Montako vaatekokoa on mahdollista laihtua 11 kk:ssa? Ja mistä ihmeestä saan intoa, motivaatiota ja jaksamista?!
Jos on nyt kokoa 52, niin onko ihan mahdotonta laihtua kokoon 42 alle vuodessa?
Olen siis 46v nainen. Tiedostan, että ikä ja hormonitoiminta vaikeuttaa painon pudottamista, mutta haluan pois nämä kilot. Ruokavaliossa on parantamisen varaa ja ruokavaliollahan on suurin merkitys painon pudottamisessa.
Uinti on liikuntamuodoista se josta pidän paljon. Aiemmin kun uin enemmän, niin huomasin vartalon kiinteytyvän. Tykkään myös liikkua luonnossa kävellen. Sulana aikana olen pyöräillyt. Kotoa löytyy myös kuntopyörä jonka sain käytettynä. Siinä on kuitenkin sarvet liian alhaalla enkä ole jaksanut perehtyä miten ne saa nostettua, pitää varmaan pyytää isää katsomaan kun ei mulla ole varmaan työkaluja tuohon.
Jostakin vain pitäisi saada motivaatiota kaikkeen. En tiedä mistä johtuu, että nykyään ei ole voimia tai intoa mihinkään. En vain saa aikaiseksi mitään. Masennusta ei ole todettu, mutta sellainen saattaisi olla. On ollut viime vuodet rankkaa ja on ollut uupumusta, unettomuutta, ahdistusta. Ehkä esivaihdevuodetkin vaikuttaa mielialaan?
En vain halua enää olla näin iso vaan haluan olla normaalipainoinen tai edes lähellä sitä. Pituus mulla on 168 cm ja koko 42 olisi varmaan vielä ylipainon puolella, mutta parempi kuin 52.
Kommentit (7)
Olin kokoa 48, kun 8kk:ssa laihduin kokoon 36 vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.
Ja ikää nro kakkosella on myöskin 46 vuotta.
Into ja motivaatio pitää löytyä ensin. On ne sulla jossain olemassa, kun kerts HALUAT muutosta. Muuta ensin ruokavalio. Kun syöt hyvin, huomaat, että olo onkin kevyempi ja jaksatkin paremmin. Kyllä se siitä lähtee sitten!
Mitä turhia. Keskity vain syömiseen. Jos et tiedä, kuinka pysytään normaalipainossa, älä edes yritä.
Minä laihduin suurin piirtein tuossa ajassa 24 kg. Kurinalaisuutta se vaati. Kirjasin ylös ihan kaikki syömiset ja laskin kalorit ja varmistin makrot (proteiinin, rasvan ja hiilareiden suhteet), nettona sallin itselleni 1200 kcal/päivä ja liikuin paljon että pystyin syömään vähän enemmän ja pitämään lihasmassan. Minulla motivaationa toimi kun lääkäri ehdotti ozempicia enkä halunnut lääkettä missään tapauksessa.
Up