Isovanhemmat tulevat ilmoittamatta käymään.
Tekevät tätä usein. Asuvat Tampereella, me Helsingissä, ja soittavat matkalta että tulevat käymään ja ovat tunnin päästä meillä.
Onko teistä asiallista?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vauva sivulta isovanhemmat saakin tietää mitä tämä aloittaja heiltä haluaa😂
Meillä jopa esiisät käyttävät tätä sivua ja tietävät kuka kirjoittaa ja keneä tarkoittaa, ei voi erehtyä
Vierailija kirjoitti:
Sekä minä että vaimoni teemme etätöitä. Etenkin minun vanhempieni mielestä voi siis tulla kylään koska tahansa koska olemme kotona vapaalla. Eivät vielä mitään vanhuksia mutta eivät vain asiaa ymmärrä vaikka asiasta puhuttu. Kertovat tulleensa samalla kun oli kaupoille tai vaikkapa lääkäriin asiaa.
Vähintään yhtä ärsyttävää on että heistä lauantaina klo 8 on jo normaalia tulla soittamaan ovikelloa. Vaimon vanhemmat sentään kysyvät aina etukäteen kotoa että sopiiko tulla ja eivät edes soita aamulla aikaisin ellei jotain todella tärkeää asiaa. Anoppi maininnut että tietää ettei tyttärensä todellakaan mikään aamuihminen.
Minä olen kääntäjä. Teen kotona töitä. Minun työhuoneeni on myös meidän vierashuone.
Appivanhemmilleni ei ole 20 vuoden aikana selvinnyt, että minä teen oikeasti siellä huoneessa töitä. Ei sinne voi vaan tulla majailemaan kuin hotelliin tai siis hotelliinkin pitää varata se huone ennakkoon.
Paras oli kyllä käly joka oli päättänyt tulla Helsinkiin viikoksi lomailemaan. Siis lähtökohtaisesti kutsui itsensä, möllikkämiehensä ja kaksi adhd-poikaansa meille kertomatta meille mitään.
Ja tietenkin anoppi tuli lankoja pitkin, kun sanoin kälylle ihan suoraan, että nyt ei sovi.
Olen yhden kerran laittanut lapsille viestin klo 7.00 kun isänsä kuoli yöllä kahden aikaan . En ymmärtänyt olla häiritsemättä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä jopa esiisät käyttävät tätä sivua ja tietävät kuka kirjoittaa ja keneä tarkoittaa, ei voi erehtyä
Tehdään lakikirjaan mitä kielletään isovanhemmilta, vanhemmilta ja mahdollisesti sisaruksilta. Tehdään tästä kontrolli Yhteiskunta ja laaditaan siihen tarkat säädökset miten pitää toimia. Kaikki muu on väärin tehty ja ei normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhden kerran laittanut lapsille viestin klo 7.00 kun isänsä kuoli yöllä kahden aikaan . En ymmärtänyt olla häiritsemättä .
Hyi mikä häirikkö olit.
Vierailija kirjoitti:
Viestin laittaminen on ihan normaalia jos siihen ei odota heti viestiä. Viesteissä on se idea, että vastataan sitten, kun on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Viestillä ei tuollaisia asioita kerrota. Eikä puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä häirikkö olit.
En sentään yöllä. Näitä teinien vanhempia ihmettelen miksi he yöksi sulkevat puhelimensa. Mulle ei olis tullut mieleenkään en ennenkuin jokainen nuori on sängyssään.
Ei, en yöllä soittele, ovat vaan itse näin sanoneet ja olen huomannut, joskus ollut yötä, niin tosiaan tekevät. Puhelimet keittiöön ja suljettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai he soittivat minulle päin sitten. Näkivät viestin kun heräsivät.
Miten sinä kertoisit 300 kmn päässä oleville lapsille isänsä kuolemasta jos et puhelimessa?
Aloittajalle ei passaisi mikään tapa, ei ajaa kertomaan tai soittaa. Häiriö mikä.häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä kertoisit 300 kmn päässä oleville lapsille isänsä kuolemasta jos et puhelimessa?
Aloittajalle ei passaisi mikään tapa, ei ajaa kertomaan tai soittaa. Häiriö mikä.häiriö.
No miksi häbelle niistä miehensä vanhemmista pitäisi ylipäätään infota ulkopuolisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi häbelle niistä miehensä vanhemmista pitäisi ylipäätään infota ulkopuolisen?
Tarkoitatko oikeasti ettei anoppi saa pojalleen infota pojan isän kuolemasta koska se häiritsisi miniää?
Pelottavaa tässä ketjussa, miten moni vastaaja on rajaton. Ei ymmärrä mikä ongelma on tulla kysymättä, rinnastaa siihen ettei saisi koskaan tulla (kutsuttuna).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologian lisäksi jäänyt näemmä se peruskoulun äikkäkin oppimatta.
Eihän Ap:n ja hänen miehenkään tarvinnut soittaa lapsena/nuorena vanhemmilleen että voivatko tulla kotiin. Ap on typerys joka luulee itsestään liikoja. Maksa vanhemmillesi takaisin kaikki heidän sinuun kuluttamansa elinkustannuksesi. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Ap:n ja hänen miehenkään tarvinnut soittaa lapsena/nuorena vanhemmilleen että voivatko tulla kotiin. Ap on typerys joka luulee itsestään liikoja. Maksa vanhemmillesi takaisin kaikki heidän sinuun kuluttamansa elinkustannuksesi. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Lapsi yleensä asuu vanhemillaan. Isovanhemmat eivät asu ap:n luona. Omaan kotiin saa mennä ilman lupaa, mutta toisen kotiin ei saa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsistaan.
Miniällä ei ole velvollisuutta elättää appivanhempiaan.
Meillä äiti tekee samaa. Ilmoittaa, että tulen käymään tänään iltapäivällä. Ei edes kysy, että sopiiko. Ei myöskään ymmärrä, että meidän arki-illat on kiireisiä, kun käydään töissä ja kotona kolme alakouluikäistä lasta. Välillä tekee sitä, että kun olen työmatkalla, niin tulee meille ilmoittamatta auttelemaan miestäni. Nyt ollaan otettu tiukempi linja, sanottu suoraan, että ei sovi. Siitähän tuli kunnon riita, kuinka olen kiittämätön ja jäipä äiti kiinni siitä, että ajoi kotimme ohi ja kävi katsomassa, ollaanko kotona ja kun ollaan, niin miksi hän ei voi tulla käymään. Sitten kun tulee käymään valittaa, että ei saa huomiota eikä edes kahvia hänelle keitetä.
Rajaton ja ylikävelevä vanhempi on jotain aivan kamalaa.
Ainakin meillä tuo käytös oli ihan silkkaa rajatonta vallankäyttöä. Koko ajan temppuiltiin ja ylikäveltiin ja osoitettiin jotenkin paikkaa.
Meidän kotiammekin nimitettiin mieheni asunnoksi, vaikka omistin siitä puolet.
Ja anoppi jopa sanoi ääneen, miten hän oli minulle kamala, koska hänelläkin oli ollut kamala anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsistaan.
Miniällä ei ole velvollisuutta elättää appivanhempiaan.
Miniällä ei ole oikeutta miehen vieraisiin, kuten ei miehellä ole oikeutta miniän vieraisiin.