyys lähtee laskuun.
Ei lähde.Itse tein vielä iltatähden ja nappasi ensimmäisestä laakista.Ainoa asia oli että olin väsyneempi kuin muista lapsista synnytyksessä.
Sain nuorimman 41 vuotiaana. On nyt 12 vuotias. Päivääkään en ole katunut. Elämä on kulkenut mukavasti viiden lapsen äitinä.
Sytty iltatähti ja perseestä lähti ruikulipaskaa ja pierua juu.
Horolan jenkka (kun pirtissä soi)?
Outo asetelma - rinnastaa lapset ja harrastukset.