Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näissä vammaisuutta koskevissa kirjotuksissa olen ihmetellyt tiettyä kaavaa.

Vierailija
17.05.2008 |

Fanaattiset vammaisten vainoajat ja ehdottomasti vammaisen abortoinnin kannalla olevat eivät voi sietää toisenlaista mielipidettä. Jos joku puolustaa vammaisen elämän oikeutta, häntä haukutaan todella rumasti. Tällainen ihminen ei tiedä mitään vammaisen kanssa elämisestä. Ei, vaikka kertoisi itse olevansa vammainen, tai että hänellä on sairas/vammainen lapsi, tai että on elänyt koko ikänsä vammaisten kanssa. Mutta sellainen joka abortoisi vammaisen, tietää ilman muuta kaiken asiasta? Kaikkein hölmöimpiä kommentteja tuolla jossain aiemmassa ketjussa on, että vain kehitysvammaiset ovat vammaisia, joten ei esim kuuro mikään vammainen olekkaan.

Miten siis vammaisen aborttiin myönteisesti suhtautuva tietää automaattisesti mitä on elää vammaisen vanhempana (vaikka ei aiemmin vammaista lasta itsellä olisikaan), mutta vammaisia hoitava, vammaisten kanssa elänyt, itsekin jollakin tavoin vammainen ei tiedä yhtään mitään. (siinä tapauksessa että ei hyväksy vammaisen abortointia)?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelee muiden ihmisten ratkaisut tuomitsevat mielipiteensä kovin yksisilmäisesti ja typerästi kuten nämä viestit tyyliin "jos lapsen vammautuminen olisi teille ongelma niin älkää sitten hankkiko ollenkaan lapsia".

Vierailija
2/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän nyt muutenkin räyhätään suu vaahdossa sataprosenttisesti puolesta tai vastaan. Ei kai kenenkään oikeat tuttavat ole tällaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisen puolustaja on tuomitsija ja huono ihminen. Vammaisen abortointia kannattava on oikeassa. Se tulee taas selkeästi rivien välistä luettua.

Vierailija
4/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suorastaan tyhmää väittää, että vammaisellakin on oikeus elää. Mutta on perin järkevää olla päinvastaista mieltä. Mutta ehkä tämä on vain tämän palstan tyyli. Tänne on ehkä keräytynyt joukko erittäin ärhäkkäitä täydellisyyttä vaativia ihmisiä.

siiveton.

"eikö tänne vieläkään voi kirjautua"

Vierailija
5/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajia on oikeasti yksi ainoa joka on tiukasti puolesta/vastaan. Tai sitten siitä että kirjoittajan elämänkokemus sekä henkinen taso ovat hyvin alhaisella tasolla.

Vierailija
6/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että on kutosella otsaa väittää että esim minun elämänkokemukseni ja henkinen tasoni on alhaisella tasolla? Minähän tunnetusti puolustan vammaisen elämän oikeutta. Uskon kyllä että sekä puolesta että vastaan kirjoittavia on täällä useampiakin. Tai täytyykin olla, koska minä en suinkaan kaikkia aloituksia tästä aiheesta tee. Elämänkokemusta minulla on kyllä tähän ikään mennessä jo kertynyt. Niin hyvässä kuin pahassa.

rakkain terkuin siiveton

Vierailija
7/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää te muut (ns. vammattomat) tehkö päätöksiä muiden puolesta.Tai jaleko mielipiteitänne. Kaksi vammaista on tehnyt elämäni arvot "oikeiksi"-tiedän mikä on tärkeää elämässä ja mikä "turhaa".

Vierailija
8/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä henkilökohtaisesti abortoisin jos tietäisin saavani vammaisen lapsen mutta samalla nostan hattua niille jotka jaksavat/haluavat vastaanottaa vammaisen lapsen.

Minusta tuntuu että juuri aborttiin päätyviä täällä haukutaan rumemmin juuri tyyliin sinulle ei kuuluisi yhtään lasta jos et jaksa vammaista tai että älä hanki yhtään jos pelkäät vammaista.

Ymmärrän myös sen, että elämässä voi tapahtua vaikka mitä. Synnytyksessä tulee ongelmia jonka vuoksi lapsi vammautuu tms. Näihin ei voi varautua etukäteen, mutta jos tiedän kantavani vammaista en tahtoisi sitä synnyttää eikä vaikuttimeni muille kuulu. Joten pyydän vain, että yrittäkää ymmärtää molempien kannat ja hyväksyä yhtälailla molempien päätös; synnyttää tai olla synnyttämättä.

