Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisitko toimeen näillä ruuilla?

Vierailija
10.06.2024 |

Aamupala: pieni annos maissihiutaleita + maito

Lounas: Riisipuuro 300g

Iltapala 2 viipaletta leipää juustolla + omena

Siinä minun laihiksen ruokavalio. En tiedä paljonko kaloreita, mutta epäilen ettei paljoa. Luulis näillä seteillä laihtuvan...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 1500kcal ei kannata yrittää. Et tuu jaksamaan ja vitamiinien ja muiden saanti tyssää. 

Höpöhöpö. Itse laihdutin aikoinaan syömällä tasan yhden aterian päivässä eli taatusti jäi kalorit reippaasti alle 1500:n. Hyvin jaksoi opiskella ja lenkkeillä ja muutenkin toimia ihan normaalisti. 15kg lähti kolmessa kuukaudessa eikä ole kilot tulleet takaisin.

Miksi kannustat epäterveellisiin keinoihin jotka ruokkivat pahimmillaan syömishäiriötä? Kävitkö verikokeissa ennen ja jälkeen laihiksen? 5kg rasvaa kuukaudessa ei nimittäin kerro millään mittareilla terveellisestä laihtumisesta. Toki iso osa tosta on nesteitä. Mihin on kiire? 15kg ylimääräistä ei tuu hetkessä joten miksi se oletus on että se pitää saada muutamassa kuukaudessa pois? Luulisi että tärkein tavoite on pysyvät muutokset elintavoissa jolloin mitään kuureja ei enää koskaan tarvita?

Vierailija
42/47 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tulisi. Mä syön 4 ateriaa päivässä, ja se koostuu proteiinista  (esim. 150 g rahkaa, kaksi kananamunaa, 125 g raejuustoa, 100 g lihaa jne, siis yksi annos aina / ateria), riittävästä määrästä marjoja ja kasviksia ja rasvalisästä (joko öljyä tai pähkinoitä / siemeniä).

Esim.

aamupalalla / iltapalalla rahkaa / raejuustoa marjoilla + siemeniä ja pähkinöitä tai kaksi kananmunaa + reilu annos kasviksia

lämpiminä ruokina vaikka kasviswokki (ilman riisiä), joku liha-kasvispata, lihaa ja uunikasviksia, bolognesekastiketta + kesäkurpitsaa "pastana" jne.

Sekaan mahtuu myös satunnaisia herkkuhetkiä.

Näillä opein vuoden alusta -13 kg ja normaalipaino saavutettu.

riittävästä määrästä marjoja?

mitenkähän te kaikki "marjan syöjät" niitä marjoja ympärivuoden saatte? itse e ainakaan ala kaupasta kantamaan t

Kotimaiset mustikat pakastealtaasta ei paria euroa enempää maksa, poimimalla metsästä saat ne syksyllä ilmaiseksi ja lisäksi hyötyliikuntaa päälle kun kerran laihiksella olet. Marjoista saa hyviä ravintoaineita. Mutta tokihan nämä ovat niitä valintoja taas. Mulle marjat ja hedelmät on niitä herkkuhetkiä, ei karkit ja sipsit. Miten sulla rahat niihin sitten riittää kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisin toimeen koska en laihduta, mutta jätä sinä kaikki hiilarit pois.  Juo vettä/matalahiilihappoista vissyä,  viilistä kalsiumia, syö kanaa, kalaa, kasviksia =uuniin/höyrytä/ym, avokado sopii kaiken kanssa, samaten raejuusto.. Salaatteja!! Banaanista ja päärynästä saa kuitua.. Kävele!  Pikkuhiljaa eteenpäin, pikadieeteissä kilot tulee kaksinverroin takasin. Tee ELÄMÄNTAPA muutos ja unohda koko dieetti sana. 

Käsket jättää kaikki hiilarit pois, mutta toisessa lauseessa kehotat syömään kasviksia, banaania ja päärynää :D:D

Vierailija
44/47 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tulisi. Mä syön 4 ateriaa päivässä, ja se koostuu proteiinista  (esim. 150 g rahkaa, kaksi kananamunaa, 125 g raejuustoa, 100 g lihaa jne, siis yksi annos aina / ateria), riittävästä määrästä marjoja ja kasviksia ja rasvalisästä (joko öljyä tai pähkinoitä / siemeniä).

Esim.

aamupalalla / iltapalalla rahkaa / raejuustoa marjoilla + siemeniä ja pähkinöitä tai kaksi kananmunaa + reilu annos kasviksia

lämpiminä ruokina vaikka kasviswokki (ilman riisiä), joku liha-kasvispata, lihaa ja uunikasviksia, bolognesekastiketta + kesäkurpitsaa "pastana" jne.

mitenkähän t

LOL. Ruokalusikllisessa marjoja ei ole todellakaan 100g. Ehkä 5 g korkeintaan. 100 g olisi 3 dl.

Väittikö joku, että ruokalusikallinen marjoja olisi 100 g?

Vierailija
45/47 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä "marjoissa sellainen 100 g marjoja on riittävä määrä. Se on vähän enemmän kuin ruokalusikallinen"

Kysyinkin MIKÄ JÄRKI on panna lusikallinen marjoja rahkaan ja KUVITELLA ETTÄ SE RIITTÄISI. Kun sanoin että ihan turhaa hommaa koska aivan riittämätöntä.

Et sinä mitään vitamiineja siitä saa.

Vierailija
46/47 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.

mitenkähän te kaikki "marjan syöjät" niitä marjoja ympärivuoden saatte? itse e ainakaan ala kaupasta kantamaan t

No pakastimestani löytyy viime kesän/syksyn satoa vielä n. 10 litraa mustikoita, 5 litraa puolukoita, ihan liikaa hilloja, pari litraa karpaloita, vähäsen mansikkaa ja mustaherukkaa. Plus sieniä. Mansikat on ostettu lähitilalta, muut itse kerätty. Vaatiihan se vähän metsässäkuljeskelua mutta meillä se on harrastus muutenkin, kerättiin sieltä mitään tai ei.

Teen illalla jääkaappiin muhimaan puolukkatuorepuuron johon tulee 2dl puolukoita, 5dl kaurahiutaleita, pari pähkinää rouhittuna, nökäre rahkaa tai jugurttia, maitoa sen verran mitä hiutaleet imee, jos haluttaa herkutella niin hitunen kookoshiutaleita ja tummaa suklaata tai sokeriksi karpalohyytelöä. Lapset laittaa aamupuuroon mieluiten mustikoita. Rahkaa ja kiisseliä tehdään vaihtelevasti eri marjoista.

Vierailija
47/47 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se keho osaa ottaa rasvat käyttöön energiaksi jos tiukaksi menee. Jos ei nälkä vaivaa ja pystyt tulemaan toimeen, niin hyvä. Aika vähältähän tuo kuulostaa ap!  Mutta tsemppiä laihdutukseen.

Miksi sitten niukalla ravinnolla keho alkaa syödä lihaksia? Miksi pelkkä rasva ei kelpaa energianlähteeksi?