Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut yksineläjät vietätte kesälomaa?

Vierailija
09.06.2024 |

Vinkkejä mitä voisi tehdä yksin? Missä olisi "helppoa" käydä itsekseen?

Itsellä on pitkä kesäloma edessä, en ole parisuhteessa ja ystäviä vain pari, jotka hekin perheellisiä. Eli vietän suurimman osan elämästäni yksin. Nyt oon miettinyt että mitähän sitä lomalla keksisi.. Uskaltaako lähteä yksin ihmisten ilmoille.. Ulkomaille en kyllä lähde mut jotain kotimaan matkailua voisi miettiä. Ehdotuksia? 

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä.

-työtön

Vierailija
2/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niitä juttuja joita haluan. Oletko ihan lapsi, ei aina tarvi mitään porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jos olisin työssäkäyvä sinkku, niin kiertäisin eri laulajien/yhtyeiden keikoilla. Sitten esim kesäteattereissa ympäri Suomea.  Elämä yksin ja työssäkäyvänä olisi luksusta.

Vierailija
4/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien luonna maalla, myös sisarus asuu samassa kunnassa missä vanhemmat. Kaupunkiyksiössäni tulisin hulluksi jos koko loma pitäisi olla siellä.

Ongelma vaan ettei rahaa mihkään, jokainen ylimääräinen euro menee säästöön omistusasuntoa varten kun on yksinelävä. Välillä mettii mitä järkeä tässä elämässä on kun ei mihkään hupiin rahaa, ellei halua rikastuttaa vuokranantajaa loppuelämän.

Mielelläni matkustelisin kotimaassa tai pohjoismaissa, vuokraisin mökin jne mutta liian kallista.

Vierailija
5/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksineläjä mutta en ole sinkku, en vain asu kumppanin kanssa yhdessä. Meillä on yhtä aikaa lomaa kaksi viikkoa jonka olemme vuokramökillä. Loput 2 viikkoa lomailen yksin ja aion käydä päiväreissuilla Tampereella ja Turussa joissa käyn museoissa, ja muun aikaa olen kotona ja käyn maauimalassa ja kirjastossa. Jos sää sallii niin luen kirjoja rannalla ja jos sää ei salli niin luen kotona.

Jos olisin sinkku niin viettäisin loman ihan samalla tavalla.

Vierailija
6/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt parin päivän hotellilomilla eri kaupungeissa / Virossa / Ruotsissa ja käynyt tsekkaa paikallisia nähtävyyksiä tms. Olin myös eräällä järjestetyllä kiertomatkalla. Noista kotimaan jutuista on hyvä aloittaa jos ei halua suoraan viikon reissulle ulkomaille lähteä 

Vierailija
7/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin mutta en yksinäinen, monelle tekisi hyvää olla välin ihan yksin vaikka viikon.

Vierailija
8/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien luonna maalla, myös sisarus asuu samassa kunnassa missä vanhemmat. Kaupunkiyksiössäni tulisin hulluksi jos koko loma pitäisi olla siellä.

Ongelma vaan ettei rahaa mihkään, jokainen ylimääräinen euro menee säästöön omistusasuntoa varten kun on yksinelävä. Välillä mettii mitä järkeä tässä elämässä on kun ei mihkään hupiin rahaa, ellei halua rikastuttaa vuokranantajaa loppuelämän.

Mielelläni matkustelisin kotimaassa tai pohjoismaissa, vuokraisin mökin jne mutta liian kallista.

Vinkiksi ensi kesää varten: jos tiedät ajoissa milloin lomasi on, niin onnibussilla on euron lippuja jolloin menopaluu maksaa 3€. (Meno euron, paluu euron ja varausmaksu euron). Nämä pitää ostaa monta kuukautta etukäteen, joten onnistuu vain jos tiedät loman ajankohdan ajoissa. Euron matkojen lisäksi on myös 3-10€ matkoja. Esim Helsingissä on ilmaisia museoita, ja muissakin kaupungeissa on museoissa ilmaispäiviä jotka selviää kyseisen museon nettisivuilta. Eli päiväreissut kotimaassa ei ole kalliita.

Vierailija
9/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle helpointa on lähteä ulkomaille, en ole koskaan kokenut kotimaan matkailua yksin mielekkääksi. Olen käynyt useamman kerran yksin Kreikassa ja viihtynyt todella hyvin.

Tänä vuonna olen todennäköisesti koko loman mökillä yksin ja nautin kyllä siitäkin, hyvää vastapainoa introvertille aspa työtä tekevälle.

Vierailija
10/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin mutta en yksinäinen, monelle tekisi hyvää olla välin ihan yksin vaikka viikon.

Jotkut on yksin vuosikymmeniä. 

Vierailija
11/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa käydään Suomenlinnassa ja sen sellaista

Vierailija
12/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksineläjä mutta en ole sinkku, en vain asu kumppanin kanssa yhdessä. Meillä on yhtä aikaa lomaa kaksi viikkoa jonka olemme vuokramökillä. Loput 2 viikkoa lomailen yksin ja aion käydä päiväreissuilla Tampereella ja Turussa joissa käyn museoissa, ja muun aikaa olen kotona ja käyn maauimalassa ja kirjastossa. Jos sää sallii niin luen kirjoja rannalla ja jos sää ei salli niin luen kotona.

Jos olisin sinkku niin viettäisin loman ihan samalla tavalla.

Olet yksinasuja, et yksineläjä.

Vierailija
13/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitäkin. Käyn museoissa ja näyttelyissä, ehkä elokuvissa, jossain kivoissa tapahtumissa. Löhöän kotona, ulkoilen, käyn kahviloissa, teen päiväretkiä lähikaupunkeihin. Aikaa harrastuksille ja rästihommille. Käytännössä teen mitä vaan mikä kiinnostaa ja mihin on aikaa ja rahaa. 

Vierailija
14/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla mökillä olen. Vähän tylsää kyllä. 

Vierailija
15/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lomapätkän aikana olin pääasiassa kotona. Hoidin ystävien lapsia ja lemmikkejä. Nautin auringosta takapihallani. Kävin kirjastossa ja luin paljon kirjoja.

Seuraava loma on heinäkuussa. Sisarusten lapset tulevat tätilään kylään ja tarkoituksena on käydä jossain huvipuistossa. Osan lomasta käytän mustikkametsässä.

Viimeinen lomapätkä on elokuussa. Aion käydä pitkällä pyörälenkillä, otan teltan ja muut eräkamat mukaan ja menen minne tie vie. Viikon reissu ainakin.

Vierailija
16/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kotoa käsin suvun juhlissa tänä kesänä, ollut jo yo-juhlat, hautajaiset, ensi vkl rippijuhlat, heinäkuussa serkkujuhlat.

Vierailija
17/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin! Käyn paljon metsässä ja uimassa, syön herneitä ja välttelen ihmisiä.

Vierailija
18/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niitä juttuja joita haluan. Oletko ihan lapsi, ei aina tarvi mitään porukkaa.

Sinähän se tässä täysi lapsi näytät olevan, kun et osaa vastata edes yksinkertaiseen kysymykseen. 

Ei ap

Vierailija
19/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kattoon pandoja Ähtärissä!

Vierailija
20/110 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kuvittelee että yksineläjät ovat sinkkuja? Ja ilmeisesti heillä ei myöskään ole ystäviä eikä sukulaisia?

Tässä ei puhuttu yksinASUJISTA. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi