Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltatähti 40-vuotiaana? Lapset 18v, 14v. 12v ja 10v. Nyt jotenkin tyhjä ja "turha"olo..

Vierailija
13.06.2024 |

Kokemuksia? Tuntuu että pelkkää aikaa. Vauvakuume.

Ennenn lapsia en oikein harrastanut mitään, biletystä lähinnä. 

Tässä iässä ehkä säälittävää. En halua pubiruusuksi. 

Mitä harrastatte näin keski-ikäisenä?

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot niin surkee, älä tee lisää kakaroita. 

Nehän on parasta elämässä.

Ap

Tylsä elämä siinä tapauksessa.

Vierailija
82/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli elämäni paras päätös - terv. 65v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli ainokainen 18 kun olin 40. Sillä erotuksella, etten koskaan haikaillut lapsiperhe-elämään takaisin. Me reissataan nykyään entistä pidempään, ollaan kesät tien päällä täällä Norjassa.

Vierailija
84/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat elämän tarkoitus. Rakkaus lapseen on rakkauden korkein muoto, jonka harvat saavat kokea.

Harvat saavat kokea?? Ömmmmm, olet ilmeisesti jossain sivistymättömien lisääntyjien kuplassa, kun et ole kuullut sanaa ylikansoittuminen :D :D 

Ainakin joskus 50 vuotta sitten kaikki maailman ihmiset olisivat hyvin mahtuneet seisomaan Inarinjärven jäälle. Ja tätä nykyä monien kansojen väestökehitys on kohti kuihtumista. 

Vierailija
85/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse iltatähti ja sain oman "iltatähteni" 39-vuotiaana suunnilleen samalla ikäerolla kuin aplla olisi. Ei lapsia tylsyyteen tai hetkelliseen vauvakuumeeseen kannata "tehdä", mutta en näe mitään syytä miksi tässä iässä ei voisi.

Omituista, että näitä vastaavia viestejä alapeukutetaan ja niitä yläpeukutetaan joissa sanotaan, että lapsi on pallo jalassa. Toiset on perhekeskeisempiä kuin toiset. Yhtälailla tuskaa on alkaa perhekeskeiselle väkisin harrastamaan ja "nauttimaan" omasta ajasta kuin ei niin perhekeskeiselle istua kotona miettimässä kuinka paljon mieluummin olisi jossain muualla kuin lasten kanssa kotona. Kaikki ei ole samanlaisia ja hyvä niin. En itse perhekeskeisenä "ymmärrä" jälkimmäisiä kun ei istu omaan ajatusmaailmaan, mutta ymmärrän, että heillä tämä tekee heidät onnelliseksi. Antaa kaikkien elää omannäköistä elämää eikä arvostella taukoamatta toisen valintoja.

Vierailija
86/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna aikaa niille lapsille. Pieniä heistä on suurinosa.

Ja aikaa myös niille vielä tuleville.

Vierailija
87/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hel....vetin rétařdı on keksinyt niin idi00ttimaisen sanan kuin ILTATÄHTI?! 🤦🏼🤦🏼

Vierailija
88/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä lasten isälläkin on asiaan joku mielipide? 

Sinänsä lasten tekeminen on ookoo, mutta oman elämään tylsyyteen ei. Vai aiotko tehdä niitä lapsia eläkeikään saakka, koska tuo "turhuus" ja "tyhjyys" on joka tapauksessa edessä. 

Vierailija
89/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni olivat 21v, 19v ja 12v kun kuopus 6 vuoden odotuksen jälkeen syntyi. 2 vanhinta muutti samana vuonna omilleen. Ihanaa aikaa, nyt kuopuskin on jo 22v!

Ei tehty täyttämään mitään tyhjiötä vaan rakastetuksi lapseksi. Työssä, työmatkoissa, harrastuksissa, taloraksoissa yms oli täytettä yllinkyllin! 

Vierailija
90/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi reippaasti yli 40-v. saatua iltatähteä. Päätettiin, että saa tulla, jos luonnostaan tulevat. Olen terve ja hyvässä fyysisessä kunnossa, ja hyvin on mennyt. Lapset on niin ihania! 

Vierailija
91/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli ainokainen 18 kun olin 40. Sillä erotuksella, etten koskaan haikaillut lapsiperhe-elämään takaisin. Me reissataan nykyään entistä pidempään, ollaan kesät tien päällä täällä Norjassa.

Me olemme aina reissanneet 2-4 lapsen kanssa ilman ongelmia

Vierailija
92/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla, uimassa, töissä, opiskelen uutta tutkintoa, matkustan, käyn laulutunneilla jne. Vielä yksi lapsi kotona, teini. Hänenkin kanssaan vietän paljon aikaa. Life is good. 

N50+

Vierailija
93/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi lapsista aina varoitellaan, että ei kannata tehdä lisää. Jos sinulla aikaa ja rakkautta riittää, niin miksipä ei. Itse sain 39v kolmannen melko isolla ikäerolla kahteen aikasempaan ja onpa muuten ihana 15v poika nyt.

Varoitellaan lapsista ja sitten ihmetellään kun niitä ei synny riittävästi 🤭

Vierailija
94/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.

Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan, poikaystävään tai tiktokkiin.

Ihmisiä aivopestään venäjän valheella, että olisi jotenkin hyvä jos Suomeen ei synny suomalaisia vauvoja. Suomi näivettyy.

Käviko yhtään mielessä, että kaikki eivät voi tulla raskaaksi ja on miehiä, jotka ovat steriilejä. Silti he elävät aivan yhtä arvokkaan elämän kuin lapsia saaneet pariskunnat tai sinkut. Ei ihmisarvoa saa mitata syntyneiden lasten perusteella.  Et taida tuntea ketään tahattomasti lapsetonta?

Vierailija
95/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kannustan yrittämään jos rakastat lapsiperhe-elämää. Isommlsta on paljon hoitoapua ja lisäksi vauvan myötä koti pysyy teineillekin lämpöisenä ja sinä äidillisenä hahmona.

Itse sain kuopuksen 39v kun esikoinen oll 17v, tajusin ettei siinä nk. omassa elämässä ole mitään mitä ei vois tehdä ilman lasta!

En ryyppää muutenkaan saati biletä, eikä mikään vaativaa harrastustakaan ole.

Se on muutama vuosi kun taapero sitoo paljon, heti helpottaa kun eskari alkaa ja kaverit tulee kuvioihin.

Sanoisin että rankkaa oli vaan kuopuksen ikävuodet 0-3v nelikymppisenä! Mutta lapsen ikävuodet 4-12 on ihan parasta, oi niitä Lintsin reissuja ja ihania matkoja!

Toki oon miettinyt että entä jos vaan ois nauttinut ja matkustellut vapaampana, mutta kun sillekin jää vuosikymmeniä vielä, lapsentekoikkuna oli taas sulkeutumassa

Vierailija
96/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki. Lasta ei pidä tehdä vain koska itse haluaa ja on "vauvakuume".

Vierailija
97/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hel....vetin rétařdı on keksinyt niin idi00ttimaisen sanan kuin ILTATÄHTI?! 🤦🏼🤦🏼

Se oli käytössä jo 60 luvulla. Tarkoittaa vahinkoa noin kaunistellen puhutaan iltatähdestä.

Vierailija
98/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset jota eivät hanki lapsia ovat isänmaan pettureita. Eikä heitä tulisi palkata.

Väestö tulee romahtamaan kaikkialla maailmassa (koska lapsia ei synny), mutta minua kiinnostaa lähinnä Suomen syntyvyys.

Venäjän propaganda yrittää saada naiset jäämään lapsettomiksi. Suomen elinvoima halutaan näivettää. Eikä tänne kannata silti tuoda massoittain huumeveikkoja ja terroristeja.

Suomalaisten on tehtävä lapsia.

Minä tiesin jo nuorena, etten tule haluamaan lapsia, ennen kuin edes tiesin mistään Venäjän propagandasta tuon taivaallista.

Vierailija
99/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.

Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan, poikaystävään tai tiktokkiin.

Ihmisiä aivopestään venäjän valheella, että olisi jotenkin hyvä jos Suomeen ei synny suomalaisia vauvoja. Suomi näivettyy.

Aina tämä sama vanha spämmäys.

Vierailija
100/173 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihana porukka kasassa! Mitä jos keskittyisit retkeilemään tai harrastamaan heidän kanssaan? Hoivaviettiin hanki koira? Ala tukiäidiksi jollekin naapuruston uudelle äidille?