Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?

Vierailija
11.06.2024 |

Minua ärsyttää se, että toksinen työpaikkakäytös on normaalia.

Kommentit (475)

Vierailija
121/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä alalla on paljon kouluttamattomia tekemässä samaa työtä kuin alalle koulutetut. Osaavat kyllä ne tarvittavat työtehtävät, mutta laajempi ja syvempi ymmärrys syistä ja seurauksista puuttuu. Joissakin paikoissa on ollut se tilanne, että jopa työnjohto on kouluttamaton. Sitten kun yrität pätevämpänä ihan rakentavasti saada korjausta epäkohtiin, parantaa/ tehostaa työmenetelmiä, jopa korjata vääriä tapoja. Yrittää laajentaa sitä ajattelua pitemmälle aikavälille, että kun nyt tehdään suunnitellusti ja isommalla vaivalla, niin myöhemmin päästään helpommalla ja kustannuksetkin pienenee pitemmällä ajalla. Mutta ei. Koko työkulttuuri on koulutettuja halveksuvaa, varsinkin pitempään alalla ilman koulutusta toimineilta. 

Vierailija
122/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ja naisten kerros erikseen. Samoin miesten ja naisten kahvipöytä. Huono palkka, uskonnollisen ahdistuksen ilmapiiri. Vessojen vähyys ja sijoittelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se jatkuva "kehittäminen". Siis se että pitää kehittää asioita ihan vain siksi, että asioita pitää kehittää. En kritisoi sitä, että jos jossain huomataan epäkohta, niin tietenkin sitä tulee kehittää. Kritisoin sitä, että jos tyyliin kananmuna on aina rikottu kopauttamalla, niin ei sitä tarvitse joka vuosi kehittää uudestaan. Ja kun näitä turhaakin turhempia kehityshankkeita on päällekäin joku kymmenen, niin kyllä se suoraan sanottuna alkaa vituttamaan.

Vierailija
124/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupropaganda.

Vierailija
125/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työntekijä puhuu itsestään ja omista tekemisistään. Kukaan muu ei saa suunvuoroa. 

Vierailija
126/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu

TESillä perseen pyyhkiminen

Typeryys johdossa

Ahneus

Vierailija
127/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun johtamistaitoja/henkilöstöosaamista vähätellään. Alallamme on paljon asiantuntijoita, jotka ovat liukuneet yrittäjiksi ja siten työnantajiksi. He eivät itse näe sitä, etteivät voi samaan aikaan olla työpaikkansa kaikissa ruoreissa kiinni. Toisin sanoen ovat surkeita johtamaan muita vaikka osaavat oman työnsä hyvin.

Miten se näkyy? Mm. siinä ettei osata kertoa muille selkeästi mitä heidän työnkuvaansa kuuluu. Perehdyttää ei osata. Sitten muille heitetään jatkuvasti lisää hommia muiden hommien päälle ja suututaan, jos ei tehdä sen mukaan miten he ajattelivat muidenkin ajattelevan.

Minua ei perehdytetty kunnolla käyttämään työpaikan ohjelmistoa. Työnantaja vain sanoi että "kysy noilta muilta työntekijöiltä jos on kysyttävää" - eli ei antanut selkeästi perehdytystyötä kenellekään, eikä osoittanut vaatimustasoa omalle osaamiselleni ohjelman käyttöön. Muutama päivä tämän jälkeen tiuskaisi vain, että enkö ole huomannut että siellä ohjelmistossa on minulla yksi rästitehtävä. Olin ihan hämilläni että mikä rästitehtävä? Niin, ei kukaan ollut minulle kertonut että siellä on joku rästitehtäväosiokin olemassa...

Vierailija
128/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei tervehditä.

Vierailija
129/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä se, että valitetaan jostakin epäkohdasta ja kun joku ottaa asian esille palaverissa johdon kanssa tms., niin kukaan ei sano oikein mitään. Ja ei, meillä ei ole pelottava johto. Välillä tuntuu, että ihme lapasia ihmiset. Kyllä pitäisi olla rohkeutta asiallisesti sanoa ja keskustella epäkohdista, omassa huoneessa muille valittaminen ei ainakaan asiaa auta.

Vierailija
130/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunutta esittävälle henkilölle ei saa antaa töitä ettei masennu lisää. Kertoo kuitenkin kahvipöydässä naureskellen miten helppoa on ollut esittää masentunutta jotta välttää kaiken uuden opettelun ja lisätyöt. Ei ilmeisesti edes ymmärrä että joku muu ne työt tekee. Tai ei välitä. Ja tästä henkilöstä ei päästä millään eroon.

Vierailija
131/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tolkuton diskuteeraaminen. Kaikesta puhutaan ja puhutaan ja spekuloidaan ja vatuloidaan asioita, joista saisi faktat selville viidessä minuutissa ja voisi tehdä päätöksiä. 

Välistä pitäisi myös tehdä asioita.

Vierailija
132/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkunviilaaminen. Yhteisistä palavereista ei tunnu tulevan mitään, kun pari tyyppiä miettiin NIIIIIN tarkkaan, siis liian tarkasti jokaikistä sanaa (ohjeistusten tekeminen) tai ranskalaisen viivan paikkaa. Itsekin olen tarkka, mutta yksin saisin tehtyä kolme kertaa nopeammin asiat kuin yhdessä. Vaatii ihan hulluna hermoja ne palaverit. 

Vierailija
133/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spekulointi toisista, niin kuin oltaisiin eskarilaisia. "Mikshän se ei lähtenyt lounaalle?". 

Myös kun keski-ikäiset tädit puhuu kilpaa omista asioistaan suu vaahdoten. Oikein kilpaillaan kuka pääsee seuraavaksi ääneen. Itse tyytyväisenä olen hiljoksiin, eipähän tule ylijaettua omia asioita.

Vierailija
134/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokattoman huono esimiestyö. Omassa varassa ollaan, ja nykyinen pomo on erityisen vaikeasti lähestyttävä, osa jopa pelkää. Ongelmia on lisäksi ihan kaikessa palkanmaksusta välttämättömien työvälineiden tilaamiseen.

Vierailija
135/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkunviilaaminen. Yhteisistä palavereista ei tunnu tulevan mitään, kun pari tyyppiä miettiin NIIIIIN tarkkaan, siis liian tarkasti jokaikistä sanaa (ohjeistusten tekeminen) tai ranskalaisen viivan paikkaa. Itsekin olen tarkka, mutta yksin saisin tehtyä kolme kertaa nopeammin asiat kuin yhdessä. Vaatii ihan hulluna hermoja ne palaverit. 

Uskoisin ymmärtäväni tämän. Itse pidän itseäni kuitenkin aika huolellisena ym. ja silti on joku työkaveri, jonka seurassa tulee aina sellainen tunne, että olisin hirveä hutilus.

Vierailija
136/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama perseennuolija.

Vierailija
137/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään asiasta ei saa antaa negatiivista palautetta. Pomo tietysti saa antaa työntekijälle negatiivista palautetta ihan vapaasti ja vähän loukkaavastikin, mutta työntekijä saa antaa vain positiivista palautetta ja pitää olla positiivinen suhtautuminen.

Vierailija
138/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se jatkuva "kehittäminen". Siis se että pitää kehittää asioita ihan vain siksi, että asioita pitää kehittää. En kritisoi sitä, että jos jossain huomataan epäkohta, niin tietenkin sitä tulee kehittää. Kritisoin sitä, että jos tyyliin kananmuna on aina rikottu kopauttamalla, niin ei sitä tarvitse joka vuosi kehittää uudestaan. Ja kun näitä turhaakin turhempia kehityshankkeita on päällekäin joku kymmenen, niin kyllä se suoraan sanottuna alkaa vituttamaan.

Ne kehittäjät ovat myös yleensä niitä, jotka eivät ymmärrä kehittämänsä aluetta ruohonjuuritasolla lainkaan.  Pelkää kaaosta saavat aikaan.

Vierailija
139/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrät, jotka eivät ole esihenkilöitä, mutta päättävät epäsuorasti työnjaon, itselleen eduksi tottakai. Kieltäytyvät turhanpäiväisistä syistä ottamasta joitain työtehtäviä ja luulevat muiden ne tekevän. Miksei voida arpoa työtehtäviä? Ai niin, silloin esihenkilöiden turhuus paljastuisi.

Vierailija
140/474 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omat paikat" Ja jos uusi erehtyy istumaan jonkun vakkarin paikalle tämä nöyryytetään kaikkien edessä.