Iltatähti 40-vuotiaana? Lapset 18v, 14v. 12v ja 10v. Nyt jotenkin tyhjä ja "turha"olo..
Kokemuksia? Tuntuu että pelkkää aikaa. Vauvakuume.
Ennenn lapsia en oikein harrastanut mitään, biletystä lähinnä.
Tässä iässä ehkä säälittävää. En halua pubiruusuksi.
Mitä harrastatte näin keski-ikäisenä?
Kommentit (173)
Mulla oli samoja ajatuksia 40v, kaksi lasta jo isompia ja iso kaipuu kolmanteen lapseen. Uskallettiin yrittää ja ihana iltatähti syntyi kun olin 42v. Hän on meidän kaikkien ilo ja silmäterä. Niin kiitollinen että hän saapui meidän elämään. <3
Varmasti on tyhjä ja turha olo kun päivääkään ei ole tullut tehtyä työtä ja kotona vaan loisinut. Äkkiä uutta tulille, ei väliä vaikka olisi vaikeasti ke ha ri kunhan saa jatkaa loisimista.
Mahdatko elää vain lastesi kautta. Hanki itseäsi miellyttävää tekemistä, niin elät täydemmin etkä ala itkeä lasten muuttaessa kotoa. Se ei ole tervettä.
Neljä hankalassa iässä olevaa lasta, luulisi ettei voimat riitä vauva-arkeen?
Ap:llä ei mitään omaa elämää. Sylettävää.
Vielähän nuo 10 ja 12 vuotiaat tarvitsee äitiä pitkään.
Mä halusin iltatähden mutta en niinkään minkään tyhjän olon vuoksi, vaan ihan sen takia, että olen halunnut aina ison perheen. Iltatähti syntyi kun olin 39v
Mites sun työura, onko sitä? En tuossa tilanteessa enää aloittaisi alusta jos kolme lasta jo noin isoja. Tarvitsevathan hekin sinua vielä eri tavalla. Nauti elämästä!
Omien yksinäisyyspelkojen korjaaminen lapsen hankkimisella on ei ole ehkä järkevin tie.
Oletko harkinnut terapiaa tai ystävien hankkimista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtona lapsenteko tai pubiruusuksi ryhtyminen? Miten olisi vaikka opiskelu ja alan vaihto. Oletko edes töissäkään, vai keskittynyt kotiäidin töihin? Ilmeisesti työtön, kun on pelkkää aikaa, mikä pitäisi saada kulutettua. Kunnianhimona lisääntyminen.
Täällä kehotetaan usein "menemään töihin", ja sinulle voisi nyt jotain sen suuntaista ehdottaa. Itsensä kehittämistä. Opettele uusia taitoja, marjasta, sienestä, kokkikursseille, vapaa-ajan ohjaajakoulutukseen ja vapaaehtoistyöhön? Valmistaudu mummoksi tuloon ja remontoi vaikka kämppä.
On työ.
Opiskelu ei kiinnosta eikä mikään vapaaehtoistyö. Eikä marjastus, niitä saa kaupan pakastealtaasta :D
Olen hyvä tekemään ruokaa, eli en tarvitse kokkikursseja.
Eli en oikein keksi harrastuksia,kun ei niitä ole nuorenakaan ollut.
Ap
Mitä sinulla mielestäsi on lapselle annettavana, jos et kykene edes itsellesi tekemistä ja mielekkyyttä elämään keksimään? Ihan aidosti, millaisia arvoja pystyt opettamaan lapselle?
Mitä miehesi sanoo?
Synnyin kuopuksena vastaavanlaiseen perheeseen.
Älä tee yksinäistä lasta vain siksi ettet keksi mitään muuta mitä voisit elämälläsi tehdä. Liian suuri ikäero vanhempiin sisaruksiin.
Lapsi tehdään/saadaan lapsen tähden eikä siksi että äipällä olisi elämän tarkoitus .
Miten ois tuki- tai sijaisperheeksi ryhtyminen?
Jeesus mikä aloitus. Sinun kaltaisten äitien takia meillä veloilla on hirviön maine. Ettei meitä kiinnosta muu kuin oma napa ja juhliminen. Teitä ei kiinnosta mikään muu! Te ette pysty kuvittelemaan elämää ilman viinaa. Vain lapset on tekosyy olla juomatta. Yök!
Otapa aikaa itsellesi ja kasva aikuiseksi. Lue, opiskele, sivisty. Täytä elämäsi muulla kuin muilla ihmisillä ja niiden hyväksikäytöllä ja viinalla, Sulla on vähän kiinniottamista, että saat ikäisesi henkisesti kiinni.