Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?
Minua ärsyttää se, että toksinen työpaikkakäytös on normaalia.
Kommentit (475)
Firma on ollut aina osa julkishallintoa jossa samat ihmiset olleet 12v siitä kun firma on perustettu. 90% ei ole koskaan ollut yksityisellä sektorilla, eli ei ole mistään muusta näköalaa /kokemusta (ja se todellakin näkyy). Kehitys on jääny laahaamaan sinne 12v takaseen aikaan... jos ei enemmänkin.
Joukossa on paljon ihmisiä jotka kokee uudet tulokkaat uhkana, jos vaan kysyy ihan tavallisesti jotain asiaa, rynnätään heti puolustuskannalle ja närkästytään tyyliin "mitä toiki tulee tänne arvostelemaan, mikä se luulee olevansa".
Em syistä ja monista muista, mistään ei saa sanoa mitään. Jos haluaisi muutosta, tai jopa ihan kyseenalaistaa näitä vanhanaikaisia toimintatapoja, joku ottaa sen heti itseensä kohdistuvana arvosteluna siis heikkoitseguntoisia).
Olen joutunut ihan absurdeihin tilanteisiin kun eräs tilapäisesti pomonani ollut ihminen sai melkein raivareita kun sanoin muutaman kerran miten aikaisemmalla työnantajallani on xx asiat hoidettu. Koki sanomiseni vähättelynä tämän firman toimintatapoihin. Vaikka olen työiältäni varsin kokenut ja tehnyt vaativampaakin työtä kuin mihin nyt tulin, minua pidettiin muutamien toimesta kuin harjottelijana jonka mielipiteillä eikä aikaisemmilla kokemuksilla tai 3 eri tutkinnolla ole mitään merkitystä enkä ehkä osaa päättää /tulkita itse mitään. Minun, ylemmän toimihenkilön, olisi ilmeisesti pitänyt olla vain hiljaa kuuntelulinjalla, myötäillä ja nuoleskella esihenkilöäni ja kollegoitani.
Ihan kun he omistaisivat tämän firman ja esim minä jo yli vuosi sitten taloon muualta tulleena olisin jotenkin joku tunkeilija / ulkoavaruudesta tipahtanut uhka, joka pitää torjua, koska tulen "ihan pokkana arvostelemaan" tänne. (Karrikoitu ilmaisu, mutta uskon että moni firmaa vaihtanut ymmärtää mitä tarkoitan).
Vastaanottoni oli niin outo, että jos olisin saanut silloin muita kiinnostavia töitä, olisin lähtenyt karmit kaulassa. Itseasiassa en viihdy kovinkaan hyvin vieläkään, vaikka porukka on nyt ihan ok ja työn vaatimustaso ja määrä erittäin kohtuullinen palkkaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Pahan puhuminen kollegoista.
Ainaha poissa olevat haukutaa ja mites luulet sen työkaveris päässeen sinun edelle hierarkiassa vaikka on tyhmempi ja laiska.
T, reittämyöten
Vierailija kirjoitti:
No se kun työpaikan eläkeikää lähestyvät vanhatpiiat tulevat töihin aamulla klo 6. Eli syömään pitää päästä viimeistään klo 10 ja klo 13 jälkeen ei voi enää tehdä mitään, kun viimeinen tunti valmistaudutaan kotiinlähtöön. Ja oma-aloitteisesti ei edessolmita omia kengännauhoja työhommien tekemisestä puhumattakaan.
Ja vastuuhenkilöt. Se, että joku on jonkun asian vastuuhenkilö, ei tarkoita että ko asian suhteen tehtäisiin jotain. On vain mustetahroja paperilla.
T. näin valtion suojatyöpaikoissa
Vierailija kirjoitti:
Firma on ollut aina osa julkishallintoa jossa samat ihmiset olleet 12v siitä kun firma on perustettu. 90% ei ole koskaan ollut yksityisellä sektorilla, eli ei ole mistään muusta näköalaa /kokemusta (ja se todellakin näkyy). Kehitys on jääny laahaamaan sinne 12v takaseen aikaan... jos ei enemmänkin.
Joukossa on paljon ihmisiä jotka kokee uudet tulokkaat uhkana, jos vaan kysyy ihan tavallisesti jotain asiaa, rynnätään heti puolustuskannalle ja närkästytään tyyliin "mitä toiki tulee tänne arvostelemaan, mikä se luulee olevansa".
Em syistä ja monista muista, mistään ei saa sanoa mitään. Jos haluaisi muutosta, tai jopa ihan kyseenalaistaa näitä vanhanaikaisia toimintatapoja, joku ottaa sen heti itseensä kohdistuvana arvosteluna siis heikkoitseguntoisia).
Olen joutunut ihan absurdeihin tilanteisiin kun eräs tilapäisesti pomonani ollut ihminen sai melkein raivareita kun sanoin muutaman kerran miten aikaisemmalla
Voi kun kuulostaa niin kovin tutulta. Miksi tämän tarvitsee olla tällaista? Itsellä yli 20v kokemus alalta ja tuntuu, että tässä patavanhoillisessa organisaatiossa suorastaan tytötellään, kun uskallan sanoa mielipiteeni ja nostaa asioita esille.
Jatkuva toisten ihmisten asioita sössötetään, mukana työnjohto joka sit muuten olivinaan niin pas@an tärkeää että.
Tervehtii ei pysty. V mäinen irve naamalla sua tuijotetaan kuin halpaa makkaraa.
Lisäksi Kouvolan löllö naama pikkupoikia, levittelee perättömiä ja törkeitä videokuvaa toisista🤮.
Tekis mieli antaa puukkoa
Epäterveellisen työmäärän ja työlle omistautumisen ihannointi. Suurin pomo postaa jatkuvasti SoMeen tekevänsä töitä keskellä yötä. Hän mainostaa palavereissa työstäneensä projektia arkipyhänä tai viikonloppuna. Paloin itse loppuun ja hän kommentoi, että miten voin olla uupunut, kun eihän sulla ole edes paljoa ylityötunteja. Jos työt ehtii tehdä työajalla, niin niitä on ilmiselvästi liian vähän.
Tuottavana työnä nämä jatkuvat ylityöt eivät kuitenkaan näy. Työ on jatkuvaa PowerPointien hiomista, raporttien vääntämistä ja sitten näistä raporteista raportointia. Olin vuoden vanhempainvapaalla eikä firmassa saatu tuona aikana juuri mitään järkevää aikaan.
Ja kyllä, etsin koko ajan uusia töitä.
Mielensäpahoittajat. Ja tapasaikuttajat.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt. Olen tykännyt työstäni, kun on kivat työkaverit ja sosiaalisuutta. Koronan jälkeen 90% jäi etätöihin. Työpäivät on todella tylsiä nykyään.
Voi kuinka onnellinen oisin, jos saisin tehdä etätöitä, eikä tarvitsisi olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Vaihtaisin paikkaa kanssasi milloin tahansa.
On firman oma porukka ja sitten on me vuokratyöntekijät. Vuokratyöntekijät eivät saa kahvihuoneessa istua tiettyihin pöytiin lainkaan, käyttää tiettyjä parkkipaikkoja työpaikan parkkipaikalla jne
Möhömahaset irvistelijät silmät pill@lla, soittamassa suuta. Kaikki törkeydet luetellaan naama nakilla.
Kun mesu tulee paikalle, ollaan niin qitun Herraa, että...
Eri kulttuuri/kielitaustaiset blokkiutuvat omiin ryhmiinsä.
Nuoret työntekijät!
Ovat työuupuneita vuoden töissäolon jälkeen! Kuvittelevat tietävänsä kaikesta kaiken, vaikka käytännössä eivät osaa yhtään mitään! Ja siksi tietysti "uupuvatkin", kun pitää perustyönkin suorittemiseksi oikein pinnistellä....
Mihänkähän tämäkin yhteiskunta menee, kun työpaikat alkaa olla täynnä näitä "minä, minä, minä" uikuttajia, jotka ei kestä mitään!?
Meilläkin on näitä nuoria, joilla "ei oo motii"!
Joka palaverissa tulee kyllä hyvin selväksi, että "ei oo motii"!
Ettei edes kyetä kusemaan kunnolla.
No se kun työpaikan eläkeikää lähestyvät vanhatpiiat tulevat töihin aamulla klo 6. Eli syömään pitää päästä viimeistään klo 10 ja klo 13 jälkeen ei voi enää tehdä mitään, kun viimeinen tunti valmistaudutaan kotiinlähtöön. Ja oma-aloitteisesti ei edessolmita omia kengännauhoja työhommien tekemisestä puhumattakaan.
Ja vastuuhenkilöt. Se, että joku on jonkun asian vastuuhenkilö, ei tarkoita että ko asian suhteen tehtäisiin jotain. On vain mustetahroja paperilla.