Miten te muut yksineläjät vietätte kesälomaa?
Vinkkejä mitä voisi tehdä yksin? Missä olisi "helppoa" käydä itsekseen?
Itsellä on pitkä kesäloma edessä, en ole parisuhteessa ja ystäviä vain pari, jotka hekin perheellisiä. Eli vietän suurimman osan elämästäni yksin. Nyt oon miettinyt että mitähän sitä lomalla keksisi.. Uskaltaako lähteä yksin ihmisten ilmoille.. Ulkomaille en kyllä lähde mut jotain kotimaan matkailua voisi miettiä. Ehdotuksia?
Kommentit (110)
Te jotka olette yksinäisiä, täysin ilman sukulaisia tai ystäviä/kavereita, niin miten te uskallatte mennä jonnekkin korpeen mökille yksin ilman autoa (julkisten varassa)? Itse sain sairauskohtauksen mökillä ja raahustin pitkän matkan päähän toiselle mökille apua hakemaan. Ihme kyllä olivat paikalla. Oma puhelin oli siis jossain tontilla hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin mutta en yksinäinen, monelle tekisi hyvää olla välin ihan yksin vaikka viikon.
Jotkut on yksin vuosikymmeniä.
28 vuotta yksinasumista on tullut täyteen. En suosittele muille.
Minä suosittelen! Kaikista ihaninta kun on oma rauha, omat sisustusmieltymykset, oma siisteystaso (eli tosi siistiä ja puhdasta). Voi tehdä aina mitä haluaa.
Minulla ei ole kovin paljon suunnitelmia. Kotona ehkä pääasiassa, mutta omalla pihalla on kiva laittaa paikkoja kuntoon. Välillä varmaan käyn esim. kesäteatterissa, kirppareilla, torikahvilla. Käytän toisen kissan eläinlääkärillä hammashoidossa. Lisäksi olen luvannut käydä eräällä tutulla parin paivän kyläreissulla. Voi olla, että piipahdan Tallinnassa.
Periaatteessa mihinkään niistä ei tarvita toista osapuolta. Ei se yksinelävän kesä niin hirveästi poikkea parisuhteellisten lomista. Paitsi että ei tarvitse pakolla mennä viikoksi anoppilaan.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette yksinäisiä, täysin ilman sukulaisia tai ystäviä/kavereita, niin miten te uskallatte mennä jonnekkin korpeen mökille yksin ilman autoa (julkisten varassa)? Itse sain sairauskohtauksen mökillä ja raahustin pitkän matkan päähän toiselle mökille apua hakemaan. Ihme kyllä olivat paikalla. Oma puhelin oli siis jossain tontilla hukassa.
En suostu rajoittamaan tekemisiäni ja elämään siinä pelossa, että jotakin kamalaa voi tapahtua. Jos kuolen yksin johonkin sairaskohtaukseen, niin olenpahan ainakin elänyt elämäni itselleni sopivalla tavalla, ja tehnyt niitä asioita, jotka tekevät minut onnelliseksi.
Lähden osittain omistamalle talolle maaseudulle, äiti seurana ja syksyksi suunnittelen menoa joko Italiaan tai Espanjaan, mantere näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin mutta en yksinäinen, monelle tekisi hyvää olla välin ihan yksin vaikka viikon.
Hyvä sinulle. Aika moni joutuu olemaan, ei vaan viikkoa vaan vuosia. Ei ole juttukavereita eikä elämänkumppaneita, joiden kanssa jakaa elämää isommissa kuvioissa. Ei se ole mitään hauskaa eikä jalosta ihmisestä parempaa. Tutkimusten mukaan pitkään jatkunut vastentahtoinen yksinäisyys on sama kuin olisi diabetes ja polttaisi tupakkaa pari askia päivässä.
No voi yhyy yhyy! Toiset meistä nauttii yli kaiken yksinolosta, eikä se ole keneltäkään yksinäisyydestä kärsivältä pois. Tulisit varmaan vinkumaan onnellisesti lapsettomallekin, että AjAtTeLe NyT NiiTä JoTkA Ei vOi SaAdA LaPsiA uliuli ääää kun kehtaat olla onnellinen!
Miehet yleensä kuolee aiemmin kun naiset, naisleskiä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa käytössä niin aloita air bnb matkailu. Varaat 2-3 yön majoituksia eri paikkakunnille mitkä kiinnostaa. Näin saat vaihtelua ja aina on uutta nähtävää. Ei käy aika pitkäksi.
Sitten vaan rohkeasti pyydät niden ystäviesi seuraa.
Fb:ssa on useita ryhmiä yksin matkustaville jotka hakee matkaseuraa, jopa niin että eri ikäisille on omia ryhmiä.
Etsiydy paikallisen Suomen ladun järjestän kimpparetkille tai tekemisiin jos sellainen retkeily tms kiinnostaa. Noissa käy paljon juuri yksin eläjiä, olen itsekin saanut monta tuttua tuolta.
Ei kiinnosta Suomessa matkailu kun tiettyyn paikkaan ja oon siellä sen ajan mitä haluan. Mua kiinnostaa ulkomaat ja voin ihan hyvin yksin mennä. Joillain on parisuhde ei voi lähteä ja joilla ei parisuhdetta ei oo rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niitä juttuja joita haluan. Oletko ihan lapsi, ei aina tarvi mitään porukkaa.
Ei aina tarvi nii, mut joskus olis kiva. Kun haluaa tehdä asioita muutenkin kuin yksin.
eri
Mä haluaisin tappaa itseni ja tappaa muita ihmisiä myös.
No voi yhyy yhyy! Toiset meistä nauttii yli kaiken yksinolosta, eikä se ole keneltäkään yksinäisyydestä kärsivältä pois. Tulisit varmaan vinkumaan onnellisesti lapsettomallekin, että AjAtTeLe NyT NiiTä JoTkA Ei vOi SaAdA LaPsiA uliuli ääää kun kehtaat olla onnellinen!