Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vaan on huoletonta asua vuokralla, yhdellä puhelinsoitolla

Vierailija
08.09.2008 |

kiinteistöyhtiöön sai hoidettua putkimiehen, uden jääkaappipakastimen ja lieden. Jos ois oma asunto, ei ois varaa just nyt ostaa uusia laitteita eikä palkata putkimiestä.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit laittanut maksamasi vuokrarahat omaan asuntoon, niin lapsesi porskuttelisivat iloisesti parin sadan tonnin omaisuuden kanssa, matkustelisivat ja nauttisivat elämästä. Ihan vaan jos oisit laittanut ne samat rahat mitä vieraalle maksat nytten, niin omaan taloon =)

Jos on ostanut 250.000e asunnon, josta lainan otettuaan maksaa pankille 25v ajan, yhteensä 440.000e, niin asunnon arvo on kuitenkin vain 250.000e eikä 440.000e.

Eli pankille maksaa 190.000e "turhaan". Ja lisäksi pitää siihen omaan asuntoon maksaa rempat, ja ne jääkaappien vaihdot yms.. plus lämmitykset ja muut jutut jotka tavallisesti vuokra sisältää..

Tuolla ylimääräisellä 190.000eurolla jonka pankki tässä esimerkkitapauksessa saa, asuisi vuokralla 1000e kämpässä 190 kuukautta, eli yli viisitoista vuotta.

Oman asunnon ostosta hyötyy lähinnä pankki. Eikä muuten perinnön jättäminen ole mikään velvollisuus.

Vierailija
42/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että tämä saatanan iso perintö ei PASKAAKAAN LOHDUTA NYT KUN ISÄ ON POISSA!!!! =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta helpottaa elämää ihan mukavasti.

Vierailija
44/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäksi palveluja ja aktiviteettejä mitä kaipasivat. Ajelevat nyt huoletta taksilla yksityisille lääkäriasemille ja otattavat hoitoja mitä kulloinkin tarvitsevat.

Kummisetä on asunut koko ikänsä vuokralla ja pistänyt rahojaan mm autoihin, joiden arvot laskeneet tai matkustellut hintoja katsomatta. Nyt melkein liikuntakyvytön ja konkkaa sauvoilla arvauskeskukseen. Valitettavan monta käännytystä ja väärää diagnosia tuoltakin saanut. Rahaa on sen mitä eläkettä saa.

Ostakaa oma tai olkaa vuokralla, mutta katsokaa, että tellä on eläkkeellä vähän pesämunaa vaikka sukanvarressa.

Vierailija
45/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi murehtia perinnöistä, vaan voi tuhlata joka pennin iloiseen elämään=)

Vierailija
46/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon arvo, jos et ole myymässä sitä.

Ja jos olet vaihtamassa asuntoa niin silloin myös sen uuden asunnon hinta on 30% halvempi kun mitä se nyt olisi joten samapa tuo.

Vierailija
47/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasujaa voi myös harmittaa joskus enemmän

esimerkiksi silloin kun 5 vuoden lainanmaksun jälkeen hinnat romahtaa, ja samanlaisen asunnon saisi 30%halvemmalla!

[

i]asunnon arvo, jos et ole myymässä sitä.

Ja jos olet vaihtamassa asuntoa niin silloin myös sen uuden asunnon hinta on 30% halvempi kun mitä se nyt olisi joten samapa tuo.

[/quote]

Vierailija
48/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se antamisen ilo on aitoa iloa.

[iyks hyvä syy olla hankkimatta lapsia:

]ei tarvi murehtia perinnöistä, vaan voi tuhlata joka pennin iloiseen elämään=)

[/quote]

Vierailija
49/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäät ilman kattoa pään päällä, kun vuokranantajasi irtisanoo sopimuksesi. Siinä sitten luu kourassa haet itsellesi uutta kotia muutenkin tukkeutuneilla vuokramarkkinoilla. Kaikki vuosien mittaan maksamasi rahat menevät kankkulankaivoon, toisten taskuihin. Samalla rahalla ja vaivalla säästäisit pikkuhiljaa kotia itsellesi. Eipähän tarvitsisi eläkkeellä miettiä, että eläke jää jälkeen indeksistä, mutta vuokra senkun jatkaa nousuaan indeksin noustessa. Voi onnetonta! Toimi, ennen kuin on liian myöhä.

Vierailija
50/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kotona on aina eletty tosi säästeliäästi. Silloin kun olin alle kouluikäinen ja vielä ala-asteella, oli kaikki talolainat tms päällä eikä meillä ollut hirveesti ylimääräistä rahaa. Sitten mun vanhemmat on järkevillä sijoutuksilla rikastuneet ja mua ja sisaruksiani odottaa yli miljoonan euron perintö.

Tiedätkö mitä? Mä en haluaisi niitä rahoja. En olisi myöskään nuorempana kaivannut mitään muuta. olin ihan tyytyväinen. Jos mulla on joskus oma lapsi, niin en aio hällekään ostaa hillittömästi leluja tms, vaikka kuinka olisi varaa. Mutta mä haluisin, että mun vanhemmat tuhlais kaiken omaisuutensa itseensä. Olen ehdottanut heille, että pistäisivät kaiken sileäksi ja lähtisivät kiertelee maailmaa oikein luksusluokan tyyliin. Mutta ei. Kun he haluavat jättää kaiken meille.

Eli oli antamisen ilo aitoa eli ainoa, niin mulle aitoa iloa tuottais se, että vanhempani käyttäisivät rahansa itseensä. Mä en voi siitä perinnöstä ees sitten joskus nauttia kun se tietty tarkoitttaa rakkaiden poismenoa ja muutenkin.

se antamisen ilo on aitoa iloa.

[iyks hyvä syy olla hankkimatta lapsia:

]ei tarvi murehtia perinnöistä, vaan voi tuhlata joka pennin iloiseen elämään=)

Vierailija
51/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu TODELLA huoletonta!

Kaiket päivät saa kuunnella vuokralaisten valitusta ja kauhukertomuksia näkee mitä ihmeellisempiä taloyhtiöitä/isännöitsijöitä, putkivuodot korjataan silikonilla kunnes koko rivi kerrostalosta homeessa etc, etc.

Terv: Kosteusvaurio saneeraaja.

Vierailija
52/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen asuttu vuokralla kaupungin, VVO:n ja yksityisen asunnoissa. Niinä kahdeksan vuokra-asumisen vuoden aikana huoltomiehelle piti soittaa kahdesti. Nyt omassa rivariasunnossa asuessa on talonyhtiön huoltomiehelle soitettu kerran ja homma on toiminut yhtä helposti, kuin vuokralla, eikä siitä tullut lisämaksua. Eri asia tietysti omakotitalossa.

Vierailija
53/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen duunari pysty ostamaan,rahaa ei ole säästössä ja takaajat puuttuvat=mikä jää vaihtoehdoksi

Vierailija
54/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisko ne ehkä kuitenkin ollut yhtä paljon kuin vuokra ja menneet vieraalle? Ehkäpä ne oikeasti fiksut säästääkin siinä vuokran ohella sitä rahaa korkealle korolle niin onkin sitten "lapsilla kuoltua rahaa matkustella" tai sijoittaa edelleen järkevästi ja matkustella niillä koroilla.

Sitten kun sinusta aika jättää niin sanot vaan irti vuokrasopparin, niin ei koidu turhaa harmia lapsillesi.

Jos olisit laittanut maksamasi vuokrarahat omaan asuntoon, niin lapsesi porskuttelisivat iloisesti parin sadan tonnin omaisuuden kanssa, matkustelisivat ja nauttisivat elämästä. Ihan vaan jos oisit laittanut ne samat rahat mitä vieraalle maksat nytten, niin omaan taloon =)

Kukin taablaa tyylillään..

Vierailija
55/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi syy asua omassa asunnossa on juuri se halpuus. Jos oltais vuokralla, maksettais täällä päin missä asutaan tästä noin 90 neliön asunnosta vastaavalla alueella ainaskin 1000 euroa kuussa.

Nyt maksetaan omaa 500 euroa kuussa seuraavat 25 vuotta.

Ei meillä ainakaan olisi varaa asua vuokralla!

Vierailija
56/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 10% vai miten? Entä jos asuntosi arvo onkin huommenna vain puolet osto hinnasta?

vaan kaksi kolmasosaa asunnon NYKYarvosta. Lainaa on ollut 8 vuotta ja asunnon arvo noussut huimasti tänä aikana. Minulla on korkeakoulututkinto nyt, mutta olen ollut kokopäivätöissä koko opiskelun ajan.

Ei tämä nyt niin kummaa ole. Tuttavapiirissäni on muitakin samanlaisia.

Vierailija
57/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa asunnon, joka maksaa 150000 euroa (ja siis tuolla rahalla ei Helsingistä edes saa kunnon perheasuntoa). Asunnon hinnan lisäksi joudut maksaa toisen mokoman korkoja eli 20 vuoden aikana tulet maksamaan asunnostasi tuplahinnan. Siihen päälle vielä vastikkeet, peruskorjaukset ja muut pikkuremontit niin eipä olekaan enää halpaa se omistusasuminen. Samalla olet elänyt 20 vuotta elämästäsi hammasta purren että saat asunnon maksettua ja kas, 20 vuoden päästä asunnon arvo ei välttämättä olekaan enää sama mitä sinä siitä maksoit. Ja sitten muksut ovatkin jo lentäneet pesästä, etkä enää edes tarvitsisi niin suurta asuntoa.

Omistusasuntoon palaa vaan yllättävän paljon rahaa ja harvoin kukaan ottaa huomioon, että asunnon hinnan päälle tulee vielä saman verran korkoja ja kuluja.

Vierailija
58/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala ja piha täynnä roskia. Sittenpä samaan kerrokseen muuttikin romaniperhe (JA EI NIITÄ HYVINKÄYTTÄYTYVIÄ), jolloin myös rappu oli aina tupakansavusta sakeana ja humalaista romanipoikaa ravasi rapussa yötä päivää. Et sillee. Nyt asutaan omistusasunnossa ja maksetaan helvetisti enemmän, mutta onpa sitten väkikin ns. samanhenkistä.

Vierailija
59/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi meidän kannattaisin vaihtaa tämä vuokra asuminen omaan.

Asunto on kiva, persoonalllinen, ihanalla paikalla, hyvä koulu ja pk ihan lähellä, hyvät verkostot lasten kavereiden vanhempiin, edullinen vuokra, kaupunki vuokran antajana joten ei huolta vuokrasuhteen jatkumisesta, hyvä kiinteistöyhtiö jossa asukkaan palvelut toimii, kivat naapurit ja toimiva asukastoimikunta, lapsilla kavereita ja iso, turvallinen piha missä leikkiä. Lyhyt työmatka ja koko perhe viihdytään tässä. Lisäksi jää vähän ylimääräistä rahaa esim. matkusteluun tms.

Vaihtoehtona olisi järjettömän iso laina isolla korolla tosi pitkäksi aikaa tai vähän pienempi laina ja muutto jonnekin ei niin kivalle alueelle. Lapsille koulun ja pk:n vaihto, uusien ystävien etsintä ja vanhempien verkoston luominen, työmatkan pidentyminen ja lainataakka.

Hmm. Kummankohan valitsisin?

Vierailija
60/83 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisko ne ehkä kuitenkin ollut yhtä paljon kuin vuokra ja menneet vieraalle? Ehkäpä ne oikeasti fiksut säästääkin siinä vuokran ohella sitä rahaa korkealle korolle niin onkin sitten "lapsilla kuoltua rahaa matkustella" tai sijoittaa edelleen järkevästi ja matkustella niillä koroilla.

Vuokran maksu ei sen sijaan lakkaa koskaan, vaan nousee tasaisesti. Yhtiövastikkeet sen sijaan ovat huomattavasti alhaisempia kuin vuokrat. Sitäpä voi miettiä, kun itse maksaa vuodesta toiseen vaikkapa 700 euron vuokraa, ja omistusasunnossa asuja alkaa jossain vaiheessa maksaa 150 euron vastiketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan