Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vaan on huoletonta asua vuokralla, yhdellä puhelinsoitolla

Vierailija
08.09.2008 |

kiinteistöyhtiöön sai hoidettua putkimiehen, uden jääkaappipakastimen ja lieden. Jos ois oma asunto, ei ois varaa just nyt ostaa uusia laitteita eikä palkata putkimiestä.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisi ikinä asumaan. Jos oamkotitalon tai rivarin saa vuokralle paremmalta alueelta saa maksaa itsensä kipeäksi, ja asunto voi lähteä alta ihan milloin vain. Meille omistusasuminen on ainut vaihtoehto.

Vierailija
22/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olisi. Taitavalla sijoittamisella ollaan 4 vuodessa ansaittu noin 360 000 euroa, on siis sijoitettu aina tuo noin 300€/kk eli noin 14 500 € neljän vuoden aikana. Ja nyt siis meillä on 360 000.... että hyvin ollaan tienattu vuokralla asuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavasta omasta maksaisimme yli 500 eur/kk enemmän, plus yhtiövastike, plus ne korot, joita et voi vähentää verotuksessa... ei omistusasunnossa asuminen ole todellakaan aina kannattavaa. Erotuksen laitamme tuottaviin varmoihin talletuksiin, jotka varmasti 20 vuoden päästä ovat arvokkaampia kuin tämä asunto remonttikuluineen.

Meillä on myös sijoitusasunto toisella paikkakunnalla ja siellä taas kannattaa ennemmin pitää asuntoa vuokralla kuin asua itse.

Vierailija
24/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärinymmärrys.

Tutkimusten mukaan omistusasuminen on edullisin asumistapa. Näin silloin, kun lasketaan koko asumisura ja omaisuuden karttuminen/asunnon arvonnousu. Toki vuokralla voi olla halvempaa se aika, kun omistusasunnosta on lainaa lyhennettävänä - mutta se on aikanaan maksettu ja sen jälkeen asutaan pelkän yhtiövastikkeen ja vesimaksun hinnalla eli todellakin halvalla. Plus että sitten on säästettynä mummoissa mitattuna miljoonaomaisuus.

Vierailija
25/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraisäntä heittää sinut kadulle, maksamasi rahat taskussa pullottaen:)

Vierailija
26/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jo maksaneet minulle yhden asunnon ja hyvää vauhtia maksavat nyt toista. .. Huoletonta elämää piisaa, kun myyn kämpät pois...

Vierailija
27/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman sadan tuhannen perintö lapsille... Kukin siis tyylillään.

Sopii erittäin hyvin meille kun ei olla mitään remontintekijöitä: kun jotain hajoaa tai tulee ongelmia, soitto huoltoyhtiöön vaan ja äijät tulee fiksaamaan rikki menneen kaapin, avamaan putket, korjaamaan ilmastoinnit jne.... Ja edullista tämä on, vastaavasta kämpästä jouduttais maksamaan kuussa puolet enemmän kun tästä nyt jos lainaa otettais. Ei ihan kiinnosta, ostetaan sitten joskus. Ei sitä paljon viitti perintöjen jättämistä miettiä, niin paljon nähty rahanahneita sukulaisia riitelemässä kuoleen rahoista!

Että todellakin, kukin tyylillään!

Vierailija
28/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja fakta on se että tämän hetken asumiskustannukset lähes triplaantuisi joten mulle se ei ole mikään väärinymmärrys. Tutkimukset voi sanoa mitä vaan, mutta niissä tulee esille keskiverto tapaus ja Käpylästä ei pystyttäis ostamaan t

än kokoista asuntoa alle 400 000.

Vierailija
29/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan elämä ei ole niin musta-valkoista että omistusasuminen = hyvä ja vuokra-asuminen = paha, tai toisinpäin. Monet tekijät vaikuttavat siihen, mikä kunkin yksilön kohdalla on loppujen lopuksi paras ratkaisu, ja osaan näistä tekijöistä ei voi itse vaikuttaa.

Minulla olisi tulojeni ja varallisuuteni puolesta hyvä mahdollisuus - ainakin moniin muihin verrattuna - ostaa itselleni asunto pk-seudulta. En ole kuitenkaan niin tehnyt vaan tosiaan ollut vuokralla toistaiseksi eri syistä.

Nyt kävi niin ikävästi, että sairastuin vakavasti, no, tässä vielä kirjoittelemassa, mutta kuitenkin...Tulevaisuudessa odottaa todennäköisesti työkyvyttömyys. Tulot ovat jo tippuneet. Jos olisin sitoutunut isoon lainaan, joutuisin kaiken muun lisäksi vielä isoihin taloudellisiin vaikeuksiin loppuelämäkseni. Eikä perillisellenikään paljon muuta sitten jäisi kuin muistot velkavankeudesta.

Toisaalta, on ihmisiä jotka eivät ole kovin herkkiä reagoimaan, mutta itselleni tällainen laina olisi ollut valtava psyykkinen stressi kaiken muun ongelman päälle, ja olisin voinut huomattavasti huonommin. Usein vielä tulevat kaupan päälle ero ja työttömyys, eli riskit kulkevat käsi kädessä.

Lainat mitoitetaan vieläpä niin tappiin, että vene keikahtaa heti jos jokin riski realisoituu. Elämä ja laina-ajat ovat pitkiä, joten aika monelle se kolahtaa, valitettavasti.

Vierailija
30/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyse ole pelkästään taloudellisista kriteereistä.

Ja tosiaan elämä ei ole niin musta-valkoista että omistusasuminen = hyvä ja vuokra-asuminen = paha, tai toisinpäin. Monet tekijät vaikuttavat siihen, mikä kunkin yksilön kohdalla on loppujen lopuksi paras ratkaisu, ja osaan näistä tekijöistä ei voi itse vaikuttaa.

................

Toisaalta, on ihmisiä jotka eivät ole kovin herkkiä reagoimaan, mutta itselleni tällainen laina olisi ollut valtava psyykkinen stressi kaiken muun ongelman päälle, ja olisin voinut huomattavasti huonommin. Usein vielä tulevat kaupan päälle ero ja työttömyys, eli riskit kulkevat käsi kädessä.

Lainat mitoitetaan vieläpä niin tappiin, että vene keikahtaa heti jos jokin riski realisoituu. Elämä ja laina-ajat ovat pitkiä, joten aika monelle se kolahtaa, valitettavasti.

Vierailija
31/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olisi. Taitavalla sijoittamisella ollaan 4 vuodessa ansaittu noin 360 000 euroa, on siis sijoitettu aina tuo noin 300€/kk eli noin 14 500 € neljän vuoden aikana. Ja nyt siis meillä on 360 000.... että hyvin ollaan tienattu vuokralla asuessa.

Vierailija
32/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi jos sairastuu tai jää työttömäksi. Kyllä sieltä pellolle lentää kun jää vuokrat maksamatta.

Nyt kävi niin ikävästi, että sairastuin vakavasti, no, tässä vielä kirjoittelemassa, mutta kuitenkin...Tulevaisuudessa odottaa todennäköisesti työkyvyttömyys. Tulot ovat jo tippuneet. Jos olisin sitoutunut isoon lainaan, joutuisin kaiken muun lisäksi vielä isoihin taloudellisiin vaikeuksiin loppuelämäkseni. Eikä perillisellenikään paljon muuta sitten jäisi kuin muistot velkavankeudesta.

[/quote]

Vierailija
33/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omistusasunton suhteessa vähemmän.

ilmaiseksi jos sairastuu tai jää työttömäksi. Kyllä sieltä pellolle lentää kun jää vuokrat maksamatta.

Vierailija
34/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden ja työkyvyttömyyden varalle voi varautua ottamalla lainaturvan. Jossainhan sitä on pakko asua joten olen itse asiassa sitä mieltä että omistusasujan asema on turvatumpi. Jos sairastut, lainaturva maksaa lainaasi mutta kuka maksaa vuokraasi? Ei kukaan.

Eikä asuntolaina tarkoita samaa kuin monta sataa tuhatta omakotitaloon. Itsellä kohtuuhintainen kerrostalo-osake ja kohtuullinen lainanlyhennys.

Vierailija
35/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen katsellut asuntojen hintoja pk-seudulla, ja tehnyt laskelmia, niin kyllä asumiskustannukset vaan huomattavasti kasvaa jos tuohon omaan asuntoon vielä päädytään/ tai kun päädytään. Meillä menisi nykyisen asunnon vuokran suuruinen määrä ainakin jo lainanlyhennykseen sitten vielä vastikkeet yms. päälle. Mun matematiikalla se tekee enemmän kuin vuokran maksu ja sitten vielä itse on kaikki hajoavat jääkaapit yms. maksetta itse.

Niin ja jo kauhulla odotan appiukon pois menoa, varmasti perinnön kanssa tulee sellainen riita, ettei edes uskalla etukäteen ajatella. Minusta saisi tuhlata rahansa ja omaisuutensa nyt eläessään, mitä niitä lapsilleen säästelee.

Vierailija
36/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla lennät ulos ja siihen se jää. Lainoitetussa asunnossa voit

a) pidentää laina-aikaa jos pankki suostuu

b) saada lyhennysvapaita kuukausia jos pankki suostuu

c) myydä asunnon ja jäädä ilman asuntoa + sittenkin maksamaan velkaa (jos hinnat ovat ehtineet laskea etkä saa omiasi takaisin)

Kaikissa tapauksissa jos kerran maksukykysi loppuu pian niin jäänyt velka mitataan ulos mahdollisesta muusta omaisuudesta sinun jälkeesi. Suurin ihka on varmasti tuo asunnon arvon lasku jos on ostanut hintojen ollessa korkealla ja joutuu myyntiin tai pakkomyyntiin hintojen laskettua, varsinkin jos lasku on iso.

Saako asuntolainaa ylipäätään jos jokin maksukykyä uhkaava sairaus on jo diagnosoitu??

Vierailija
37/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljonkin merkitystä, paljonko maksat eläkeläisenä asumiskuluja. Maksatko vuokraa vaikkapa 800 euroa tai vastiketta 200 euroa...

Vierailija
38/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lainaturvan koska en ole sairas. Toki jos on joku sairaus etukäteen, ei tietenkään saa, eihän vakuutustenantajat mitään idiootteja ole.

Vierailija
39/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki sinun tarvitse uskoa, jos et halua. Kuten sanoin taitavalla sijoittamisella pystyy saamaan isojakin voittoja. Jos ei siihen itse pysty, ei tarvitse haukkua niitä jotka sen osaavat.

Vierailija
40/83 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi silloin kun 5 vuoden lainanmaksun jälkeen hinnat romahtaa, ja samanlaisen asunnon saisi 30%halvemmalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä