Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut yksineläjät vietätte kesälomaa?

Vierailija
09.06.2024 |

Vinkkejä mitä voisi tehdä yksin? Missä olisi "helppoa" käydä itsekseen?

Itsellä on pitkä kesäloma edessä, en ole parisuhteessa ja ystäviä vain pari, jotka hekin perheellisiä. Eli vietän suurimman osan elämästäni yksin. Nyt oon miettinyt että mitähän sitä lomalla keksisi.. Uskaltaako lähteä yksin ihmisten ilmoille.. Ulkomaille en kyllä lähde mut jotain kotimaan matkailua voisi miettiä. Ehdotuksia? 

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä meren rannalla ystäviä ja sukua tapaillen.

Vierailija
62/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaa ihmisseuraa niin voi hakeutua ihmisten pariin, esim. erilaisiin harrastusryhmiin jos ei muuta keksi. Ymmärrän kyllä ettei esim. vanhuksille tai masennuksesta kärsiville tuo ole mahdollista, mutta aina voi ottaa yhteyttä vaikka SPR:n tai seurakuntiin. Itse en kärsi yksinäisyydestä, enää, mutta nuorena ja  aikuisiässäkin kyllä. Minusta ei ollut ihmisten pariin hakeutumaan kun turhan usein sain märkää rättiä kasvoilleni. Nyt kuitenkin olen onnellinen kun seuranani on niin omat kuin myös luonnon eläimet. Kaikkeen tottuu, hirressä olemiseen kuin myös ilman ihmisseuraa. Ok, ei voi yleistää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille menen ja siellä pysyn 😀

Vierailija
64/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjun aloittaja yhä palstalla? Mitä teit viime kesänä?

Vierailija
65/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yksin samoja asioita kuin tekisin seuralaistenkin kanssa. Esimerkiksi harrastuksia,ulkoilua, reissaamista yms. En nyt oikein ymmärrä tätä kysymystä. 

Vierailija
66/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieren ja runkkaan. 

Vierailija
67/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien luonna maalla, myös sisarus asuu samassa kunnassa missä vanhemmat. Kaupunkiyksiössäni tulisin hulluksi jos koko loma pitäisi olla siellä.

Ongelma vaan ettei rahaa mihkään, jokainen ylimääräinen euro menee säästöön omistusasuntoa varten kun on yksinelävä. Välillä mettii mitä järkeä tässä elämässä on kun ei mihkään hupiin rahaa, ellei halua rikastuttaa vuokranantajaa loppuelämän.

Mielelläni matkustelisin kotimaassa tai pohjoismaissa, vuokraisin mökin jne mutta liian kallista.

Telttaile ja osta VR:n halpoja vitosen lippuja.Miksi kaikki rahat menee asuntoon? Onko liian iso laina?

Vierailija
68/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sitä samaa kuin aina. Köyhä, työtön ei siis tee mitään.

Vierailija
69/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketjun aloittaja yhä palstalla? Mitä teit viime kesänä?

Ei tällaisten kyselypostausten aloittajat kehtaa ikinä vastata. Eivät tehneet mitään sitten varmaan loppujen lopuksi. 

Vierailija
70/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökki, minne vetäydyn kesälomalla, mutta jos ei olis niin voisin vaikka vuokrata mökin/mennä kylpylään/kaupunkilomalle hotelliin tvs. Oon lomaillut suomessa ns kaupunkilomalla ainakin Porvoossa/Hangossa/Turussa/Helsingissä yms. Ne on ainakin kivoja kesäkaupunkeja. Etsi vaikka joku tapahtuma mikä kiinnostaa ja matkusta sinne. Suomi on kesällä täynnä erilaisia tapahtumia.

Vierailija
71/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kuvittelee että yksineläjät ovat sinkkuja? Ja ilmeisesti heillä ei myöskään ole ystäviä eikä sukulaisia?

Tässä ei puhuttu yksinASUJISTA. 

viidenkymmenen villityskö? 

Vierailija
72/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tykkään puuhastella omia asioita ja palautua. Teen ehkä pienen reissun jonnekin, mutta viihdyn paljon kotosalla.

Vierailija
73/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jos olisin työssäkäyvä sinkku, niin kiertäisin eri laulajien/yhtyeiden keikoilla. Sitten esim kesäteattereissa ympäri Suomea.  Elämä yksin ja työssäkäyvänä olisi luksusta.

"Elämä yksin ja työssäkäyvänä olisi luksusta."

Ei se kyllä sitä todellakaan ole :D

T. Yksinäinen ja masentunut, kosketusta ja läheisyyttä kaipaava, töissä käyvä ikisinkku

Vierailija
74/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jos olisin työssäkäyvä sinkku, niin kiertäisin eri laulajien/yhtyeiden keikoilla. Sitten esim kesäteattereissa ympäri Suomea.  Elämä yksin ja työssäkäyvänä olisi luksusta.

Ainakin yksin eläminen on ihan mahdollista sinullekin, vai tarvitsetko ympärivuorokautista hoivaa tai oletko esim vankilassa?

Vierailija
75/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tykkään puuhastella omia asioita ja palautua. Teen ehkä pienen reissun jonnekin, mutta viihdyn paljon kotosalla.

Ällö sana toi kotonen.

N60

Vierailija
76/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Road trip Ruotsiin ja Norjaan. Farmariauton takaselkänojat kun kääntää alas, sinne mahtuu pitkittäin patja jossa voi nukkua yönsä, ja muutakin rojua mahtuu vielä mukaan. Google Mapsista voi etsiskellä metsäautoteitä mahdollisiksi yöpymispaikoiksi. Kahvit ja pöperöt voi keitellä vaikka Trangialla tien poskessa. Välillä pitää kyllä mennä leirintäalueelle jotta pääsee suihkuun, paitsi jos on niin sitkeä sissi ettei jääkylmä järvessä peseytyminen pelota.

Vierailija
77/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siskon perheen luona. Minusta on ihanaa, kun on vilinää. Menen myös vahtimaan mummoani pariksi päiväksi. Täti on omaishoitaja, ja hän saa vapaat. Käyn ehkä keräämässä mansikoita mansikkatilalta. Minulla on myös yksi mies, jota tapailen. Emme seurustele, enkä minä halua seurustella, mutta on hyvä kun on joku, jonka kanssa voi sopia vaikka treffit ja jutella. Meillä kohtaa tietyt asiat ja tietyt ei sitten ollenkaan. 

Vierailija
78/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille lähden, todellakin, ja nautin elämästä. Suomessa on kallista ja kylmää. Mutta pysy sinä vain kotimaassa jos niin olet päättänyt. 

Vierailija
79/110 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaa ihmisseuraa niin voi hakeutua ihmisten pariin, esim. erilaisiin harrastusryhmiin jos ei muuta keksi. Ymmärrän kyllä ettei esim. vanhuksille tai masennuksesta kärsiville tuo ole mahdollista, mutta aina voi ottaa yhteyttä vaikka SPR:n tai seurakuntiin. Itse en kärsi yksinäisyydestä, enää, mutta nuorena ja  aikuisiässäkin kyllä. Minusta ei ollut ihmisten pariin hakeutumaan kun turhan usein sain märkää rättiä kasvoilleni. Nyt kuitenkin olen onnellinen kun seuranani on niin omat kuin myös luonnon eläimet. Kaikkeen tottuu, hirressä olemiseen kuin myös ilman ihmisseuraa. Ok, ei voi yleistää. 

Harrastusryhmäthän ne toimivatkin aktiivisesti juuri kesällä, kun toiminta on tauolla pitkän aikaa ja ihmiset lomalla (lue: matkoilla, mökillä ja sukuloimassa).

Vierailija
80/110 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämällä aamusta iltaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi