Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin et olenko ärsyttävä kun kehun lapsiani tai kerron heidän onnistumisistaan

Vierailija
10.06.2024 |

Huomaan et jotkut ihmiset eivät enää samalla tavalla pidä yhteyttä, heillä siis saattaa olla samanikäisiä lapsia ja olen ollut aistivinani että tämä saattaisi olla yksi syy..

En siis ajattele että omat lapseni olisivat parempia kuin muut, enkä ajattele että ovat täydellisiä, vaikka ovat pärjänneet suht hyvin koulussa ja harrastuksissaan ja olen ollut aidosti iloinen ja ylpeä heistä. Jotenkin aistin että joitakin tämä jollain tapaa saattaa ärsyttää. En siis myöskään kokoajan puhu heistä, mutta harmittaa se että pitäisi olla ihan hiljaa vaan jotta toinen ei pahoittaisi mieltään.

Minulla on toisaalta myös ystäviä jotka kehuvat paljon lapsiaan ja minusta se on ihan ok ja hyvä että ovat aidosti ylpeitä omista lapsistaan, etenkin jos sille on oikeasti aihetta.

Kommentit (225)

Vierailija
141/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuinka paljon puhut. Minusta lapset ovat loppujen lopuksi tylsä aihe, kuulisin mieluummin henkilön omia ajatuksia. Varsinkin työpaikalla on puuduttavaa, kun moni nainen tuntuu kuvittelevan että olen naisena kiinnostunut heidän lapsiensa asioista. Mutta noin suuressa skaalassa minusta se, ettei kaikilla kaverikemiat niin sanotusti kohtaa, on ihan ok.

Olet vain kateellinen ja katkera, mussunmussuun muu.

Kateellinen mistä? Melkoinen vastaus, en ihmettele jos sinua ei jakseta kuunnella mikäli suhtaudut ihmisiin näin. 

Vierailija
142/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko opit tästä keslustelusta?

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sairaan ärsyttävää se saattaa olla, joten pitääpä jatkossa olla tosi varovainen ettei vaan pahoita ihmisten mieliä.

Silti yleensä jos itseäni ärsyttää joku asia suunnattomasti, niin mietin miksi se herättää sellaisia tunteita. Jos jo

Varmasti heillä on omat syynsä. Ei ne oikeastaan edes kuulu mulle, jos eivät niitä halua mitenkään avata. Valitsen sellaista seuraa joka on kiinnostunut asioistani vastavuoroisesti kuten itse olen myös aidosti kiinnostunut kanssaihmisten elämästä ja asioista, myös heidän perheestään ja lapsistaan, jotka monessa tapauksesa olen tuntenu vauvasta saakka. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sairaan ärsyttävää se saattaa olla, joten pitääpä jatkossa olla tosi varovainen ettei vaan pahoita ihmisten mieliä.

Silti yleensä jos itseäni ärsyttää joku asia suunnattomasti, niin mietin miksi se herättää sellaisia tunteita. Jos joku on rasittava niin hyvä, ehkä ei pidä olla teke

Tämä onkin tärkeätä, että löytää ihmiset, joiden kanssa jutut mätsää. Mulla esim. on sekä ystäviä, joilla on lapsia, että ystäviä, joilla ei ole. Niiden kanssa, joilla on lapsia, puheenaiheista ehkä 5% liittyy jotenkin heihin (tai ei sitäkään). Sen verran jaksankin olla kiinnostunut. Sitten olen tavannut ihmisiä, jotka puhuvat hyvin paljon lapsistaan. Siitä jo tiedän, että tuon ihmisen kanssa mulla ei mätsää enkä tutustu sen paremmin.

Vierailija
144/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsistaan jatkuvasti puhuvat ihmiset ovat oikeasti tosi tylsää seuraa. Ymmärrettävää vauva- ja taaperoaikana, mutta ihan aidosti ystävillä ei kiinnosta toisten lasten koulumenestykset ym. Itse haluan aina puhua ihan muista asioista omien ystävieni kanssa.

Lapsista puhun enemmän heidän isovanhemmille,  kummeille, tädeille ja sedille. Siis sellaisille ihmisille, joilla on suora suhde lapsiin. Heidän kanssa on yhdessä ihana ihailla lasten taitoja ja luonteenpiirteitä.

Samaa mieltä, ja kommentoinkin tuonne ylös että esimerkiksi työkavereiden lasten asiat eivät kiinnosta. Kummilasten ja veljenpoikien asioita sen sijaan kysyn aktiivisesti. Osittain juuri siksi, etten edes tunne heitä. Ilmeisesti tämä on kateellisuutta? 

Vierailija
145/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti yleensä jos itseäni ärsyttää joku asia suunnattomasti, niin mi

Mutta eiväthän lastesi asiat ole sinun asioitasi, vaan lastesi. Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä vähemmän heidän asioistaan pitäisi minusta puhua muille ilman heidän lupaansa ja aloitettansa. Luulisi että järkevillä aikuisilla ihmisillä, jotka ovat omien sanojensa mukaan kasvattaneet lapsia joilla menee hyvin, olisi helposti muutakin puhuttavaa. 

Vierailija
146/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän toiset ole edes kiintyneitä lapsiinsa. Perhekeskeisiä ihmisiä varmasti kiinnostaa useammin toistenkin perhe-elämä.

Vierailija
147/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti yleensä jos it

Tällä perusteella minun talo tai autokaan ei ole minun asiani. Puhumattakaan lemmikistä. Mikä oikeastaan on oma asiani? Ei ainakaan mikään mieheen liittyvä todellakaan. Tai omiin sukulaisiin liittyvä, herrajestas!

Vierailija
148/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit on ne ihmiset, jotka kykenee keskustelemaan myös aiheista jotka ei erityisemmin kiinnosta, oli ne sit lapsia, koiria tai golftuloksia. 

No tasan kukaan, joka ei harrasta golffia, ei jaksa keskustella aiheesta 5min pidempään.

Yleensäkin se kuuluu ihan sosiaalisiin taitoihin, että etsitään keskustelukumppanin kanssa sellaisia asioita, joista molemmat ovat kiinnostuneita keskustelemaan. Puhutaan, luetaan kaverin eleitä ja mietitään mitä hän sanoo. Kun molemmat toimivat näin niin yleensä löytyy jokin kiva keskustelunaihe.

Vierailija
149/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti yleensä jos it

Tämä juuri. Näin aikuisena ihmisenä tuntuisi todella ahdistavalta, jos joku läheiseni lörpöttelisi asioitani (vaikka sitten positiivisiakin) muille ihmisille.

Vierailija
150/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sairaan ärsyttävää se saattaa olla, joten pitääpä jatkossa olla tosi varovainen ettei vaan pahoita ih

Jos sinusta lapset ja talo ovat samanlaisia asioita niin ei kai siinä sitten. 

Vierailija
151/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sairaan ärsyttävää se saattaa olla, joten pitääpä jatkossa olla tosi varovainen ettei vaan pahoita ih

Oikeastiko rinnastat lapsen, ihmisen, johonkin esineeseen? Mutta joo, nuokin on aiheita, joista harvoin saa kiinnostavia keskusteluja. Paitsi esim. nyt vaikka ne autoharrastajat keskenään.

Vierailija
152/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapsettomat saattavat puhua vielä tosi paljon vanhemmistaan ja lapsuudenperheestään tai lemmikistään ja kyllä heitä kuuntelen ihan kiltisti ja saatan olla kiinnostunutkin vaikka ei nyt ihan samat aiheet itsellä ole päällimmäisenä. Sitä kutsutaan empatiaksi.

Vierailija
153/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sairaan ärsyttävää se saattaa olla, joten pitääpä

Jos kerron talosta tai autosta niin eihän se liity minuun. En puhu silloin itsestäni.

Vierailija
154/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sair

Okei. Eli olet sulautunut lapseesi etkä hahmota teidän olevan erilliset ihmiset? Niin kauanko tuo symbioosivaihe on jo kestänyt?

Vierailija
155/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sair

Kukaan ei sanonut, että sinun pitäisi puhua itsestäsi. 

Vierailija
156/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kehun estoitta lapsiani ja aviomiestäni, mutta en asukaan Suomessa, jossa edelleen ajatellaan  että Kell onni on se onnen kätkeköön 

Vierailija
157/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän

Ennemmin ehkä kuin auton, talon, lemmikin, siskon tai jonkun muun sukulaisen tai vaikkapa juoksulenkkareiden kanssa?

Vierailija
158/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rasittava. Ei sun lapsien asiat kiinnosta kuin korkeintaan isovanhempia ja ehkä (kummi)tätejä tai (kummi)setiä. Muiden korvaan lastesi asiat kuulostavat samalta kuin pitkäveteisen tarinan kuuntelu. 

t. Itsekin äiti

Niin sinun mielestä. Oletko ylipäänsä kiinnostunut muiden asioista vai kuunteletko mielummin vaan omaa ääntäsi? Tämähän on tosi yleistä.

Minä olen nimenomaan kiinnostunut ystävien ja tuttavien asioista, en heidän lasten tai puolison.

Vierailija
159/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapsettomat saattavat puhua vielä tosi paljon vanhemmistaan ja lapsuudenperheestään tai lemmikistään ja kyllä heitä kuuntelen ihan kiltisti ja saatan olla kiinnostunutkin vaikka ei nyt ihan samat aiheet itsellä ole päällimmäisenä. Sitä kutsutaan empatiaksi.

Nojoo. Olen kuitenkin sitä mieltä että empatiaa on meillä rajallisesti ja yleensä kannattaa ystäväpiiriin valita ihmisiä joilla on samantyyppiset kiinnostuksen kohteet. Esimerkiksi jotkut tykkäävät puhua asioista, toiset ideoista. Hankalaa on heidän löytää sukulaissieluja toiselta puolelta, vaikka voikin empaattisesti jonkin aikaa kuunnella.

Vierailija
160/225 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän

Aika moni kyllä kommentoi näin.