Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?

Vierailija
11.06.2024 |

Minua ärsyttää se, että toksinen työpaikkakäytös on normaalia.

Kommentit (475)

Vierailija
221/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan niin hyveellisiä ja juodaan mehua yhteisissä illanvietossa. Puhutaan jonnin johtavista asioista ja jauhetaan potaskaa. Kun mulle tuli avioero ja talo myyntiin, ensimmäinen kysymys kesäloman jälkeen oli viaton " onko teillä talo myynnissä?". Olisi pitänyt kysyä, haluatko ostaa sen, mutta häkellyin moisesta kysymyksestä aika herkästä asiasta. Nämä olivat mun työkavereita mutta onneksi pääsin niistä eroon. Nyt nämä hyveelliset tekevät hyväntekeväisyystyötä. Niillä on oikein sellaiset työvaatteet joissa lukee " vapaaehtoinen" ja he ovat hyvin näkyvästi esillä pikku paikkakunnan pikku lehdessä. Terveisiä vaan " katso kukkaa joka " ja niin edelleen. Kirjoitan vielä HV, ja se ei tarkoita ' hyvää veljeä'. Jos joku tunnistaa niin siitä vaan. Ollaan ihan akateemisia.

Olitko sinä sitten se paheellinen, joka veti illanvietoissa kaksin käsin viinaa ja kostean kesäloman päätteeksi otti avioeron.

Vierailija
222/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka- ja kahvitaukojen terrorisointi. Saat hetken aikaa katkaista ajatukset pois töistä, niin eiköhän joku innokas aina tule istumaan vastapäätä ja ala käymään työasioita läpi. Jos kohteliaasti koitat huomauttaa olevasi tauolla ja että voisiko asiaan palata myöhemmin niin vedetään herne nenään.

Vielä enemmän ärsyttää odotus että vastaisen työsähköpostiin tai Teams-viesteihin vapaa-ajalla, ja sitten jos en vastaa niin soitetaan vielä perään. Onneksi tämä on alkanut vähentyä, ja nämä virkaintoiset ovat itsekkin alkaneet tajuta työ- ja vapaa-ajan eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jatkuvasti on rahakeräyksiä TIETYILLE HENKILÖILLE, mutta itseäni ei koskaan muisteta merkkipäivinä. Ja tämä on laillista..

Lopetin aikanani noihin osallistumisen ja kielsin myös keräämästä itselleni, alkoi tulemaan jo nimipäiville kuorikeräyksiä ym. Nyt ollut jo monta vuotta täysin etätöissä, jolloin pääsee kätevästi eroon 90 prosentista tässä ketjussa mainituista haitoista. Kun näkee kollegat korkeintaan ruudullaan, niin useimmat jaksavat olla hyvää pataa edes sen hetken.

Vierailija
224/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäsiitoset työntekijät, haaremiapyörittävä työnjohto.

Vierailija
225/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että muut tietää sinun asiat paremmin kuin sinä itse. Akkamaista touhua, vaikka kyseessä pitäisi olla raavaiden miesten linjatyö ja sahanpurun tuoksu.

Ehkä olisi aika hyväksyä se, että juoruilu ja selkään puukotus ei ole mitään akkojen akkamista touhua, vaan miehet taitavat sen aivan yhtä hyvin.

Vierailija
226/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväveli toiminalla työnjohtoon päässeet. Eli isä,äiti,sisko,on ollu kaupunginhallituksessa,ja tai kepulainen veli. Näiden siivellä on päästy johtohahmoihin.

Vierailija
227/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräyksistä tuli mieleeni, että työyhteisössä muistetaan työntekijöitä ihan kummallisin perustein. Ja asioiden johdosta, joilla ei ole mitään tekemistä itse työn kanssa. Eli jos joku avaa suunsa ja mainitsee menestyneensä tai lapsensa menestyneen asiassa x niin häntä muistetaan kukkapuskalla. Kaikki eivät asioitaan samalla tavalla jaa tai kaikilla ei ole lapsia ollenkaan niin he eivät samalla tavalla muistamisia saa. Toki kyse on vain pienestä eleestä ei siinä, mutta lähtökohtaisesti olisi kiva jos muistetaan menestyksestä itse työelämässä ei kotiasioiden perusteella. 

Vierailija
228/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uusi paska johto ajaa ammattilaiset pois ja palkkaa epäpäteviä tilalle. Vaikeuttaa koko työyhteisön toimintaa. 

Vierailija
229/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei huolehdita kunnolla työvälineistä. Esimerkiksi työväline menee epäkuntoon. Se jätetään varastoon eikä mitään tapahdu. Tai käytetään, mutta ei huolleta/puhdisteta sitä asianmukaisesti. Sitten kun itse tarvitsee jotain, joutuu ensitöiksi huoltamaan/puhdistamaan laitteen jotta sitä voi käyttää. Tai sitten jopa rikki koko työväline, mitä tarvitsisi kipeästi työntekoon eikä työtä pysty kunnolla tekemään. 

Vierailija
230/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu on hyvin. Mutta pomo elää.80- lukua. Työaika on 8-16 vaikka ei ole asiakaspalvelua eikä etätöitä saa tehdä mutta avokonttori. Ruokatunnilla saa poistua vain jos on esim. hammaslääkäri tms. Ruokatunnilla ei tarvitse kyllä tehdä töitä. Sähköpostit tulostetaan. Mutta palkka on hyvä vs. alalla yleensä ja tulee ajallaan ja jos tarvitsen jotain työhön liittyvää sen kyllä saan vain pyytämällä joten kestän. 

Kuulostaa unelmatyöpaikalta. 

Mikä firma?? Mä voisin tulla teille töihin!

Vierailija
231/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ripityksiä mokista tekevät useammin työtoverit kuin esimiehet. Esimerkiksi jos sattuu myöhästymään hieman, niin toisille työntekijöille se tuntuu oitis olevan suuri ongelma, vaikka esimiestä se ei haittaisi ollenkaan.

Onpa ärsyttävää. Meillä ei kyllä kukaan ole tuollainen nipottaja. Liukuvaa toimistotyöaikaa tehdään, aloitus klo 7-9 ja lopetus klo 14.30-18. Jos on oma meno keskellä päivää, merkitään mobiilissa se tauko, minkä oman asian hoitaminen vei aikaa. 

Vierailija
232/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää unohtelijat ja vähän sinne päin-tekijät. Ymmärrän, että joskus voi olla niin kiire, että asioita unohtuu hoitamatta, mutta kun on yhä enemmän sitä, että paikkaillaan jälkikäteen unohteluja. Minulla on kalenterissa ylhäällä tapahtumat, myös ihmisten yhteystiedot. Käyrän muistilappuja, johon laitan keskeneräiset asiat. Meillä yleinen toimintakulttuuri on kuitenkin lipsunut siihen, että unohdellaan eikä kukaan välitä. Kuitenkin monilla asioilla on aikataulu, ja sellainen jämptiys antaisi hyvän maineen. Olen ottanut tätä kokouksissa joskus esille ja esihenkilö, jonka työtä on toiminnan johtaminen, on samaa mieltä. Se on vaan pesiytynyt meidän toimintakulttuuriin, että tehdään vähän sinne päin ja ei haittaa, jos jotain unohtuu, korkataan tilanne viime tingassa tai myöhässä.

Vierailija
233/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että ollaan tekevinään muka töitä. Keskitytään lillukanvarsiin, joita jäädään vatuloimaan ja paisuttelemaan ylenpalttisen suuriksi asioiksi. Ja jätetään omat hommat samalla toisen työparin tehtäväksi, koska - työt on vain tehtävä.

Ärsyttää myös se, että osa väestä on unohtanut kokonaan, mitä varten ollaan töissä. Sivuutetaan ne maksavat asiakkaat mielipiteineen, sen sijaan pönkitetään suureen ääneen sitä "minä kyllä tiedän paremmin"-asiantuntijuutta, mikä ei oikeasti käytännössä näykään. Yhteistyökyvyttömyys suhteessa asiakkaisiin mutta myös oman tiimin jäseniin. Monille tekisi hyvää saada työelämävalmennusta.

Ja sitten kirsikkana kakun päällä: kun nämä kovaääniset mukamas töitä tekevät huomaavatkin, että eivät saakaan kiitosta panoksestaan vaan sen saakin toinen töitä tekevä taho, niin johan alkaa paskan puhuminen ja ihmisten kyttääminen. 

Oikeasti, aikuiset ihmiset. Pahempia kuin mitkään lapset ikinä.

Vierailija
234/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee normaalimittaisen 8h työpäivän niin saa kommentteja "ai sä lähet jo nyt". Normaali tapa on siis se, että joka päivä tehdään ylitöitä koska työt kaatuu päälle. Tätä ollut koko ajan siitä lähtien kun aloitin työssä muutama kk sitten.

Vierailija
235/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että omia jälkiä ei siivota

Just olin tulossa tuohon. Olen ilmoittanut, että en heidän jälkiä siivoa. Odottavat edelleen! 

Vierailija
236/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppikunnat ja pskanjauhaminen muista. Oikeasti ihan käsittämätöntä millaisia läyhääjiä aikuiset ihmiset voikaan olla.

Minä olen se, josta puhutaan. Syynä se ku minua ei voi hallita. 

Vierailija
237/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jatkuvasti on rahakeräyksiä TIETYILLE HENKILÖILLE, mutta itseäni ei koskaan muisteta merkkipäivinä. Ja tämä on laillista..

En osallistu. 

Vierailija
238/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ja siihen ei puututa oikein. Mä oon yleensä se, jota kiusataan eri tavoin. Yks hullu kyttää lähes koko ajan, vaik siel o mukamas oma rakas kihlattu, jonka oon nähny kerran. Hyi, mink näköne muija !!!!! Ja hyi, mink näköne ukko ! Se on koko ajan vaatimas, et sen pitää saada tabletti/iPad käyttöön. Hankkikoot ite omansa, halvimman saa alle 300 € , johon kuuluu tietojen siirto maksu. Ja siihen ei saa ite laittaa mitään ylimääräistä roskaa. Ja sen pitää olla aina äänettömällä. Kaikki ei halua kuulla sitä meteliä, mitä edes näppäimistä lähtee ! Ja ne kaikki hullut, jotka sinne tulee arkisin.........tooosi noloo ! Että saa hävetä, ku mennään esim ulos kävelylle.......lapset kyttää. Ihan, ku eivät olis ennen vammaisia ihmisiä nähneet...........just nää päiväkoti-ikäiset......ja ne siellä olevat......ja useammat ihmiset eivät myöskään noudata mitään liikennesääntöjä kävelijät osalta. Oonks mä ainoo, joka ne osaa ? On noloo, ku eivät osaa, vaik ne on koulus yms opetettu. Ja se, että ihmiset jättää vessaan valot, ku ovat veke sieltä ja vessan ovet kiinni, kun ne on vapaat, ja ne eivät ole koskaan kiinni lukossa, ku ne on varattuja. Se on toisinpäin ! Ovet jätetään selvästi auki, ku ne on vapaita ja omat jätökset roskat yms siivotaan itse pois, WC-pöntös on usein edellisen kakat pissat yms. Niitä ei jätetä muiden siivottavaksi koskaan. Ja sekin on aika noloo, et aikuiselle ihmiselle laitetaan ruokalappu kaulaan ! Eivät mukamas osaa syödä juoda ilman......ja ne pöydät jää aina likaiseksi, vaik ne mukamas pestäään. Eivät oo pesua nähneetkään ! Vaan vähän yhdestä kohtaa. Se pitää koko pöytä olla täysin putipuhdas ! Se on iljettävä jättää likainen pöytä, kun siellä ruokailee monta ihmistä. Myös siellä pitää jokaisen omat jäljet pyyhkiä itse. Vain niin siellä on mukavampi syödä. Näihin pitäisi jokaisen ihmisen siellä puuttua ilman koulutusta. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Siellä tuntuu olevan vain pelkkiä hulluja. Minnekään kuulumattomia ihmisiä. Ja täysin yhden tekeviä. 

Vierailija
239/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toksinen positiivisuus. Jengiä palaa loppuun vasemmalla ja oikealla, johto on että "yksittäistapauksia ja henkilön oma vika" ja jatkaa puhetta työyhteisöstä perheenä.

