Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?
Kommentit (475)
Selkäänpuukotetaan huvikseenkin. Huhuja laitetaan tahallaan ilkeyttään liikkeelle ja myönnetään se avoimesti.
Työnantaja pakkotutputtaa pridea mm. sateenkaari avainnauhojen ja firman logo sateenkaaren väreissä muodoin. Juu, ei tuu käytettyä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että jokaista työkaverin merkkipäivää, kissanristiäistä, raskausuutista ym. varten kerätään rahaa. Vuositasolla menee työkavereiden lahjoihin toistasataa euroa.
Onko näihin pakko osallistua teillä? Itse jätän väliin jos ei ole läheinen työkaveri. Lisäksi härskiä minusta että kun joku vaihtaa työpaikkaa, meillä läksiäislahjankin maksaa työkaverit.
Ei sinänsä pakko, mutta joutuisi kyllä silmätikuksi ja saisi todella huonon maineen, kun muut maksavat ja yksi ei. Meillä myös läksiäislahjat ja eläkelahjat maksamme me työkaverit.
Se, että työpaikalla ei varsinaisesti ole yhteistä kulttuuria. Yritys on siis pitkälti muodostunut eri yritysten yhteenlittymistä tai yritysostojen kautta saman nimen alle päätyneisiin firmoihin. Ehkä nuo yksittäiset firmat, joissa henkilöstö on pysynyt samana edelleen, viestivät keskenään mutta yhdessä ei.
Itse tulin yhteen näistä firmoista niin olen ehkä puhunut kahden aiemmin uraltani tunteman ihmisen kanssa kahden vuoden aikana. Omia tiimiläisiäni en tunne yhtään koska kaikki tekee etänä ja yhteisiä tilaisuuksia on aniharvoin ja yleensä työaikaan niin porukka ei pääse paikalle kun on asiakaspalavereita jne. Kukaan ei juurikaan käytä firman sisäisiä keskustelukanavia yleiseen keskusteluun. Aiemmassa firmassa missä olin niin porukka keskusteli paljon liittyen esimerkiksi alan uusimmista jutuista, nykyisessä firmassa ketään ei tunnu kiinnostavan keskustella esimerkiksi uusista työhön liittyvistä trendeistä yms. Jos jos pyytää apua työtehtääviinsä niin saa aika nuivia vastauksia tyyliin googleta ite. Pitäisi lähteä mutta palkka on liian hyvä.
Mua ärtsyy see ku muut posaat vaatii mun tekee jotain vit...tyhmää duunii siel mitä helv... neki sit siel duunaa jos eivät viitti tehhä niit hommii, ei mun vartalo ole suuniteltu rehkiin
t. reporanka
Vierailija kirjoitti:
Se, että on liikaa työtä ja aikaa tehdä näitä töitä liian vähän. Mulla työmäärä lähes tuplaantui uuden asiakkaan myötä, mutta aika näiden tekemiseen ei tietenkään tuplaantunut. Mikä tässä nyt ratkaisuna? Työnlaatu ei saa olla huonompi ja uutta henkilökuntaa ei palkata.
Kuulostaa hieman mun työltä tuo. 😃 Paljon samaa
Vierailija kirjoitti:
Teennäinen tiimihenki. Kerran vuodessa vapaa-ajalla yhteinen illanvietto jonkun lätkämatsin tms. merkeissä, jossa kenelläkään ei ole kivaa ja kaikki haluaa vaan kotiin. Oikeesti kukaan ei tykkää toisistaan mutta jostain syystä on pakko esittää niin. Mietin joskus että kenelle me oikein esitetään? Ei täällä toimistolla ole muita kuin me.
Tämä nimenomaan. Teennäinen tiimihenki. Ei kiinnosta sellainen leikkiminen.
No, miten sen nyt ottaa. Ne "vanhat" työntekijät on olleet talossa vuoden kaksi, mutta lähtevät sitten muualle, jos ei kerran kelpaa muuksi kuin määräaikaiseksi.
Johtaminen joka perustuu marttakerhon juoruihin ja valheisiin. Istutaan viisaana kopissa, eikä oikeasti tiedetä mitään mitä työmaalla tapahtuu.
Vanhat työntekijät ovat vähän liian kotonaan työpaikalla. Ovat kuin asiakkailla ei olisi korvia päässä ja laukovat suustaan vähän mitä sattuu. Siinä hyvä yrittää sitten vaihtaa aihetta, kun toinen ei ymmärrä vinkkiä, että tämä ei ole se hetki, kun kannattaa kyseistä asiaa kertoa.
Oma huono ja hirvee käyttäytyminen selitellään: sä et tiedä, sä olet väsyny, mirjalla on vaihdevuodet, hän on rasisti.....jne
Katse peiliin!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se että kaikki ovat niin mukavia ja haluavat jutella. Mä haluisin vaan tehdä niitä töitä.
Siis tämä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se että kaikki ovat niin mukavia ja haluavat jutella. Mä haluisin vaan tehdä niitä töitä.
Siis tämä 😅
Niin, ja udellaan työhön liittymättömiä asioita vaikka töitäkin pitäisi tehdä. Niinkuin suhdestatuksilla olisi jotain tekemistä työnteon kanssa.
Eräs pariskunta, molemmat, ovat päivästä toiseen jatkuvasti enemmän ja vähemmän nuhaisia aina. Eivät ymmärrä hakea apua ongelmiinsa, normaalia ei voi olla, että aina on nuha. Tuntuu kuin olisi sairaalan infektio-osastolla töissä, vaikka työpaikka on hyvin kaukana terveydenhuoltotoiminnasta.
Se kun ei saa olla edes kahvitauolla rauhassa vaan pitää esittää kiinnostunutta milloin kenenkin lapsista ja lomamatkoista.
Puheet ja teot eivät varsinaisesti koskaan kohtaa.