Mietin et olenko ärsyttävä kun kehun lapsiani tai kerron heidän onnistumisistaan
Huomaan et jotkut ihmiset eivät enää samalla tavalla pidä yhteyttä, heillä siis saattaa olla samanikäisiä lapsia ja olen ollut aistivinani että tämä saattaisi olla yksi syy..
En siis ajattele että omat lapseni olisivat parempia kuin muut, enkä ajattele että ovat täydellisiä, vaikka ovat pärjänneet suht hyvin koulussa ja harrastuksissaan ja olen ollut aidosti iloinen ja ylpeä heistä. Jotenkin aistin että joitakin tämä jollain tapaa saattaa ärsyttää. En siis myöskään kokoajan puhu heistä, mutta harmittaa se että pitäisi olla ihan hiljaa vaan jotta toinen ei pahoittaisi mieltään.
Minulla on toisaalta myös ystäviä jotka kehuvat paljon lapsiaan ja minusta se on ihan ok ja hyvä että ovat aidosti ylpeitä omista lapsistaan, etenkin jos sille on oikeasti aihetta.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko opit tästä keslustelusta?
Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sairaan ärsyttävää se saattaa olla, joten pitääpä jatkossa olla tosi varovainen ettei vaan pahoita ihmisten mieliä.
Silti yleensä jos itseäni ärsyttää joku asia suunnattomasti, niin mietin miksi se herättää sellaisia tunteita. Jos jo"Tämä onkin tärkeätä, että löytää ihmiset, joiden kanssa jutut mätsää. Mulla esim. on sekä ystäviä, joilla on lapsia, että ystäviä, joilla ei ole. Niiden kanssa, joilla on lapsia, puheenaiheista ehkä 5% liittyy jotenkin heihin (tai ei sitäkään). Sen verran jaksankin olla kiinnostunut. Sitten olen tavannut ihmisiä, jotka puhuvat hyvin paljon lapsistaan. Siitä jo tiedän, että tuon ihmisen kanssa mulla ei mätsää enkä tutustu sen paremmin."
Tällaiseen kokemukseen sisältyy se mahdollisuus, että vastapuolikin tekee puheenaiheissaan valintoja.
Esim. jos itse en halua jatkaa seuranpitoa jonkun ihmisen kanssa, alan puhua aiheista, joilla tiedän karkoittavani hänet. Aiheena toimii mikä tahansa hänelle epäkiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko opit tästä keslustelusta?
Haluatko kuulla rehellisesti mitä opin? Että kyllä, toiset todella pitävät ärsyttävänä kuulla sitä että toisella menee hyvin, lapset menestyy ja että on aidosti onnellinen omien lastensa puolesta. Huomaan nyt että tämä on todella herkkä aihe monelle. Minun on ollut hyvin vaikea ymmärtää, koska ajattelen itse niin eri tavalla, päinvastoin kuuntelen ihan mielelläni sitä kun muut kertovat elämästään, toisaalta olen myös sellaisella alalla että se on välttämätöntä. Nyt kuitenkin ymmärrän miten kova pala se tosiaan monelle on ja miten sairaan ärsyttävää se saattaa olla, joten pitääpä jatkossa olla tosi varovainen ettei vaan pahoita ihmisten mieliä.
Silti yleensä jos itseäni ärsyttää joku asia suunnattomasti, niin mi
Jep, juurikin näin 😂 Ihminen voi olla hyvin epäkiinnostava vaikka ei puhuisi sanaakaan lapsistaan. Esim lemmikeistä tai pakkomielteisesti harrastuksestaan paasaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään kiinnosta sun lapset
Täällä elämäänsä kyllästyneet ja katkerat kaikki peukuttaa tällaista kommenttia, ei kannata välittää.
Mutta siis oikeasti jotkut ihmiset kokevat olonsa heti huonommaksi jos joku muu on jossain parempi. Ja paljon on sellaista et pitää olla samanlainen ja yhtä hyvä kun joku toinen. Joku tai jonkun lapsi saa uuden mekon/lelun/tms ja heti pitää ostaa samanlainen koska muuten on jollain tapaa huonompi. Huonosti itsetunnosta kertoo.
Tuollainen on ahdistavaa. Et kaikki pitäis saada samat kun joku muukin. Ollaan jossain lomamatkalla, niin auta armias heti seuraavalla lomalla tuttavaperhe menee samaan paikkaan.
No miksi ei menisi, jos lomakohde on hyvä. Minä ainakins suosittelen lomakohdetta, jos se on ollut hyvä ja vastaavasti kysyn vinkkejä hyvästä kohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään kiinnosta sun lapset
Täällä elämäänsä kyllästyneet ja katkerat kaikki peukuttaa tällaista kommenttia, ei kannata välittää.
Mutta siis oikeasti jotkut ihmiset kokevat olonsa heti huonommaksi jos joku muu on jossain parempi. Ja paljon on sellaista et pitää olla samanlainen ja yhtä hyvä kun joku toinen. Joku tai jonkun lapsi saa uuden mekon/lelun/tms ja heti pitää ostaa samanlainen koska muuten on jollain tapaa huonompi. Huonosti itsetunnosta kertoo.
Tuollainen on ahdistavaa. Et kaikki pitäis saada samat kun joku muukin. Ollaan jossain lomamatkalla, niin auta armias heti seuraavalla lomalla tuttavaperhe menee samaan paikkaan.No miksi ei menisi, jos lomakohde on hyvä. Minä ainakins suosittelen lomakohdetta, j
Joka kerta samaan kuin joku tietty perhe ja eivät ole edes suoraan kyselleet vinkkejä vaan pakkomielle aina tehdä tasan samat jutut.
Niinpä, miksi ap ei keskity kehumaan lapsia näille itselleen. Lisäksi voi (yleensä) kehua isovanhemmille. Muita useimmiten ei oikein kiinnosta kuulla ainakaan jatkuvasti ja seikkaperäisesti. Voit sanoa esimerkiksi "lapsilla meni kouluvuosi hyvin" mutta jätä se asia siihen, äläkä kerro, että "Arhippa sai äidinkielestä 10 ja musiikista 9 kun taas Adelmiinan matematiikka oli 10 ja kuvaamataito 9, mistäköhän ovat perineet nämä geenit koska..." ja vähintään vartin selostus suvusta, jonka jälkeen siirrytään harrastuksissa menestymisen selostukseen. Mieti mitä ja kuinka paljon haluaisit kuulla jonkun puolitutun yksinpuheluna omista lapsistaan ja vähennä sille tasolle tai sen alle.