Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vaan on huoletonta asua vuokralla, yhdellä puhelinsoitolla

Vierailija
08.09.2008 |

kiinteistöyhtiöön sai hoidettua putkimiehen, uden jääkaappipakastimen ja lieden. Jos ois oma asunto, ei ois varaa just nyt ostaa uusia laitteita eikä palkata putkimiestä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi meidän kannattaisin vaihtaa tämä vuokra asuminen omaan.

Asunto on kiva, persoonalllinen, ihanalla paikalla, hyvä koulu ja pk ihan lähellä, hyvät verkostot lasten kavereiden vanhempiin, edullinen vuokra, kaupunki vuokran antajana joten ei huolta vuokrasuhteen jatkumisesta, hyvä kiinteistöyhtiö jossa asukkaan palvelut toimii, kivat naapurit ja toimiva asukastoimikunta, lapsilla kavereita ja iso, turvallinen piha missä leikkiä. Lyhyt työmatka ja koko perhe viihdytään tässä. Lisäksi jää vähän ylimääräistä rahaa esim. matkusteluun tms.

Vaihtoehtona olisi järjettömän iso laina isolla korolla tosi pitkäksi aikaa tai vähän pienempi laina ja muutto jonnekin ei niin kivalle alueelle. Lapsille koulun ja pk:n vaihto, uusien ystävien etsintä ja vanhempien verkoston luominen, työmatkan pidentyminen ja lainataakka.

Hmm. Kummankohan valitsisin?

Kyllä me vain muutimme kivemmalle alueelle, kun ostimme oman asunnon. Tai oikeastaan niitä on vaikea verrata, kun asuimme vuokralla keskustassa ja nyt omassa kehyskunnassa. Täällä kuitenkin viihdytään paremmin. Verkostot ovat vain laajentuneet, työmatka pidentynyt huimat puoli tuntia päivässä ja on jopa varaa matkustellakin. No, rahastahan tämä on kiinni.

Vierailija
62/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me vain muutimme kivemmalle alueelle, kun ostimme oman asunnon. Tai oikeastaan niitä on vaikea verrata, kun asuimme vuokralla keskustassa ja nyt omassa kehyskunnassa. Täällä kuitenkin viihdytään paremmin. Verkostot ovat vain laajentuneet, työmatka pidentynyt huimat puoli tuntia päivässä ja on jopa varaa matkustellakin. No, rahastahan tämä on kiinni.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa ihan mielensä mukaan, naapureista ei ole häiriötä ja halvempaakin tämä on kuin vuokra-asuminen. Tietty nuo hankinnat nostaa sitten asumiskustannuksia, mutta toisaalta ne on kaikki ihan omia ja saa itse valita just sellaista, mistä tykkää.

Itse pitää toki huolehtia paljon enemmän - mutta kyllä elämänlaatu on meillä noussut huisisti oman talon myötä :)

Meidän lainatkin on sen verran pieniä, ettei elämä ole liian tiukkaa, vaan budjetissa on väljyyttä ja kestää matkustella ja ostaa voi kaiken tarvittavan (ja vähän tarpeetontakin ;)) Ihanaa :)

Vierailija
64/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa ihan mielensä mukaan, naapureista ei ole häiriötä ja halvempaakin tämä on kuin vuokra-asuminen. Tietty nuo hankinnat nostaa sitten asumiskustannuksia, mutta toisaalta ne on kaikki ihan omia ja saa itse valita just sellaista, mistä tykkää.

Itse pitää toki huolehtia paljon enemmän - mutta kyllä elämänlaatu on meillä noussut huisisti oman talon myötä :)

Meidän lainatkin on sen verran pieniä, ettei elämä ole liian tiukkaa, vaan budjetissa on väljyyttä ja kestää matkustella ja ostaa voi kaiken tarvittavan (ja vähän tarpeetontakin ;)) Ihanaa :)

Vierailija
65/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sellaisia vaan ei ainakaan meillä päin tarjolla ole! Meille omistusasumisessa on ykkösasia se, että saamme asua sellaisessa talossa kuin haluamme seudulla jolla haluamme, tehdä talolle/ tontilla mitä haluamme jne.

Toinen juttu on tietysti se, että pitkän päälle omistusasuminen on myös rahallisesti kannattavaa. Tässä pitää toki ajatella parin, kolmenkymmenen vuoden päähän. Tulot ovat meillä hyvät, ei tarvitse "kituutella" ja tarvittavat korjaukset hoituvat kyllä ihan tilaamalla näppärästi tai sitten mies iltapuhteinaan tekee itse (tykkää asiantuntijatyön vastapainoksi tehdä käsilläänkin jotain).

Tietysti vuokra-asuminen on ok valinta, jos onnistuu saamaan kivan, varman vuokra-asunnon hyvään hintaan ja ehdoilla eikä ole maksukykyä vastaavaan tai parempitasoiseen omaan.

Vierailija
66/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vuokra-asuminen on ok valinta, jos onnistuu saamaan kivan, varman vuokra-asunnon hyvään hintaan ja ehdoilla eikä ole maksukykyä vastaavaan tai parempitasoiseen omaan.

[/quote]

asuinkustannuksiin n.2100€/kk kun vaihtoehtona on nykyinen 700€ ap

Vierailija
67/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olisi. Taitavalla sijoittamisella ollaan 4 vuodessa ansaittu noin 360 000 euroa, on siis sijoitettu aina tuo noin 300€/kk eli noin 14 500 € neljän vuoden aikana. Ja nyt siis meillä on 360 000.... että hyvin ollaan tienattu vuokralla asuessa.

Wincapitalla? Varo, kohta poliisi vie teidän tuotot...

Teidän tuotot on olleet siis satoja prosentteja vuodessa! Sinullahan olisi loistava ura sijoitusmeklarina kun tuollaisia voittoja tahkoat. Kukaan muu ei tuollaiseen pysty.

Vierailija
68/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se laina vaan lyhenee vaikka laina-aika olisi 25 vuotta. Hitaasti mutta varmasti. Sehän lainanmaksun idea on, tuon ajan kuluttua asunto on velaton = laina maksettu. Ehkä suuri osa menee korkoihin mutta ei kaikki. Jotain jää itsellekin. Minä pidän lainanmaksua pakkosäästämisenä. Vuokralla-asuessa en saanut vastaavaa summaa kuussa sukanvarteen.

Vierailija
69/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ei ilmaista. Vai luuletko ap että moinen ei näy kohonneina vuokrakustannuksina?

Vierailija
70/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ei ilmaista. Vai luuletko ap että moinen ei näy kohonneina vuokrakustannuksina?

ollaan asuttu tässä 6 vuotta ja vuokra nousuut sinä aikana 40€ ap

Vierailija
71/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun asuin vuokralla ja joku meni rikki, niin huoltomiehiä sai yleensä odottaa monta päivää ennenkuin kerkesivät paikalle. Lapioon ne vaan nojaili siellä pihalla. Seinät oli edellisen asukkaan jäljiltä ihan kamalassa kunnossa, mutta huoltoyhtiö oli sitä mieltä että, kyllä ne kelpaa. Huoltomies sanoi että laita jotain tauluja pahimpiin kohtiin!?

Itse ostin maalit, luvan sain sentää maalata

.

Hellan pikalevy oli ihan paskana, ei sitä vaihdettu. Käytin sitten niitä muita levyjä ja hukkasin energiaa.

Vierailija
72/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun asuin vuokralla ja joku meni rikki, niin huoltomiehiä sai yleensä odottaa monta päivää ennenkuin kerkesivät paikalle. Lapioon ne vaan nojaili siellä pihalla. Seinät oli edellisen asukkaan jäljiltä ihan kamalassa kunnossa, mutta huoltoyhtiö oli sitä mieltä että, kyllä ne kelpaa. Huoltomies sanoi että laita jotain tauluja pahimpiin kohtiin!?

Itse ostin maalit, luvan sain sentää maalata

.

Hellan pikalevy oli ihan paskana, ei sitä vaihdettu. Käytin sitten niitä muita levyjä ja hukkasin energiaa.

Suihkuhuoneen suihku oli jotenkin rikki, lämmintä vettä ei tullut ollenkaan. Soitin siitä pariin kertaan ennenkuin sitä tultiin katsomaan. Ja pelkka katsominen se meinas ollakin, totes vaan että, "joo, ei tule kuumaa vettä, mutta en pysty nyt korjaamaan, kai sä voi vielä pari päivää ottaa kylmiä suihkuja"?

"Kyllä mä voi, mutta lapset ei oikein tykkää" Korjasi sen sitten heti, mutta vasta kun olin sitä tosissani vaatinut.

Jääkaappi ei pitänyt ruokia kunnolla kylmänä, pyysin uutta kaappia ja en sitä saanut. Mulle kyllä kerrottiin että omilla varoilla voin sellaisen kustantaa, mutta se vanha pitää sitten pois muuttaessani olla paikoillaan, jos itse ostamani vien mukana. Että sellaista! "Kiva" oli vuokria maksella.

Nyt asutaan omassa, jos joku menee rikki, niin korjataan itses, tai tilataan ammattilainen paikalle joka hoitaa hommat heti. Mielummin sitä maksaa ja saa jotain, kuin että maksaa ja ei saa mitään. Sama kuin heittäis rahaa roskiin.

Vierailija
73/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää paremmasta. Itse olen asunut sekä kaupungin että yksityisen vuokralaisena ja kumpikin perseestä - yksityisellä vielä surkeempaa, kun joka ikisestä asiasta piti vääntää.

Vierailija
74/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää paremmasta. Itse olen asunut sekä kaupungin että yksityisen vuokralaisena ja kumpikin perseestä - yksityisellä vielä surkeempaa, kun joka ikisestä asiasta piti vääntää.

Vierailija
75/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotiaana ?

Tuolla ylimääräisellä 190.000eurolla jonka pankki tässä esimerkkitapauksessa saa, asuisi vuokralla 1000e kämpässä 190 kuukautta, eli yli viisitoista vuotta.

Oman asunnon ostosta hyötyy lähinnä pankki. Eikä muuten perinnön jättäminen ole mikään velvollisuus.

[/quote]

Vierailija
76/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon niin sitten kannattaa asua vuokralla.

miksi meidän kannattaisin vaihtaa tämä vuokra asuminen omaan.

Asunto on kiva, persoonalllinen, ihanalla paikalla, hyvä koulu ja pk ihan lähellä, hyvät verkostot lasten kavereiden vanhempiin, edullinen vuokra, kaupunki vuokran antajana joten ei huolta vuokrasuhteen jatkumisesta, hyvä k

kiinteistöyhtiö jossa asukkaan palvelut toimii, kivat naapurit ja toimiva asukastoimikunta, lapsilla kavereita ja iso, turvallinen piha missä leikkiä. Lyhyt työmatka ja koko perhe viihdytään tässä. Lisäksi jää vähän ylimääräistä rahaa esim. matkusteluun tms.

Vaihtoehtona olisi järjettömän iso laina isolla korolla tosi pitkäksi aikaa tai vähän pienempi laina ja muutto jonnekin ei niin kivalle alueelle. Lapsille koulun ja pk:n vaihto, uusien ystävien etsintä ja vanhempien verkoston luominen, työmatkan pidentyminen ja lainataakka.

Hmm. Kummankohan valitsisin?

Vierailija
77/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iso laina ja oma asunto ostettu joitain vuosia sitten. Lasten kanssa on kiva, että tilaa on tarpeeksi.

Lainan hoito + asumiskulut eivät ole juurikaan isommat kuin vastaavien vuokra-asuntojen vuokrat täällä. Näin kun ajattelee, on aivan sama paljonko pankki hyötyy maksamistamme koroista näiden vuosien aikana.

Joskus tulevaisuudessa kun lapset ovat muuttaneet pois, myymme asunnon. Laina ei ehkä ole vielä maksettu kokonaan, mutta rahaa jää taatusti sen verran, että sillä saa pienemmän velattoman asunnon. Ja ikää on siinä vaiheessa ehkä noin 50-v. Kylläpä on mukavaa asua loppuelämä HALVALLA. Ja jos rahaa jää niin niillä voi sitten kustantaa itselleen vanhuksena hoitoa tms.

Vieläkö joku väittää, että tässä vaiheessa olisi järkevää asua vuokralla maksaen lähes samoja asumiskuluja?

Vierailija
78/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku väittää, että tässä vaiheessa olisi järkevää asua vuokralla maksaen lähes samoja asumiskuluja?

[/quote]

Vierailija
79/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:hän sanoi nimenomaan, että heille vuokra-asuminen on huomattavasti halvempaa kuin olisi vastaavan kokoisessa omistusasunnossa.

Vierailija
80/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin lähinnä niitä ajatellen ketkä ovat taas viisastelleet täällä, miten pankki rikastuu asuntovelallisten koroilla.

Kenellekään ei varmaan ole tullut mieleen, että ei sen vuokranantajakaan mitään hyväntekeväisyystyötä tee...

-84

Ap:hän sanoi nimenomaan, että heille vuokra-asuminen on huomattavasti halvempaa kuin olisi vastaavan kokoisessa omistusasunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän