Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajien loma liian pitkä

Vierailija
11.06.2024 |

Mielestäni on.Tähän voitaisiin tehdä muutos.Minulla on tosi hyvä idea.

Normi 4 viikon kesäloma ja muutoin n.puoltoista kuukautta opet töihin.Erilaisiin lasten tapahtumiin, leireille yms.avustajan tehtäviin, ns.apukäsiksi.

Samoin koulutusta on hyvä järjestää kesällä,  niin se ei ole kouluaikana sitten oppilailta pois, sijaisia ei saada, ohjaajat putävät oppitunnit, lähinnä vartioivat kai.

Tärkeitä koulutuksia olisi ihan peruskertaukset...kuinka kohtaat erilailla oppivan lapsen, eritavoin käyttäytyvän jne.Samoin koskaan ei voi olla liiaksi opeille kerrata kuinka kohdata perheitä, vanhempia, kunnioittavasti ja kuunnellen koska vanhemmat tuntevat lapsensa niin opet sitten kykenee hyödyntämään työssään, sehän on aina lapsen etu.

Nykyään kun moniosaaminen on päivän peruna niin kesäaikaan voisi tapahtua koulujen perussiivoukset ja sen voisi opettajat huolehtia, tiimityöskentelynä.Säästöä!

Kommentit (507)

Vierailija
441/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tää ap oikein selittää? Opettajien pitäisi kesäisin harjoitella ihmisten kohtaamista? Miten siinä säästää? Voisko yon proffat kans siivoilla luentosaleja kesäisin? 

Trolli.

Vierailija
442/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi pulaa opettajista aika nopeasti, itse ainakin vaihtaisin heti alaa, jos lomat lyhenisivät. 

Ja mikä taho maksaisi noista lisätöistä palkan?

Teetkö työtä pitkien lomien vuoksi?

En ole se jolta kysyit, mutta itseltäni menee kuukausi toipumiseen ja edellisen lukuvuoden jälkien siivoamiseen. Sitten ehtii oikeasti lomailla kaksi viikkoa ennen kuin alkaa stressata alkavasta lukuvuodesta ja suunnitella sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tympii tämä iänikuinen valittaminen opettajien kesäajasta. Olen opettaja, joka on nyt irtisanoutunut virasta. Siirryn toiseen työhön, ja ihan siitä syystä kun koko opetusala on ihan hirvittävän aliarvostettu. Huoltajat tulee pienestäkin syystä linjoja pitkin ja open pitää vaan asiallisesti jaksaa vastata. Virasto keksii kaikenlaista pientä projektia ja velvollisuutta lisää, eikä palkassa tietenkään näy. Nuoret opettajat uupuu jo ihan alkuvuosina. Pienin paha on ne oppilaat, he ovat kuitenkin lapsia tai nuoria. Mutta tämä aikuisten jankkaaminen jostakin lomasta riittää jo. Jos haluat, ole hyvä ja opiskele opettajaksi. Kun marraskuussa perjantai-iltana korjaat kokeita, niin muistelet kesän lomaviikkoja.

Vierailija
444/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat vois kesällä tehdä jotain oikeeta työtä, niin ne niinku oppis mitä on oikea elämä!

Ennen kun ryhdyin opettajaksi, olen toiminut mansikanpoimijana, nuoriso-ohjaajana, aamulehtien jakajana, hautausmaan hoitajana, ja lastenhoitajana. Mutta ainoa, jonka palkalla elää edes jotenkuten, on opettajan työ. Mutta kesällä en nyt jaksaisi tehdä yhtään mitään muuta kuin nukkua univelkoja pois ja raivata asuntoa elinkelpoiseksi, kun koko lukuvuoden ajan on mennyt 24/7 töihin ( myös lyhyemmät lomat).

Vierailija
445/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On liian pitkä loma,varsinkin kun palkkakin suuri nykyään. Esim lukio open brutto voi olla yli 4000€/kk! ja megalomat päälle

Saataapi olla yläkoulussakin jo likempänä 5000:aa ja lukiossa reilusti yli ja ihan oikein on.

No ei ole yläkoulussa. Itse olen yläkoulun ope kaikilla ikälisillä, eikä brutto edelleenkään ole neljää tonnia. Minulla on siis niin suuri palkka kuin olla voi.

Itse olen yläkoulussa kaikilla ikälisillä ja nyt on 4250 brutto. Muutama vuosi sitten oli reilummin tunteja ja brutto oli 4400. Yksi matematiikan opettaja tienasi noin 5000 suurilla ylituntimäärillä ja yläkoulussa hänkin.

Vierailija
446/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kateellinen opettajien lomasta kun haluat korkeakoulutetut siivoamaan koulua? Siitä vain opettajaksi lukemaan. 5 vuotta lukemista, kandi ja gradu. Suosittelisin kyllä samalla lukumäärällä näin itse luokanopettajana lukemaan muulle alalle, jos isommat rahat kiinnostaa.

Opettajien palkkaus voidaan muuttaa myös siten että sitä nostetaan samalle tasolle ja loma-ajan palkka jaetaan muille kuukausille ja kesältä ei tule palkkaa. 

No aika moni on kesäloman ilman palkkaa. 

Aika moni ope on kesän ilman palkkaa, jos ei ole virkaa. Se on kunnilla tapa säästää. 

Mutta aika moni ei ole.

Vierailija
447/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On liian pitkä loma,varsinkin kun palkkakin suuri nykyään. Esim lukio open brutto voi olla yli 4000€/kk! ja megalomat päälle

4000 €/kk ei ole kummoinen palkka maisterille.

Kyllä se on, varsinkin kun huomoi open megalomat. Suomessa keskipalkka reilu 3000€; 4000€ on tosi paljon palkkana.

Surkea palkka. Rivikoodarikin ottaa 7 tonnia kevyellä neppailulla.

Silloin täällä oltaisiin tyytyväisiä, jos opettaja tienaisi 2000 kuussa ja kesä menisi joissakin kunnan avustavissa töissä.

Vierailija
448/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4000 €/kk ei ole kummoinen palkka maisterille.

Kyllä se on, varsinkin kun huomoi open megalomat. Suomessa keskipalkka reilu 3000€; 4000€ on tosi paljon palkkana.

Surkea palkka. Rivikoodarikin ottaa 7 tonnia kevyellä neppailulla.

Jäikö sulta tosta vahingos nolla pois, eikö ton verran saa tyyliin Kelaltakin?

Vierailija
449/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat vois kesällä tehdä jotain oikeeta työtä, niin ne niinku oppis mitä on oikea elämä!

Olen tehnyt kaikenlaista ja ollut myös yrittäjänä. Kelpaako esimerkiksi hotellitalkkarin työt oikeiksi töiksi? Tai toimittajan työ? Vai kelpaako johdon assistentin työtehtävät?

Open homma on kuormittavin ja lopetan heti, jos lomat lyhenevät.

Minulla on jo yliopistotutkinto luonnontieteellisestä tiedekunnasta, joten uudelleen kouluttautumistakaan en tarvitse.

Vierailija
450/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saataapi olla yläkoulussakin jo likempänä 5000:aa ja lukiossa reilusti yli ja ihan oikein on.

No ei ole yläkoulussa. Itse olen yläkoulun ope kaikilla ikälisillä, eikä brutto edelleenkään ole neljää tonnia. Minulla on siis niin suuri palkka kuin olla voi.

Itse olen yläkoulussa kaikilla ikälisillä ja nyt on 4250 brutto. Muutama vuosi sitten oli reilummin tunteja ja brutto oli 4400. Yksi matematiikan opettaja tienasi noin 5000 suurilla ylituntimäärillä ja yläkoulussa hänkin.

En tarkoittanutkaan sitä tilannetta, kun joku haalii hulluna töitä ja saa siitä ylimääräistä palkkaa. Itsellä on opetusvelvollisuus 24 ja kaikilla ikälisillä bruttopalkka jää alle neljän tonnin. 

Vierailija
451/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, opettajat voi mennä vaikka kesätöihin ja säästää ne kesätöitten palkat. Sitten on rahaa kouluttautua uuteen ammattiin. 

Ja viedä muilta kesätyöt.

Vierailija
452/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voisit sanoa tuon jokaiselle. Opettajahan näkee koko elämän kirjon jo työssään, mites muut?

Vierailija
453/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian pitkä. Minulla nousee aina niskakarvat pystyyn, kun puhutaan opettajan työstä, niinkuin se olisi helppoa tai ollaan kateellisia lomista.

Miksi opettajiksi haluavia ole enemmän ? , jos se on työnä niin lokoisaa.

Vierailija
454/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voisit sanoa tuon jokaiselle. Opettajahan näkee koko elämän kirjon jo työssään, mites muut?

Mä olen opettaja, ja melkoisen köyhistä oloista lähtöisin. Olen nähnyt enemmän elämän varjopuolia kuin moni muu. Ehdin tehdä melkoisen montaa työtä ennen opettajaksi opiskelua. Mitä pitäisi oikeasta elämästä vielä oppia?

Vierailija
455/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanutkaan sitä

Minulla on yksi ylitunti ja ikälisät ja palkka on tuo 4250.

Vierailija
456/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi pulaa opettajista aika nopeasti, itse ainakin vaihtaisin heti alaa, jos lomat lyhenisivät. 

En ole se jolta kysyit, mutta itseltäni menee kuukausi toipumiseen ja edellisen lukuvuoden jälkien siivoamiseen. Sitten ehtii oikeasti lomailla kaksi viikkoa ennen kuin alkaa stressata alkavasta lukuvuodesta ja suunnitella sitä.

Onneksi minulla ei ole näin. Kevätjuhlien jälkeen koulun ovi kiinni ja ajatukset muualle. Seuraavan kerran kouluun veso-päivänä. 

Vierailija
457/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne opettajat vois lähettää Siperiaan sammuttaan maastopaloja? Ois niistähi joskus jottain hyötyä.

Vierailija
458/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat lomansa ansainneet = Kyllähän tunnolliset naiset uupuu vaikka papereiden pyöritykseen. Saati jos ilman auktoriteettia pitäisi yrittää opettaa jotain koululaisia.

Vierailija
459/507 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku kateellinen kommunisti ulisemassa 🤣. Taas se aika vuodesta.

Vierailija
460/507 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole näin. Kevätjuhlien jälkeen koulun ovi kiinni ja ajatukset muualle. Seuraavan kerran kouluun veso-päivänä. 

Sinulla on oikea asenne työhön. Mitä turhia stressaamaan asioista, joille ei mahda mitään. Työ työnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi