Mies syö paljon enemmän kuin minä, miten ruokalaskut?
Itse jos teen ison makaronilaatikon, jossa on vaikka kilo jauhelihaa, syön siitä noin 7-8 kertaa eli se riittää noin kolmeksi, neljäksi päiväksi.
Mies syö yhdestä makaronilaatikosta ehkä kaksi tai hyvässä lykyssä kolme kertaa. Eli syö yli puolet enemmän kuin minä.
Jugurttia ottaa varmaan 4dl kulhoon, leikkeleitä menee vinot pinot ja kaikki mehut menee sun muut.
Eilen olin tehnyt muussia, missä oli varmaan 20 perunaa ja kilon lohi. Kalasta meni 750g hänen suuhunsa ja muussia myös. Illalla teki itsellensä eväät, otti muussin loput, paistoi 400g jauhelihan, otti itse noin 300g koko jauhelihasta muussin päälle ja itselleni jäi ehkä 100g ja ei mitään muussia.
Ei siinä, syököön. Emme asu yhdessä, mutta olemme muuttamassa. Ruokalaskuni on tällä hetkellä omassa taloudessani noin 300 euroa.
Miehelläni menee ruokaan noin 600-700 euroa.
Eli kaiken järjen mukaan oma ruokatalous tulee suurenemaan ja mieheni pienenemään, jos käymme yhtä paljon kaupassa. Vai miten ihmeessä sen tekisi, että mun ei tarvi alkaa maksella miehen ruokia ihan hirveästi.
Ruuan riittävyydellä olen päättänyt sen, että teen vaan ihan törkeästi ruokaa, otan siitä itselleni moneen ateriakippoon ruokaa, laitan lapun, että ne on omia ruokiani ja loput saa mies syödä.
Omissa talouksissa olen huomannut, että itse teen harvemmin ruokaa ja mies tekee joka päivä ruuan, koska tosiaan syö niin paljon.
Kommentit (169)
Aika ahdistavaa varmaan miehestä jos akka punnitsee ja laskee kaikki ruuat ja laskuttaa sen mukaan. Hänen kannattas miettiä sitä yhteenmuuttoa, seuraavaksi lasketaan kumpi käyttää enemmän vettä tai sähköä ja otetaan aikaa sähkölaitteiden käytöstä. Sitten päästään vessapaperiin. Jos mies syö noin paljon enemmän, myös paskoo enemmän eli kuluttaa vessapaperia
Uskomatonta jauhelihan puputusta. Mitä jos alat syömään ravinto-opillisesti oikein, eli aterioiden pääosassa monipuolisesti kasviksia sen sijaan että vedät 8 annosta makaronilaatikkoa putkeen? Voit paremmin ja aterioihin alkaa mennä vähän enemmän rahaakin.
Saat olla mun puolesta siellä omassa ruokataloudessa ilman mua T. yks mies joka syö...
Et rakasta häntä. Älä muuta yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Aika ahdistavaa varmaan miehestä jos akka punnitsee ja laskee kaikki ruuat ja laskuttaa sen mukaan. Hänen kannattas miettiä sitä yhteenmuuttoa, seuraavaksi lasketaan kumpi käyttää enemmän vettä tai sähköä ja otetaan aikaa sähkölaitteiden käytöstä. Sitten päästään vessapaperiin. Jos mies syö noin paljon enemmän, myös paskoo enemmän eli kuluttaa vessapaperia
Miksi kukaan haluaisi tukea toisen ahmimista 150-200 eurolla kuussa? Oletko ruokakulujen puolituksesta rajusti hyötyvä mies?
Ei yhteensopivaa meininkiä, ei kannata muuttaa yhteen.
Ruokakuluista mies maksaa 2/3, nainen 1/3
Vierailija kirjoitti:
Yhteenmuuttoa kannattaa tuossa tilanteessa harkita kummankin osapuolen. Jos miehen ruokakulut ovat suuremmat, miten aloittajan meikit ja hygieniatuotteet, jotka voi ainakin osittain ostaa samasta kaupasta kun ruuat? Entä asumis- ja autokulut?
Kannattaa keskustella tuo asia ennen kuin muutatte yhteen. Mies maksaa enemmän tai sitten ottaa taloudellista vastuuta muista laskuista, jos kauppajutut menee puoliksi.
Teit muusia missä oli 20 perunaa ja kilon lohi?
Älä huoli, ei se kauaa tuollaista pöperöä syö
Mitä ihmettä on tapahtunut ns. perheelle? Mies on yleensä isompikokoinen ja syö siksikin enemmän.
Ja yleensä myös hankkii paremmin kuin rouva ja maksaa siten yhteisistä kuluista enemmän.
Eihän nuo ap:n kuvailemat miehen ruokailumäärät ole tietenkään mitään terveellisiä ja järkeviä, ellei hän ole joku sumopainija, mutta kyllä mää hämmästyisin kauheasti, jos puoliso alkaisi valittamaan, kun ostan itselleni jotain kalliimpaa ruokaa, mistä hän ei tykkää.
Ihan on itkemättä maksanut ruokalaskun, koska hän käy yleensä kaupassa töistä tullessaan. Minä sitten maksan kyllä oman osuuteni vaikka joistain laskuista.
Ja tarvittaessa siirretään toistemme tilille rahaa, jos toiselta on mennyt johonkin sitä enemmän.
Vähän ihmettelen näitä miesten syömisjuttuja kun en itse syö läheskään noin paljon. Onko nää aina jotain 120kg läskejä?
t. 190/87
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelen näitä miesten syömisjuttuja kun en itse syö läheskään noin paljon. Onko nää aina jotain 120kg läskejä?
t. 190/87
Kyllä ovat.
T. tuollaisen ex joka sai kunnian maksaa kaupassa puolet ja enemmän
Meikit ostan itse, mun meikkeihin menee niin vähän rahaa, että ei tarvi ostaa mun ripsiväri ja meikkivoide kerta puoleen vuoteen.
Samoin hygieniatarvikkeet.
Omat autot meillä on ja itse hoidan huollot ja katsastukset ja maksan, ja mies omansa.
Miten tämän ruoka-asian voi ottaa puheeksi? On tietenkin selvää, että jos itse painan 60kg ja mies painaa 100 kiloa, hän syö mua enemmän. Asumiskulut jaetaan tasan, tai mies kyllä ehdotti, että koska on isompituloinen, voisi maksaa enemmän, mutta toisaalta, itse olen ammattini valinnut ja miehen ei tarvi siitä maksaa.
Mutta en halua maksaa kaikkea hänen syömistäkään. Miten asian voisi ottaa puheeksi? Ihan reilustiko, että "Hei, olen huomannut, että mun ruokalasku on tuplaantunut sen jälkeen kun muutimme yhteen. Pitäisikö meidän vähän katsella raha-asioita, mikä olisi järkevin tapa asiat hoitaa." vai miten asian ottaa puheeksi hienovaraisesti.
Kannattaa varmaan puhua sille miehelle ruokalaskun jaosta?
En tiedä teidän asumisjärjestelyjänne, mutta keskimäärin yhteenmuuttaminen säästää rahaa. Voi siis olla jopa niin, että teidän molempien kulut pienenee. Mutta nykyäänhän on toki muotia laskea kumpi hyötyy enemmän, viis siitä, että molemmat voittaa.
Yleensä parisuhteissa ja muissakin suhteissa toimitaan, tai ainakin pyritään toimimaan suurimmaksi osaksi kuten on osapuolten kanssa sovittu. Ei siis niin, että kysytään vauvapalstalta ja pidetään sitä totuutena.
Jos teillä on nykyään tiedossa ruokalaskujen suuruudet, niin eikö kannattaisi perustaa yhteinen ruokatili, josta maksettaisiin ruoat. Molemmat laittaa nykyisen ruokalaskun summan tilille ja sillä mentäisiin eteenpäin. Ilmeisesti kyseessä ei kuitenkaan ole mikään kevytsuhde kun kerta muutetaan yhteen, vaikka tästä kommunikaation määrästä en ole ihan varma.
En edes ymmärrä mikä tässä on ongelma. Taloustili ja sä maksat sinne sen hikisen 300 ja mies 600 ja ostatte sieltä ruuat.
Oletko keskustellut miehen kanssa asiasta? Mikä on hänen ehdotuksensa, kuinka ruokakulut ja ruokailut järjestetään?