Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?
Minua ärsyttää se, että toksinen työpaikkakäytös on normaalia.
Kommentit (523)
Yksi piilonarsisti ja yksi julkinarsisti myrkyttävät koko työyhteisön ilmapiirin. 5-kymppisiä naisia, varsinaisia omaan pesään p*skantajia molemmat. Ensimmäinen ei ota mitään vastuuta mistään ja kaikki on aina jonkun muun syytä. Jälkimmäinen korostaa omaa erinomaisuuttaan ja ylivertaisuuttaan sekä puhuu jatkuvalla syötöllä p*skaa työkavereista. Valittaa ihan päin naamaa myös koko ajan ja kaikille ”virheistä” joita hänen mielestään on tehty. Ihan hieman raskas työkaveri.
Se, että yhden ihmisen pitäisi kyetä tekemään kolmen ihmisen työt
Runkkailu ja satsien heitto kahvihuoneen tiskialtaaseen.
Kaikki täällä jo mainitut asiat
Vierailija kirjoitti:
Se, että yhden ihmisen pitäisi kyetä tekemään kolmen ihmisen työt
B Virtanen syndrooma.
Vierailija kirjoitti:
Yksi piilonarsisti ja yksi julkinarsisti myrkyttävät koko työyhteisön ilmapiirin. 5-kymppisiä naisia, varsinaisia omaan pesään p*skantajia molemmat. Ensimmäinen ei ota mitään vastuuta mistään ja kaikki on aina jonkun muun syytä. Jälkimmäinen korostaa omaa erinomaisuuttaan ja ylivertaisuuttaan sekä puhuu jatkuvalla syötöllä p*skaa työkavereista. Valittaa ihan päin naamaa myös koko ajan ja kaikille ”virheistä” joita hänen mielestään on tehty. Ihan hieman raskas työkaveri.
Kuulostaa niiin mun pomolta---__---
Kuppikunnat. Aikuiset naiset käyttäytyy kun jotkut yläasteteinit.
Vierailija kirjoitti:
Kuppikunnat ja pskanjauhaminen muista. Oikeasti ihan käsittämätöntä millaisia läyhääjiä aikuiset ihmiset voikaan olla.
Aikuiset on loppujen lopuksi ikuisia teinejä joilla on vähän tasalaatuisempi tunne-elämä ja laajempi riskienymmärryskyky.
Niin tahallista kuin tahatonta alisuoriutumista katsotaan läpi sormien.
Huomaa, että työskennellään isossa firmassa ja yksikön päällikkö on palkollinen myös. Kukaan yrittäjäpomo ei tällaista katselisi.
En ole enää työelämässä,mutta silloin kun olin, tiettyjä juttuja katsottiin läpi sormien. Jotkut sai juosta tupakalla monta kertaa päivässä, minä joka en tupakoinut erehdyin kerran selaamaan päivän lehteä, niin jopa oli äkkiä pomo vieressä korvaan supattamassa, että "tuo herättää pahaa verta!" Kännyköitä ei silloin ollut, eikä internettiä.
Työpaikka on kokonaisuutena kiva, mutta se julkiselle puolelle ominainen meininki, että työtehoa tai muuta suoriutumista ei hirveästi kytätä ja toistaitoiset, vastuuta pakenevat uunot saa olla vaikka koko työuran tuolla töissä sälyttämässä töitään muille.
Se että esimies unohtaa huolehtia tiimistään. Hänen aika menee jokapäiväisissä videopalavereissa joissa esittää vieläpä liki samaa esitystä kymmeniä kertoja yleisölle joka tuskin edes kuuntelee. Joku ylempi ihminen jossain on päättänyt mikä on yrityksessä tärkeää ja se on päteminen ja että ulospäin näytetään ihan hiton ahkeraa kuvaa. Väliäkö sillä tehdäänkö oikeasti järkeviä ja hyödyllisiä asioita tai miten tiimi voi.
Yksi käy kerran kaksi viikossa. Maistuu toisten tuomat herkut ahmien itse ei tuo koskaan mitään. Ajatellaan että sillä ei ole varaa.
Se, että kaikesta on tehty hirveän byrokraattista. Pitää saada hyväksyntää sieltä sun täältä käyttäen siihen suunniteltuja tietojärjestelmiä, jotka eivät luonnollisestikaan toimi kovin hyvin. Kaiken pitää olla yksityiskohtia myöten valmiiksi suunniteltua ikuisuus ennen dedistä, koska nuo tietojärjestelmät vaativat tarkat tiedot tai muuten ei pääse edes valikoissa eteenpäin. Oikeassa elämässä suunnitelmat ja ajatukset elävät, muotoutuvat ja usein hioutuvat lopullisesti hyvin lähellä lopullista dedistä, mutta byrokraattien elämännäkemyksessä sellainen ei ole mahdollista. Kaiken pitää olla kristallinkirkasta tyyliin viime vuonna ja sitten se menee toisten byrokraattien mehusteltavaksi, jotka etsivät syitä palauttaa dokumentit takaisin paranneltavaksi. Kerran kokeilin käyttää heidän itsensä malliksi luomaa esimerkkiä suoraan sellaisenaan ja vain korvasin muutamat sanat omilla sanoilla, eli minimaaliset muutokset. Sekään ei mennyt läpi vaan palautui kuulemma suuresti puutteellisena. Järjestelmä ei kokonaisuutena rohkaise minkäänlaiseen aloitteellisuuteen, mistä olisi työnantajalle hyötyä.
Ilkeät demonit, esimiehen silmää peilataan siihen malliin, että meinaa nauru päästä.
Tekemättömyys, pimeässä @ hajuses kopissa istutaan haukkumassa kaikki ja kaikkea.
Jatkuva tupakalle juoksu.
Mitättömien virheiden osoittelu ja näpäyttely.
Ihan jokainen tietää, että valot sammutetaan lähtiessä. Kaikki tekevät sen. Mutta auta armias, kun ne kerran ovatkin jääneet päälle. Silloin voisi joku ehkä todeta että oho, on unohtunut näköjään ja keskittyä töihin.
Mutta, EHEIII, kun pitää sen sijaan selvittää kuka on lähtenyt viimeisenä, rutista aiheesta työkaverille, kirjoittaa kaikille tiedoksi, että muistetaanhan jatkossa sammuttaa valot, tehdä katkaisijan viereen laminoitu plakaatti "muista sammuttaa valot!" ja ottaa aihe puheeksi seuraavassa palaverissa.
Ei jumalauta jaksa käsittää.
Toimintaan ei kun on tietyn värinen ihminen asialla
kollega, joka manipuloi koko työyhteisöä vaihtuvilla mielialoillaan ja uhriutumisellaan. Esimies pelkää kuollakseen hänen itkuaan ja kostosaikkujaan, eikä henkilön tarvitse siksi hoitaa annettuja työtehtäviä, jos ei kiinnosta.