Saavatko opettajat täyttä palkkaa koko kesän ajan?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuo aloituksen "ja niin edelleen"?
Ei sitä ole. Aloittaja luetteli jo itse kaikki lukuvuoden lomat.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa voi olla esimerkiksi vappua tai itsenäisyyspäivää ennen tai sen jälkeen yksi lomapäivä, viikonloppuun yhdistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Mites lomarahat, kertyykö niitä samalla tavalla kuin muilla kuolevaisilla?
Ammattikorkeakoulujen opettajilla ei ole lomaa lainkaan, joten ei ole lomarahojakaan.
On vapaajaksoja, joiden aikana ei ole opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa voi olla esimerkiksi vappua tai itsenäisyyspäivää ennen tai sen jälkeen yksi lomapäivä, viikonloppuun yhdistettynä.
Niin se tehdään sisään lauantaikoulupäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se tehdään sisään lauantaikoulupäivänä.
Ei välttämättä. Voi olla, että koulu alkaa syksyllä niin aikaisin, että saadaan se 190 päivää täyteen muutenkin. Ainoastaan viikon 22 lauantai on kaikissa kouluissa työpäivä. Sitä olen ihmetellyt, miksi opettajille ei muiden tavoin makseta lauantailisää, kuten ei ilta- ja yölisääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikorkeakoulujen opettajilla ei ole lomaa lainkaan, joten ei ole lomarahojakaan.
Tarkennatko. Minä olen kansanopiston opettaja. Kyllä minulla on lomat, jotka on kirjattu työsuunnitelmaankin. Lomarahoja en silti saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos virka niin kyllä. Meillähän on paikka jaettu 12kk, ennen sitä maksettiin vain opetuskuukausilta. Eli älä huoli, ihan tehdystä työstä sitä maksetaan lomien aikaan.
Jännä, ettei tehdystä työstä makseta määräaikaisille.
Eikö se johdu siitä, että vain yhdelle voi maksaa palkan. Esim. Kesäloman palkka menee äitiysvapaalla olijalle, ei sitä voi maksaa tuplana, myös sijaiselle siis.
Näin ennen sitä perusteltiin.eri
Niin, ei yhdestä työpanoksesta kuulukaan maksaa palkkaa/ korvauksia kahdelle. Kunhan vain se 1x korvaus menee hänelle, joka työn on tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vuosipalkka on jaettu 12kk eli elo-toukokuussa saamme vähemmän, jotta sama kk summa voidaan maksaa myös kesä- ja heinäkuulta. Tämä virassa oleville. Määräaikaisille usein kesät palkattomia eli saavat 10kk palkan lukuvuodesta.
Höpö höpö. Se kuukausipalkka on kuukausipalkka. Tuo höpinäsi on jotain esihistoriaa. Nyt palkka on hyvä joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lomarahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosipalkka on jaettu 12kk eli elo-toukokuussa saamme vähemmän, jotta sama kk summa voidaan maksaa myös kesä- ja heinäkuulta. Tämä virassa oleville. Määräaikaisille usein kesät palkattomia eli saavat 10kk palkan lukuvuodesta.
Tätä eivät opettajat koskaan muista mainita, kun ruikuttavat palkkansa pienuutta.
No, eihän tuo opettajien vuosipalkka ymmärrykseni mukaan mitenkään kasva, vaan se jaetaan 12 kuukaudella (mikä pienentää kuukausipalkan määrää).
Jos vuosipalkka on tutkintoon, tehtyyn työmäärään ja vastuuseen nähden pieni, se on pieni ja näkyy siinä vuosipalkassa. Vuosipalkka bruttona on usein kuitenkin se, mitä useimmissa ammateissa vertaillaan, eikö?
Korjatkaa opettajat, jos ymmärsin väärin.
Ei ole mitään jaettu vaan kuukausipalkka on hyvä jokaisena kuukautena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lomarahat.
Ei ole ainakaan kuntayhtymän omistamassa amkissa. Tiedän kun olen lehtorina ammattikorkeakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lomarahat.
Ei ole ainakaan kuntayhtymän omistamassa amkissa. Tiedän kun olen lehtorina ammattikorkeakoulussa.
Jos on vuosityöajassa, ei tosiaan ole lomaa eikä lomarahoja.
Määräaikaiselle maksetaan kyllä lomapäiväkorvaus ja lomaraha palveussuhteen päättyessä. Ammattiopistossa vapaajaksokorvaus ja lomaraha. Kuntapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos virka niin kyllä. Meillähän on paikka jaettu 12kk, ennen sitä maksettiin vain opetuskuukausilta. Eli älä huoli, ihan tehdystä työstä sitä maksetaan lomien aikaan.
Tehty työ esim englanninopettajalla ei vaan muutu miksikään vuosien myötä.
Niin?
Aiemmin maksettiin siis vähemmistö kuukausilta isompi palkka ja nyt se sama palkka on tasattu koko vuodelle.
Se enkun ope saattaa tehdä töitä muulloinkin kuin oppitunneilla. Suunnittelee. Tekee materiaaleja. Ja kyllä se opetus ja opetussuunnitelma on muuttunut ajansaatossa. Jatkuvasti muutetaan.
Kurssit ja moduulit ja arviointiperusteet muuttuu ja työtavat.
Ei korvaa raha tuon työn kuormittavuutta.
Ala sinäkin opettajaksi, mutta vain kesällä, niin ei rasita pollaa!
Tästä on muuten tulossa mielenkiintoinen yhtälö. TE-palveluiden järjestäminen siirtyy kunnille. Sama kunta, joka itse palkkaa opettajan vain 10 kuukauden määräaikaisuuteen, valvoo opettajan työttömyyttä ja velvoittaa hakemaan työtä. Jos kunta toimisi moraalisesti oikein, työttömyyttä ei opettajan kohdalla olisi.