Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?

Vierailija
11.06.2024 |

Minua ärsyttää se, että toksinen työpaikkakäytös on normaalia.

Kommentit (475)

Vierailija
421/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up up

Vierailija
422/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömyys käydä vaikeita keskusteluja ja ratkaista rakentavasti erimielisyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt. Olen tykännyt työstäni, kun on kivat työkaverit ja sosiaalisuutta. Koronan jälkeen 90% jäi etätöihin. Työpäivät on todella tylsiä nykyään. 

Mene töihin.

Vierailija
424/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahan puhuminen kollegoista.

Sipinät ja supinat. Aina on joku  hampaissa akoilla varsinkin. Olen nähnyt erään itkevän asian vuoksi pukukopissa. Sairaalat pahimpia. 

Vierailija
425/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt. Olen tykännyt työstäni, kun on kivat työkaverit ja sosiaalisuutta. Koronan jälkeen 90% jäi etätöihin. Työpäivät on todella tylsiä nykyään. 

Mene töihin.

Etätyö ei ole työtä. Turhaan palkkaa maksavat, stanan lorvaulijoille. 

Vierailija
426/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja pakkotutputtaa pridea mm. sateenkaari avainnauhojen ja firman logo sateenkaaren väreissä muodoin. Juu, ei tuu käytettyä niitä.

Kaupunkiliikenne?

Vierailija
427/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että samaa työtä tekeville ihmisille on kirjoittamattomat eri säännöt vaikka virallisesti kaikille on samat säännöt. Tämä tekee joidenkin ihmisten työstä helpompaa ja toisten työstä raskaampaa.

Tuo on kyllä ärsyttävää ja omassa työpaikassa on sama juttu että muutamilla on eri säännöt kuin muilla vaikka virallisesti kaikilla samat säännöt ja jos menee pomoille sanomaan asiasta, niin sitten jossain yleispalaverissa mainitaan se että kaikki sitten noudattaa yhteisiä sääntöjä, eikös juu, eikä niin kuten minusta kuuluisi tehdä, eli otettaisiin nämä "oman tien kulkijat" puhutteluun ja pistettäisiin kova kovaa vastaan että miksi eivät suostu noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä. Ja nämä puhuttelut niin kauan että henkilöt suostuvat noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä.

Vierailija
428/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt-yrittäjät. Varsinkin kun ollaan alalla missä ei pitäisi lain mukaan olla mahdollista (vain tarkoin ehdoin).Pilaavat kaikki työpaikat kohta kun eivät pätkääkään ymmärrä AY liikkeen tärkeää roolia ja työtä.

Vierailija
429/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nymfo esihenkilö. Sitä ei vaan aina jaksa.

Vierailija
430/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka käyttää sanaa toksinen muuten kuin kemikaaleista puhuttaessa, onneksi niitä ei ole koska meidän töissä tehdään töitä eikä jauheta paskaa

Vierailija
431/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapäistäminen. Kivaa joo, että kaikenlaisilla on mahiksia, mut samalla alennetaan toisia. Ja aina löytyy niitä jotka on vaan yksikertaisesti laiskoja muista piittaamattomia ja käyttävät vaan tuota hyväksi. 

Vierailija
432/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä nykyisenä me-too aikana nuoret naiset pyrkivät uralla ja palkkauksessa eteenpäin tissejä ja persettä heiluttamalla. Ja keski-ikäiset pomomiehet menevät aina vaan samaan ansaan. Luulevat ukot olevansa niin vastustamattomia.

Meidän tiimiimme tuli nuori, hyvännäköinen nainen. En ole aikoihin, (asiantuntija työssä), nähnyt sellaista kiherrystä ja kiehnausta, seksikkäisiin vaatteisiin pukeutumista ja palavereissa "tauko venyttelyä", jota tämä kaikin puolin muuten järkevä nainen harrastaa. Turha on mitään mee - toota huudella, jos miesten härnääminen on tuota luokkaa. Itse olen siis nainen, eikä tuo minua muuten häiritse, mutta ihmetyttää miten nainen alentaa itseään tuollaiseen. Taitaa olla lapsena jäänyt jotenkin vaille huomiota, jotain ongelmaahan tuollainen käytös ilmentää. Miehet ovat ihan sekaisin, reppanat. Jos tämä daami koukistaisi sormeaan, jokainen näistä varatuistakin miehistä lähtisi läähättäen perään. Uskomatonta.

Vierailija
433/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauspoissaolokäytännöt: Jotkut työntekijät (ne jotka huutavat eniten) saavat omalla ilmoituksella jopa 10 päivää putkeen saikkua (pari päivää kerralla), kun eivät viitsi mennä terveysasemalle tai lääkäriin sairauslomaa hakemaan. Kyseinen käytäntö ei tietenkään toimi kaikille. Jotkut joutuvat hakemaan saikkulapun jopa päivän migreeniin. Että sellaista yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon käytäntöä täällä. Onneksi itselle ei ongelma: haen aina saikkulapun sairaana ollessa niin vältyn epäselvyyksiltä.

En asu Suomessa ja asuinmaassani on eri käytäntö mikä tulee sairaspoissaoloihin. Olen aina ihmetellyt Suomen käytäntöä että pitää olla saikkulappu joka sairaudesta. Miten lapun voi edes hankkia jos on paha oksennus ja ripulitauti päällä? Tai migreenikohtaus ja oksentelua? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Itse olen mennyt oksennus-pussin kanssa lääkärin vastaanotolle. Onneksi mies vei autolla, etten joutunut bussilla menemään. Lääkäri ihmeissään, mutta minkäs teet, kun työnantaja vaati sen todistuksen, muuten olisi ollut palkatonta. Ripulissa tilanne varmasti vielä kiperämpi.

Nämä saikkulapun vaativat työnantajat usein matalapalkka-aloilla. 

Vierailija
434/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ilmapiiri parani 100 %, kun ryhmästä lähti vähän parempi ihminen. Hän tuli tiimiin samanlaisena assarina kuin me muutkin, mutta pääsi lähiesimiestä lipomalla ensin esimiesasemaan, jossa hänestä tuli sietämätön muiden kyttääjä. Tyypistä ei ollut esimieheksi, mitä hän ei tajunnut ollenkaan itse. Seuraavaksi hän vaati muista eristettyä työtilaa ja vähennettyä työmäärää meihin muihin verrattuna. Yleensähän esimiesasemassa tehtävät lisääntyvät tai muuttuvat, mutta tällä matamilla oli pokkaa jättää esimiestehtävät tekeytymään itsekseen ja vähentää vielä normaaleja työtehtäviäkin. Itselläni on pieniä lapsia ja tällä keski-ikäisellä naisella ei yhtään, joten oli luonnollista, ettei hänellä ollut mitään käsitystä sairaista lapsista tai päiväkotien aukioloajoista ja hän syyllisti minua estoitta kaikista lomatoiveista tai lasten sairasteluista. Hänen lempilausahduksensa oli "on kai lapsilla isäkin", jos kerroin edes jonkun lasten takia haluamani lomatoiveen tms. Lasten isä matkustaa työssään paljon ja hän kyllä tiesi sen. Lopulta olin kypsä ja rupesin katselemaan uutta työpaikkaa, mikä kantautui johdon korviin myös ja päätin keventää sydäntäni oikein urakalla. Lopulta en joutunut vaihtamaan työpaikkaa, koska päällepäsmäri lähti oma-aloitteisesti muualle. Sama show jatkuu kuuleman mukaan nyt siellä, missä tämä on ensin vaatinut päästä esimieheksi ja sen jälkeen ruvennut valittamaan pa*koista alaisista yms. Onnea vain sinne. Meillä on taas kaikki hyvin. 

Vierailija
435/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauspoissaolokäytännöt: Jotkut työntekijät (ne jotka huutavat eniten) saavat omalla ilmoituksella jopa 10 päivää putkeen saikkua (pari päivää kerralla), kun eivät viitsi mennä terveysasemalle tai lääkäriin sairauslomaa hakemaan. Kyseinen käytäntö ei tietenkään toimi kaikille. Jotkut joutuvat hakemaan saikkulapun jopa päivän migreeniin. Että sellaista yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon käytäntöä täällä. Onneksi itselle ei ongelma: haen aina saikkulapun sairaana ollessa niin vältyn epäselvyyksiltä.

En asu Suomessa ja asuinmaassani on eri käytäntö mikä tulee sairaspoissaoloihin. Olen aina ihmetellyt Suomen käytäntöä että pitää olla saikkulappu joka sairaudesta. Miten lapun voi edes hankkia jos on paha oksennus ja ripulitauti päällä? Tai migreenikohtaus ja oksentelua? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Saikkutodistuksia kirjoitetaan tosi paljon myös etänä. Soitto tai chatti työterveyteen tai terveyskeskukseen, ja todistus tulee postissa perässä. Eivät todellakaan halua ihmisiä turhaan sinne tartuttamaan paikan päälle, joten ainakin oma terveyskeskukseni kirjoittelee näitä postitettavia lappusia aika auliisti, vaikka eivät mitenkään kykene todistamaan, että sairaus on aito.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, omalla työpaikallani ärsyttää turvallisuuskulttuuri. Aihe on toki sellainen, että mieluummin liikaa kuin liian vähän, mutta korkeammalta taholta tulevat jatkuvasti kiristyvät turvallisuusmääräykset tuntuvat usein lähinnä työtä hankaloittavilta ja omaan toimenkuvaan ja oman yksikön olosuhteisiin nähden tarpeettomilta. Näin siitä huolimatta, että yleisesti ottaen olen varsin turvallisuushakuinen ihminen. Epäilen myös, että turvallisuusasioiden jatkuva toitottaminen johtaa siihen, että tärkeätkin ohjeet menevät ihmisillä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
436/474 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon vaimo on sihteerinä ja ne tekee työpaikalla semmosia asioita mitkä tehdään kotona.

Ikävä mennä veskiin jos hajut ovat kuin bordellissa

Vierailija
437/474 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sitä kulttuuria ja me-henkeä yritetään väkisin tehdä. Ja Helsinki-keskeisyys. 

Vierailija
438/474 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tiukka ja tarkka hierarkia ja me alempiarvoiset luemme yrityksen julkisesta  facebookista tulevat tapahtumat yms. Joiden perusteella teemme päivän suunnitelmat omista töistämme! Eli meitä ei johda kukaan eikä meille kerrota mitä tänään teemme, vaan toimimme sen mukaan mitä firma facessa kertoo tapahtuvan. En olisi muuten töissä tuolla, mutta oma pieni työyhteisömme on aivan ihana ja meillä homma toimii.

Vierailija
439/474 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkishallinnon palveluntuottaja:

Erittäin hidas päätöksentekokyky ja jos/kun päätös tulee jossain vaiheessa, johto ei ymmärrä että isossa organisaatiossa muutoksen tuotantoon ja tekemiseen saakka vieminen kestää. Usein käy myös niin että pikaisesti raapaistaan puutteelinen ohjeistus joka sitten aiheuttaa hirmuisen tulvan lisäkysymyksiä ja pajimmassa tapauksessa 3/4 porukkaa lähtee tekemään asiaa väärällä tavalla joka aihetuuttaa myöhemmin sen että homma pitää aloittaa alusta.

Erään palvelusektorin johtaminen on hajaantunut läytännössä 3 osaan, eli liiketoimintaan, kehitysyksikköön ja isoon päätoimipisteeseen jossa talossa iät ja ajat ollut persoonallisuushäiriöinen tyranni säätää, päättää, määrää miten lystää ja muut ytittää pysyä perässä. 

Moni asia esim taloushallinnossa on hyvin kotikutoista vielä, on jääty jonnekin 2000 luvun alkuun. Siirretään käsin asioita taulukoista toisiin tai järjestelmiin, tulee paljon unohduksia ja virheitä. Lisäksi ihan vaan homma ei toimi, lähetän samasta asiasta 4 sähköpostia joissa 3 eri asiaa piti hoitaa, 1 on edelleen 3 kk kuluttua tekemättä. Luulisi että taloushallinnoassa on niin älykästä porukkaa että ne osaa lukea koko s postin ja tehdä kaikki mitä pyydettiin eikä vain sitä ensin mainittua.

Vierailija
440/474 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutama vanhempi nainen puhuttelee 40-50 -vuotiaita miehiä poikina. Itse koen sen aika alentavana terminä. Joitain 13-vuotiaita voin vielä kunnioittavasti kutsua pojiksi, mutta sitä vanhemmille niin en tekisi.