Tämä! Toksinen positiivisuus ja onnellisuushuuma, jossa mikä tahansa asia kääritään äkkiä pakkopositiivisuudella ja kaikki on simsalabim hyvin taas. 

Jos oikeista epäkohdista ja kehittämistä vaativista epäkohdista uskaltaa sanoa tuodaan nopeasti vastapainoksi esille asioita, jotka kuitenkin on hyvin ja näin oikeat muutosta vaativat epäkohdat peitotaan ja pahimmillaan unohdetaan. Ihmiset voivat yhä huonommin, kun ainoastaan loputon positiivisuus on sallittua ja samalla oikeista asioista ja ongelmakohdista puhuminen kielletään. Tätä pidetään nykytyöelämän yhtenä suurimpana työssä jaksamisen heikentäjänä.

Ote toksisen positiivisuuden ilmentymästä työelämässä kertoo kaiken olennaisen: "Onnellisuutta ja asennetta voidaan työstää, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Toksisen positiivisuuden suurimpia varjopuolia on se, että se ei suo tilaa muille tunteille. Sen myötä saatamme alkaa nähdä negatiivisuuden, tyytymättömyyden ja onnettomuuden moraalisina vikoina ja yksilöiden epäonnistumisina. Koemme, että valittaja ei valita asiasta vaan hänellä on asenneongelma, masentunut ei ole tehnyt tarpeeksi työtä onnellisuutensa eteen, työkuorman alle uupunut ei osaa keskittyä siihen kaikkeen mikä on hyvin. Toksisen positiivisuuden synnyttämä sivuhaitta on se, etteivät ihmiset voi, uskalla tai halua huomauttaa virheistä, tehottomista käytänteistä tai suoranaisista riskitekijöistä. Kun positiivinen tyyppi aina löytää kaikesta hyvät puolet, voi näyttää siltä, että virheitä ei itse asiassa olekaan. Silloin kielteisenä pidettyjen näkemysten esittäminen voikin kääntyä yritystä ja sen toimintaa vastaan -  jopa vaarantaa sen olemassaolon." (Lähde: https://www.aalto.fi/fi/oasis-of-radical-wellbeing/toksinen-positiivisu…)

Nykyisessä työpaikassani tämä sama ilmiö on tällä hetkellä esillä aika selkeästi ja aiheuttaa toistuvaa ristiriitaa työntekijöiden kesken. Itse nostan epäkohtia rohkeasti, mutta rakentavasti esille, samoin muutama muu. Positiivisuuskuplassa elävät kollegat eivät sitä kestä, vaan ovat jopa käskeneet yhtä kollegaa lopettamaan asioiden esiin tuomisen. Pari työntekijää on jo lähtenyt, yksi jäänyt pitkälle vapaalle. Itsekin katselen säännöllisesti uutta työpaikkaa. Toksinen positiivisuus on lopulta yksi raskaimmista työssä jaksamisen sabotoijista ja jos johto komppaa ilmiötä, niin lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jää äänestää jaloillaan. Itse teen mieluummin työni asiallisen kunnollisesti ja realiteetit huomioiden. Ikävä asia ei muutu siitä yhtään positiivisemmaksi, kun sen perään laitetaan hymyhymiö ja toivotellaan kaikille tsemppiä ja mukavaa (toksisen positiivista) työpäivää.

Vierailija
240/475 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että ollaan tekevinään muka töitä. Keskitytään lillukanvarsiin, joita jäädään vatuloimaan ja paisuttelemaan ylenpalttisen suuriksi asioiksi. 

Ja sitten kirsikkana kakun päällä: kun nämä kovaääniset mukamas töitä tekevät huomaavatkin, että eivät saakaan kiitosta panoksestaan vaan sen saakin toinen töitä tekevä taho, niin johan alkaa paskan puhuminen ja ihmisten kyttääminen. Oikeasti, aikuiset ihmiset. Pahempia kuin mitkään lapset ikinä.

Vaikuttaa huonolta johtamiselta. Ei ole riittävästi kirkastettu tavoitteita, niin suunta ei ole selvä eikä puhalleta yhteen hiileen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan