Mitä ajattelet ihmisistä, jotka eroavat kun eivät ole hoitaneet parisuhdettaan ja lapset ovat pieniä?
Onko mielestäsi ok lähteä hakemaan läheisyyttä muualta ja rikkoa lasten koti?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniä voisi tehdä päivätyötä kuten poikani. Mahdollisuus tähän olisi.
Asunto voisi olla vaatimattomampi, jotta rahasta ei olisi niin stressiä. Neljän hengen perheellä valtava omakotitalo, kaksi autoa ja vene. Poika stressaa rahasta, lapset päivähoidossa pitkää päivää. Välillä myös, vaikka miniä olisi aamulla kotona.
Molemmilla aktiivisesti harrastusporukoita, olen tarjoutunut ottamaan lapsia meille että saavat tätä omaa aikaa. ap
Miksi se päivätyö olisi mikään autuuden tekevä asia? Mä olen tehnyt vuorotyötä ja puoliso epäsäännöllistä työaikaa eikä se ole estänyt molempia osallistumasta niin parisuhteen kuin lastenkaan hoitamiseen, myös niille omille menoille on jäänyt aikaa.
Poikani toivoo, että olisivat illat perheenä. Ja miniä on siis hänen vaimonsa, ei avopuoliso. ap
Vierailija kirjoitti:
Asunto voisi olla vaatimattomampi, jotta rahasta ei olisi niin stressiä. Neljän hengen perheellä valtava omakotitalo, kaksi autoa ja vene. Poika stressaa rahasta, lapset päivähoidossa pitkää päivää. Välillä myös, vaikka miniä olisi aamulla kotona.
Molemmilla aktiivisesti harrastusporukoita, olen tarjoutunut ottamaan lapsia meille että saavat tätä omaa aikaa. ap
Tuo on kyllä vihoviimeinen ruletti. Pahoin pelkään että omakotitalon myynti menee vielä munilleen ja saavat oikeasti velkavankeudenkin samaan syssyyn. Eikä lasten varhaisvuosista jää mitään muistikuvia.
Tottakai mulla on omakin elämä. Mutta hän on mun poikani! Haluan auttaa, mutta en tiedä enää miten. En ala miniää neuvoa, siitä ei seuraa mitään hyvää. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä voisit keskittyä omaan elämääsi. Onnistuuko?
Olen eri, mutta mitenkäs sinulta onnistuisi omaan elämääsi keskittyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47: Mistä tiedät, että väkivaltaisessa kodissa kasvaminen ei ole lapsille hyväksi, jos kerran mitään tutkimuksia ei ole?
Osaan käyttää aivojani. Ei vaadi kovin suurta päättelykykyä ymmärtää, että väkivalta ei ole kenellekään hyväksi.
Mutta sama päättelykyky ei kerro sinulle, että avioerosta voisi olla lapsille haittaa? Ehkä sinun kannattaisi tutustua aiheesta tehtyihin tutkimuksiin. Ei kaikkea olekaan pakko omilla aivoilla oivaltaa.
Missä kohtaa sanoin, että avioerosta ei voi olla haittaa lapsille? Näytä viestin numero, jossa minä kirjoitan niin.
46. Ja jos sattuikin niin hassusti, ettet kirjoittanut sitä, vaan puskit väliin, niin ehkä
Ei siinä lue, että avioerosta ei missään tilanteessa voi olla haittaa lapsille. Ei edes vihjata siihen suuntaan. Ja lapselle tiedoksi, että keskustelupalstalla ei ole mitään vuoronuomeroita, vaan jokainen kirjoittaa omaan tahtiinsa. Sinä et päätä, missä välissä kukakin saa kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Minun ex-mieheni jätti minut, kun lapsi oli 1-vuorias. Näin myöhemmin ymmärrän, että se oli siunaus. Hän ei todellakaan ollut hyvä aviomies ja luojan kiitos toinen nainen vei hönet. Siitä alkoi minun kasvuni aikuiseksi. Tarkoitan siis, että hyvät tukiverkot olisivat vaan pitkittäneet väistämätöntä. Pienen lapsen kanssa pelkää jäädä yksin ja takertuu huonoonkin mieheen.
Hyvä sinulle! Ystävälleni kävi samoin, jäi kahden pienen lapsen kanssa yllättäen. Mies osoittautuikin täysin veteläksi vastuunvälttelijäksi mitä lapsiin tulee. Mutta parempi se on että tuollainen paljastuu ja voi rakentaa elämänsä puhtaalle pöydälle ilman mokomaa.
Ero voi sillä hetkellä tuntua maailmanlopulta mutta lopulta osoittautua hyväksi asiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se päivätyö olisi mikään autuuden tekevä asia? Mä olen tehnyt vuorotyötä ja puoliso epäsäännöllistä työaikaa eikä se ole estänyt molempia osallistumasta niin parisuhteen kuin lastenkaan hoitamiseen, myös niille omille menoille on jäänyt aikaa.
Poikani toivoo, että olisivat illat perheenä. Ja miniä on siis hänen vaimonsa, ei av
Poikasi avaa sitten suunsa kotonaan eikä ulise äidille. Ei se parisuhde ikinä lähde toimimaan, jos asioista ei keskustella sen vaimon kanssa, vaan ruikutetaan vain mammalle, miten vaimo tekee kaiken väärin ja minä olen uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kyllä vaatii todella vahvat tukiverkot ja suurimmassa osassa maata kaksi autoa. Meidän piti lopettaa vuorotyöt kun lapsia alkoi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mitenkäs sinulta onnistuisi omaan elämääsi keskittyminen.
Hyvin onnistuu. Palstailu on osa elämääni
En ajattele, että kovinkaan usein on kyse pelkästään läheisyyden kaipuusta, vaan siitä, että tilanne on niin tulehtunut, että ilmapiiri on muuttunut haitalliseksi kaikille.
Toki lähtökohtaisesti mielestäni on parempi kaikkensa yrittää korjata tilanne tai vähintäänkin rauhoittaa se ja katsoa pikkulapsiajan yli, mutta jos se ei vaan onnistu niin parempi erota kuin lasten kasvaa riitaisassa kodissa. Toki valitettavan usein ne riitaisuudet ei siihen eroon lopu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei ole juoppo eikä väkivaltainen.
Nyt on kyse siitä, että kaksi aikuista ihmistä eivät osaa luopua omista menoistaan ja elämästään yhteiseksi hyväksi. Olivat tosi miellyttävä pari ennen lapsia. ap
Kenen hyväksi ja kenen siitä elämästään pitäisi luopua?
Perheen hyväksi. Ei elämästä tarvitse luopua mutta omista menoistaan pitää ehkä karsia ja kumpikin osallistuu yhtä paljon siihen yhteiseen arkeen. Esim. sovitaan, että kummallakin on yksi säännöllinen harrastus (ei kolmea) ja sovitaan kotitöistä; kenen vastuulla on pyykit, imurointi. Helpotetaan arkea, laaditaan viikon ruokalista ja tilataan ruoat kotiin. Pieniä asioita helpottamaan.
Kuulostaa järkyttävältä suorittamiselt
Kyllä pikkulapsiperheen arjessa on todella paljon väliä, onko vanhemmalla yksi vai kolme harrastusta. Arki on nollasummapeliä: jokainen harrastus on pois puolisolta ja yhteisestä ajasta, tai sitten unesta.
Huhhuijaa, aikamoista on nykyään ihmisten elämä kun näitä ajatuksia lukee. ap
Eli miniän pitäisi luopua vuorotöistä ja yövuoron jälkeen jättää nukkumatta sen sijaan, että veisi lapset päiväkotiin? Mikä vetelys se poikasi on, kun ei omia lapsiaan iltaisin jaksa hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Numerolle 71 suosittelisin lämpimästi argumentaation peruskurssia. Muutenkin ihmetyttää, että miten tässä nyt esitetään vaihtoehtoina ero ja väkivaltainen liitto. Ap nimenomaan kertoi, ettei perheessä ole alkoholiongelmia tai väkivaltaa.
Ap kysy mielipidettä eroamisesta. Silloin kommentoidaan myös muista näkökulmista kuin ap:n pojan perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani toivoo, että olisivat illat perheenä. Ja miniä on siis hänen vaimonsa, ei av
Suosittelisin poikaasi hyväksymään ne toiveet mitä vaimolla on oman elämänsä suhteen. Sillä pääsisi jo melko pitkälle. Parisuhde edellyttää aina joustavuutta eikä ne omat toiveet perhe-elämästä välttämättä toteudu etenkään jos ja kun halutaan pysyä parisuhteessa.
Ei se ole niin yksinkertaista. Jokasessa parisuhteessa pitää haluta hoitaa sitä parisuhdetta ja siihen kuuluu joustavuus ja kunnioitus. Kaikki vain eivät halua kunnioittaa puolisoaan ja joustaa asioissa. Itsekkyys on huipussaan monilla.
Kyllä pikkulapsiperheen arjessa on todella paljon väliä, onko vanhemmalla yksi vai kolme harrastusta. Arki on nollasummapeliä: jokainen harrastus on pois puolisolta ja yhteisestä ajasta, tai sitten unesta.
Ei ole aina. Harrastuksia on hyvin monenlaisia. Jos harrastaa esim. käsitöitä, lukemista ja puutarhanhoitoa ei se kyllä unesta ole millään tasolla pois. Kuten ei normaalilla ihmisellä ole esim. kuntosali, tennis ja lenkkeilykään. Yleensä ne hoidetaan muulloin kuin yöllä.
Pahaa tekee tuo erojen määrä! Perustetaan perhe ja kohta hajotetaan. Kuvastaa tämän päivän kevytmielisyyttä ja minäminä asennetta. Pilataan lasten elämä ja usein kyllä omakin.
Jokaiselle tulee liitossa vastoinkäymisiä, mutta useimmiten ne ovat ratkaistavissa. Jos vain vähänkin ajateltaisi muita kuin itseä.
Miniä jousti jo omasta urastaan vanhempainvapailla. Nyt on ap poikasi vuoro joustaa urastaan edes sen verran, että miniä saa käydä edes töissä.