Onko opettajien loma liian pitkä
Mielestäni on.Tähän voitaisiin tehdä muutos.Minulla on tosi hyvä idea.
Normi 4 viikon kesäloma ja muutoin n.puoltoista kuukautta opet töihin.Erilaisiin lasten tapahtumiin, leireille yms.avustajan tehtäviin, ns.apukäsiksi.
Samoin koulutusta on hyvä järjestää kesällä, niin se ei ole kouluaikana sitten oppilailta pois, sijaisia ei saada, ohjaajat putävät oppitunnit, lähinnä vartioivat kai.
Tärkeitä koulutuksia olisi ihan peruskertaukset...kuinka kohtaat erilailla oppivan lapsen, eritavoin käyttäytyvän jne.Samoin koskaan ei voi olla liiaksi opeille kerrata kuinka kohdata perheitä, vanhempia, kunnioittavasti ja kuunnellen koska vanhemmat tuntevat lapsensa niin opet sitten kykenee hyödyntämään työssään, sehän on aina lapsen etu.
Nykyään kun moniosaaminen on päivän peruna niin kesäaikaan voisi tapahtua koulujen perussiivoukset ja sen voisi opettajat huolehtia, tiimityöskentelynä.Säästöä!
Kommentit (507)
Talvi kasvattomien vartijana vaatii veronsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi pulaa opettajista aika nopeasti, itse ainakin vaihtaisin heti alaa, jos lomat lyhenisivät.
Ja mikä taho maksaisi noista lisätöistä palkan?
Teetkö työtä pitkien lomien vuoksi?
En ole se jolta kysyit, mutta itseltäni menee kuukausi toipumiseen ja edellisen lukuvuoden jälkien siivoamiseen. Sitten ehtii oikeasti lomailla kaksi viikkoa ennen kuin alkaa stressata alkavasta lukuvuodesta ja suunnitella sitä.
Onneksi minulla ei ole näin. Kevätjuhlien jälkeen koulun ovi kiinni ja ajatukset muualle. Seuraavan kerran kouluun veso-päivänä.
Opettajissa on jonkin verran myös hajontaa, millä intens
Itsenäinen työskentely ei ole sama, kuin hiljainen työskentely. Itsenäiseen työkentelyyn tietty kannustetaan, mutta se ei todellakan vapauta opettajaa tekemään muita hommia. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi pulaa opettajista aika nopeasti, itse ainakin vaihtaisin heti alaa, jos lomat lyhenisivät.
Ja mikä taho maksaisi noista lisätöistä palkan?
Se taho, joka nytkin maksaa loma-ajan palkan.
Se on luonnollisesti yhtä pitkä kuin se aika kuin se, kun oppilaatkin ovat lomalla ja koulu on kiinni. Kaikki muut työtehtävät ovat tietenkin vapaaehtoisia ja erikseen korvattavia.
Näin tulisi kyllä olla myös ohjaajilla, joista suurin osa on kesällä palkattomalla kesäkeskeytyksellä.
En kadehdi opettajien lomia, sillä itse en jaksaisi nykylapsia opettaa. Joukossa on liian paljon häiriintyneitä lapsia.
Eikö nuo pitkät lomat ole muutenkin jo palkassa huomioitu? Lyhyt työaika ja huonohko palkka.
Sitten vielä se, että lasten kanssa työskentelevien uuden oppimiskyky huononee ja opet taantuu ja muuttuvat helposti seuransa kaltaisiksi.
Asioista ja esim. tietokoneohjelmista perillä olevaa opettajaa on vaikea löytää.
Työleiri opettajille. Metsään risuja keräämään!
Oma peruspalkkani yläkoulussa on muistaakseni 3100.