Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltatähti 40-vuotiaana? Lapset 18v, 14v. 12v ja 10v. Nyt jotenkin tyhjä ja "turha"olo..

Vierailija
13.06.2024 |

Kokemuksia? Tuntuu että pelkkää aikaa. Vauvakuume.

Ennenn lapsia en oikein harrastanut mitään, biletystä lähinnä. 

Tässä iässä ehkä säälittävää. En halua pubiruusuksi. 

Mitä harrastatte näin keski-ikäisenä?

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työsi niin tylsää, että haluaisit äitiyslomalle? Keskustelkaan miehesi kanssa mitä hän on mieltä asiasta. Neljä lasta on jo aika paljon jopa taloudellisesti. Ovatko he saaneet harrastaa. Löytyisikö jokin yhteinen harrastus koko perheelle

Tuon 18 vuotiaan kanssa voisi jopa käydä kuntosalilla tms. 

Hoi AP, miksi et enää kommentoi

Vierailija
122/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapseton 41v. ja tuntuu, että aika loppuu kesken, kun on niin paljon tekemistä, kokemista, nähtävää, maistettavaa, haistettavaa, seikkailtavaa.

Minusta tuntuu, että olen arvoton ikäni vuoksi. .

Ap

Varmasti oletkin jos elämäntehtäväsi ei ole muuta kuin työntää kakaroita maailmaan.

Kun ei ole saanut ainokaistakaan, käpristyy helposti omaan katkeruuteensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain iltatähtösen kypsällä iällä. Olin onnellisempi kuin koskaan. Lapsia kannattaa hankkia. Ne tuovat iloa. Tehkää lapsia.Kypsemmät ihmiset on parempia vanhemmuudessaan kun on kokemusta. Mun iltatähti on kympin poika. Sekin on puppua että iäkkäämmät synnyttäjät saisi enemmän vajaa älyisiä lapsia. Todellisuudessa niitä saa hyvin nuoret äidit.

Vierailija
124/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapseton 41v. ja tuntuu, että aika loppuu kesken, kun on niin paljon tekemistä, kokemista, nähtävää, maistettavaa, haistettavaa, seikkailtavaa.

Minusta tuntuu, että olen arvoton ikäni vuoksi. .

Ap

Varmasti oletkin jos elämäntehtäväsi ei ole muuta kuin työntää kakaroita maailmaan.

Kun ei ole saanut ainokaistakaan, käpristyy helposti omaan katkeruuteensa. 

Mulla on niitä kolme ja kaikki aikuisia. Ei tulisi mieleenkään alkaa 45+ haaveilla lapsista. Tässä iässä pitää keksiä muuta innostumista.

Vierailija
125/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älyttömän kuuloista. Itsellä olisi heti nimetä 10 harrastusta joissa haluaisin kehittyä tai aloittaa. Siihen päälle opiskelu-ja matkusteluhaaveet. Nuorin vasta 6-vuotta ja vaatii vielä jatkuvasti toisen aikuisen kotiin/seuraa. Huoh, joskus sitten. Pahin painajainen olisi pamahtaa paksuksi vielä vanhoilla päivillä.

Mitä harrastuksia?

Ap

Vierailija
126/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole oikeasti omia harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita? Itselläni on vain yksi lapsi ja on ihanaa, kun on nyt niin iso, että ehdin taas itse kunnolla harrastaa juoksua, jota olen rakastanut aina. Lisäksi meillä on koira. Ja lapsi harrastaa 5x viikko. Ja mies puolet ajasta työmatkoilla. Kyllä minusta jo tässä paketissa on niin paljon tekemistä, että ei tulisi mieleenkään haaveilla mistään vauvasta.

Kuten muutamasta muusta, minustakin on vähän sääli, jos lapset ovat elämäsi ainoa sisältö. Se aika lasten kanssa on kuitenkin aika lyhyt aika elämässä. 

Minusta taas on säälittävää, että juoksu ja koira on elämän sisältö. Miettikää vähän: JUOKSU. Elän, koska juoksen. Myös koomista, ei vain säälittävää. 

Ei ap

Aamen!!

Vierailija
127/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työsi niin tylsää, että haluaisit äitiyslomalle? Keskustelkaan miehesi kanssa mitä hän on mieltä asiasta. Neljä lasta on jo aika paljon jopa taloudellisesti. Ovatko he saaneet harrastaa. Löytyisikö jokin yhteinen harrastus koko perheelle

18v käykin salilla, isänsä kanssa. Itse en kehtaa,vanha nainen siellä on huvittava.

Mies kyllä suostuisi 5. lapseen. Ja sama isä kaikilla. 

Lapset saa harrastaa ja lopettaakin harrastuksen halutessaan.

Ap

Vierailija
128/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18v käykin salilla, isänsä kanssa. Itse en kehtaa,vanha nainen siellä on huvittava.

Mies kyllä suostuisi 5. lapseen. Ja sama isä kaikilla. 

Lapset saa harrastaa ja lopettaakin harrastuksen halutessaan.

Ap

40-vuotias ei ole vanha! Tämän ikäisiä on paljon kuntosalilla. Kunnosta pitää pitää huolta läpi elämän. 

Vierailija
129/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta lapsen kannalta oikein reilulta syyltä syntyä maailmaan, koska mamma tunsi itsensä turhaksi eikä muutakaan keksinyt.

Keskity lapsiin, jotka sulla jo on ja kasvata heidät kunnialla ihan aikuisiksi asti.

Vierailija
130/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetän kaikille rakkaita terveisiä jotka uskaltavat äideiksi 40+. Mä sain kaksospojat 45 vuotiaana. Molemmat terveitä ja ihania lapsia. Ihan kuin nainen olisi liian vanha hoitamaan lapsia tuossa iässä. Mielipiteet ja biologia ovat naisia vastaan. Naiset ovt kuitenkin hyvissä voimissaan yleensä keskiiässäkin.Mummo välillä hoitelee poikia ja hyvin sujuu.

Vierailija
131/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vaan saada vielä vauva, ei ole ollenkaan liian myöhäistä. Kuulostaa siltä, että lapset ja äitiys ovat sinulle tärkeämpiä kuin kodin ulkopuoliset harrastukset. Niin oli minullekin. Itse sain viidennen lapsen 42-vuotiaana, kun esikoinen oli 14 ja kuopus 6-vuotias. Hyvin minulla riitti aikaa ja energiaa kaikille lapsillemme. Kuopus on jo 22-vuotias opiskelija, muut lapset opiskelunsa suorittaneet ja työelämässä.

Vierailija
132/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehen iästä puhuta? Vanhan miehen sperman laatu ei ole niin hyvää kuin nuoremman. Tunnen monia naisia jotka ovat saaneet terveitä lapsia keski ikäisenä. Jostain luin että lapsista tulee älykkäämpiä kun vanhemmat ei ole ihan nuoria.

Vierailija
133/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvakuume kyllä kova. Siskon lapsi sai juuri vauvan, naapuriin tulee pian vauva. Vauvoja tuntuu olevan joka paikassa. 

Miten tästä tunteesta eroon?

Ap

No jos mielenterveys ja talous on kunnossa niin miksi tunteesta pitäisi väen väkisin päästä eroon? Itsekin sain neljännen 39v. Ja nyt viimeistä odotetaan ja olen 40v. Isommat on 16, 15 ja 11. Ihanasti on mennyt kaikki. Rentoa, itseluottamusta äitiydessä aivan eri tavalla kuin nuorempana. Ihana olla hoitovapaalla myös. En ole katunut hetkeäkään. Pienin on isompien silmäterä.

Vierailija
134/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on resurssit kunnossa ja vauvakuumekin, niin kokeilkaa. Eihän raskautuminen välttämättä onnistu, eikä odottaminen auta.

Itse sain kaksi iltatähteä 40 ja 42-vuotiaana. Heitä ennen oli kaksi isompaa lasta, jo teini-ikäisiä.

Vierailija
135/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa oma on erseesi.

Vierailija
136/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sen sijaan hankkia elämä 

Vierailija
137/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se sitten on jos ei ole mitään elämää lasten lisäksi. Tulee tyhjä olo kun ne tulevat isoiksi ja lähtevät kotoa. 

Entäs kun teet vielä yhden kersan - tulee se tyhjä olo sittenkin mutta vaan myöhemmin. Mitä silloin teet kun et enää voi pukata lisää vauvoja maailmaan? Pitäisikö ottaa jo nyt vastuu itsestä ja omasta onnellisuudesta eikä sälyttää koko elämänsä merkitystä lapsillensa.

Vierailija
138/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää tuntemattomat saatana mitä lystäätte.. Täältä kö pitää porsimiselle siunaus haettava.... Kopeloikaa päätänne.. 🙈

Vierailija
139/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilyä koiran kanssa, luen hyviä kirjoja, katson elokuvia jne. Lapset on jo muuttaneet omilleen.

Vierailija
140/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaa omistaa koko elämänsä lasten synnyttämiselle ja hoitamiselle. Mahtaa olla vaikeaa sitten kun viimeinenkin lähtee kotoa kun ei ole enää mitään.