Vierailija
9/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan totta se, että ainoa keino varmistua ettei saa esim kromosomivaurioista lasta on olla hankkimatta yhtään lasta. Mistä se kyky ottaa vammainen vastaan sitten tulee, jos sellaista ei kerran ole?

Vierailija
10/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette hyviä esimerkkejä juuri siitä tyypistä joka on aina oikeassa. Tällä kertaa te olette vammaisten puolella. Kakkonen yritti tuoda vain julki sen, että aborttia kannattavat lynkataan välittömästi eikä heille suotaisi yhtään lasta. Kyllä kaikilla on oikeus myös valita. Minä en pidä muutaman viikon ikäistä sikiötä vielä lapsena ja jos tiedän etten jaksa vammaisen kanssa eikö minulla ole oikeutta valita oman jaksamisen kannalta parasta ratkaisua. Teidän mielestä ei ilmeisesti. Minä en tuomitse vammaisia ja minusta on ihan hyvä, että jotkut jaksavat heidät hoitaa. Minä olen sillä saralla heikko. Mutta se ei oikeuta teitä tuomitsemaan minua.

Vierailija
11/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tänne syntynyt monivammainen päättäisi taatusti päivänsä omankäden kautta jos siihen vammaltaan kykenisi. Itsekkäät äidit synnyttävät tänne lapsi, jotta oma hoivavietti saisi tyydytystä. Vammaisen elämä ei ole elämisenarvoista heidän itsensäkään mielestä, moni heistä toivoo kuolevansa.

Vierailija
12/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat sen voiman sitten jos kuitenkin saat vammaisen lapsen?

Vierailija
13/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät itse pidä elämäänsä onnettomana. Sitä voitte vaikka kysyä heiltä itseltään. Vammaisen elämä on ihan yhtä arvokasta kuin muidenkin.

Vierailija
14/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tarkasti. Kirjoitin ymmärtäväni, että elämässä voi tapahtua vaikka mitä. Jos sieltä tulee vastoin kaikkia ennusteita vammainen lapsi, toki sen kanssa olisi jaksettava, poiskaan en antaisi. Mutta jos minulla on mahdollisuus selvittää ja melkoisella varmuudella olisi tulossa vammainen, kai minulla olisi myös mahdollisuus valita...

Olet ihan hyvä esimerkki suvaitsemattomasta AV-mammasta joka vastustaa henkeen ja vereen muiden tekemiä päätöksiä jos ne poikkeavat sinun omista päätöksistä ja aborttiahan ei hyväksytä missään nimessä.

On se jännä vaikka minä kerroin että nosta hattua niille jotka jaksavat vammaisten kanssa enkä siis inhoa vammaisia (en vain niitä itse ehdoin tahdoin halua) ja minä hyväksyn vammaiset yhteiskuntamme jäseniksi, niin minut on jo teilattu! Hyvää loppuelämää teillekin ja oppikaa hieman suvaitsevaisuutta muita ja muiden päätöksiä kohtaan.

Vierailija
15/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ylireagoit. Jos joku ihmettelee miten jaksat sitten jos kuitenkin saat vammaisen lapsen, se ei tarkoita että sinut olisi teilattu.

Vierailija
16/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niinkuin muutenkin elämässä etukäteen ei voi tietää mitä tapahtuu. Joskus elämä heittelee kovakouraisesti ja sitä miettii miten jaksan huomiseen. Jälkeenpäin vain huomaa jaksaneensa. Pakon edessä jaksaa ihmeesti, eikö vain? Mutta jos on oikeus annettu valita, eikö sitä oikeutta saa käyttää...

Mutta hyvää kevään jatkoa aidosti toivotellen 10/16

Vierailija
17/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta elävän sikiön tappaminen tuntuu minusta vain niin kuvottavalta. Mutta siis vain minusta.

Vierailija
18/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan tuo etukäteen selvittely ja sikiödiagnostiikan käyttö valitessa tulevaa lasta. Tulevaisuudessa varmasti on ihan arkipäivää, että voidaan lääkärillä suunnitella tulevan perijän ominaisuuden hyvinkin tarkkaan ;)

Katsotaan minkälaisen vastaanoton nyt saa tämä vitsinä tarkoitettu viesti.

Vierailija
19/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tuomittiin idioottimaiset perustelut omien väitteidensä oikeellisuudelle, ei sitä että ei kannata valinnanvapautta vammaisen abortille.

Vammaisen puolustaja on tuomitsija ja huono ihminen. Vammaisen abortointia kannattava on oikeassa. Se tulee taas selkeästi rivien välistä luettua.

Vierailija
20/23 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin siinä kävis ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan